Trawler 42 Svart 27.Mars Del på Facebook Svart 27.Mars Har ikke gjort noe bortsett fra å vurdere salg og gå over til dagstur båt. God Påske alle sammen. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Otto R Svart 28.Mars Del på Facebook Svart 28.Mars Koblet fra varmovn i båt- sjekket batteri- solcellene fungerer - venter med å ta av vinterpresenning til over påske siden jeg er på jobb hele påska. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Mars Del på Facebook Svart 28.Mars Montert gråvannstank med pumpe og nivåbryter. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bergen780 Svart 28.Mars Del på Facebook Svart 28.Mars Klargjort «renseanlegg» for dieselen i tankene, gjenstår oppkobling og testing. Lagt opp med dryppfrie hurtigkoblinger før vannutskiller slik at jeg enkelt hiver inn et ekstra grovfilter når flushing kjøres🤞👍 Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart 29.Mars Del på Facebook Svart 29.Mars Lenge ønska meg lys bak vindusbrettet. Så fant jeg 24v led list 3 m som kan kappes. Vips så blir det sikrere å gå på dollbordet når det er mørkt, og kjekkere i salongen Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 31.Mars Del på Facebook Svart 31.Mars I dag har jeg kjørt i gang «renseanlegget» for dieselen. Fungerte veldig bra, kommer til å kjøre to runder på hver tank, 1 med 10 mikron og en med 2 mikron i vannutskilleren Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 1.April Del på Facebook Svart 1.April - da er båtvasken i gang. Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Tigeranda Svart 1.April Del på Facebook Svart 1.April Jeg har kommet med oppmuntrende tilrop med jevne mellomrom mens kona har gått løs på putene og solmadrassen med teppe/møbelrenseren. Sitér dette innlegget Fjord 880 AC med Ford Sabb 2728t Herwa 20' Sørlandssnekka med Volvo Penta C10/Albin 021 Link to post
Lars H. Svart 1.April Del på Facebook Svart 1.April Idag ble det rydding og vasking fra gulv til tak i salongen. Teppene på dørken ble ristet og banket. Og så fikk jeg skrudd opp rygglenene som har vært hjemme der jeg har hatt av stoffet, vasket det og stiftet det på igjen. Toalettrommet ble også rengjort. Ellers ble det ryddet i resten av båten. Nå står vasking i akterkabinen pluss uterommet for tur. Men det får bli til helgen. I overmorgen skal bilen på service og ellers i uken er det meldt snø og regn. Idag var det nydelig vær med sol og +14°C. Men det var ikke mange andre båter som var kommet på vannet i havnen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dieselfan Svart 6.April Del på Facebook Svart 6.April Jeg har måka snø (var ikke helt åndelig forberedt på 10cm våt snø 5. april...) Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 7.April Del på Facebook Svart 7.April (redigert) Polert opp og bunnstoff på stb side og gjort klart til å sette på drev Her er bare blå stripe tatt Redigert 7.April av Bellil Ble feilaktig lastet opp før ferdigskrevet (see edit history) Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Okkaby Svart 13.April Del på Facebook Svart 13.April Oppdaga andre dagen det var alt for lite strøm på batteri til truster. Så satte igang å feilsøke idag. Viste seg at det også var mangel på strøm til Orind DC-DC lader. Mistenkte først det var Cyrix som hadde konka, men med mangel på sttøm til dc-dc gikk den tanke bort igjen. Målte litt på baksiden av hovedstrømbryter. Dette er en som er kjøpt ukjent plass (husker ikke hvor) Det er av typen som har et sett med ekstra litt mindre skruer bak for mindre last enn starter. Viste seg at disse mindre skruer var helt spenningsløs. Å dårlig/ustabil spenning på de to store boltene. Så da skjønner jeg hvorfor motor dro litt lengre enn normalt å viste litt lav spenning på instrumentet. Byttet til en med kun to bolter fra kjeller lageret. Å vupti så var det lading av alle batterier igjen. Å motor slo igang som den skulle igjen. Er til stadighet noe som Dæver i gammel ikke så stor driter. Dagen igår gikk med å pumpe ut vann fra bunn av båten ennå en gang. Hadde byttet vannpumpe til en fiks liten sak med kombinert pumpe å trykktank fra SPX. Viser seg denne har noe bedre trykk enn gamle Flojet pumpa. Så ente med lekkasje både her å der, inkludert plasser det krever mye fine gloser å komme til å fikse. Suget falsk luft via suge siden gjorde den også, så den ikke ville stoppe. Etter byttet alt av slangeklemmer og pakket om det meste sv gjenger, så måtte det en tilbakeslagsventil inn på suge siden. Da fungerte plutselig dette også. Så nærmer seg at ikke så stor gammel dritter er klar for sesongen. Bare en tur på land om en ukes tid. Samt vente på snekker skal bli ferdig med mye benkeplate opplegg. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Okkaby Svart 13.April Del på Facebook Svart 13.April Dobbelt post Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Eika Svart 13.April Del på Facebook Svart 13.April Hatt lyst til og sette fyr på alle sammen så begynne med golf eller noe sånt Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Eika skrev for 8 timer siden: Hatt lyst til og sette fyr på alle sammen så begynne med golf eller noe sånt Alle sammen ? Meg også ? No worries, vet hva du mener. Samme her for tiden. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Eika Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Trawler 42 skrev for 2 timer siden: Alle sammen ? Meg også ? No worries, vet hva du mener. Samme her for tiden. Ja alle 5 :p hahaha, men den tanken forsvant heldigvis fort igjen når jeg så på noen filmer fra kjøringa, det de de minuttene der som gjør det verdt det Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Eika skrev for 1 time siden: Ja alle 5 :p hahaha, men den tanken forsvant heldigvis fort igjen når jeg så på noen filmer fra kjøringa, det de de minuttene der som gjør det verdt det Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Eika Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Trawler 42 skrev 1 time siden: De minuttene her er magiske, jeg slakka av på gassen så her cruiser jeg i ca 60knop i halv meters sjø, stabilt og fint, en hånd på rattet, filma med den andre. Etter de sekundene der, lå mobilen i lomma, begge hendene på rattet og farta nærma seg 80 Her er ett lite klipp med gamle 150'n bakpå Når driten først virker, så glemmer man absolutt alt annet i verden, det er kun det man ser noen hundre meter fremover og til sidene som betyr noe :) Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Har vaska båten utvendig det ble bra nå skal hun til pers inni Mye dritt etter oppussing, mesteparten er nok butyl, noe gl.fiber og polyesterrester + annet drit som har kommet rekende med vinden. Etter første gangs vask (varmt vann med grønsåpe og flere mikrofiberkluter), må nok ta det et par ganger til. Med skrubb/børste. Noen som har gode vasketips her? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Trawler 42 Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Eika skrev 1 time siden: De minuttene her er magiske, jeg slakka av på gassen så her cruiser jeg i ca 60knop i halv meters sjø, stabilt og fint, en hånd på rattet, filma med den andre. Etter de sekundene der, lå mobilen i lomma, begge hendene på rattet og farta nærma seg 80 Her er ett lite klipp med gamle 150'n bakpå Når driten først virker, så glemmer man absolutt alt annet i verden, det er kun det man ser noen hundre meter fremover og til sidene som betyr noe :) Der gikk det unna, litt for fort for min del da. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Eika Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Trawler 42 skrev 1 minutt siden: Noen koser seg i 6knop og andre koser seg i 60, noen koser seg i bobil, andre koser seg i ett telt på fjellet :) Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Idag har jeg bygd om septiken til dekkstømming. Trangt… skrudde av mannlokket til tanken og fikk Skjerdens mek til å sveise på ny stuss til tømming og lufting. Borret hull i dollbordet og satte inn tømmestussen. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Levert puter og stoler til omtrekking og fått koblet av og bundet opp trimflapsene. Så får vi se om den ikke svarer litt bedre på drevtrim når den ligger på vannet igjen om at par uker. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 15.April Del på Facebook Svart 15.April 14 hours ago, tom Cognac said: Har vaska båten utvendig det ble bra nå skal hun til pers inni Mye dritt etter oppussing, mesteparten er nok butyl, noe gl.fiber og polyesterrester + annet drit som har kommet rekende med vinden. Etter første gangs vask (varmt vann med grønsåpe og flere mikrofiberkluter), må nok ta det et par ganger til. Med skrubb/børste. Noen som har gode vasketips her? Korthåret skurebørste og skurekrem. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 15.April Del på Facebook Svart 15.April Polert begge sider av båten. Mangler fortsatt akterspeilet og oppe på dekk. Og naturligvis å løfte inn motoren, koble alt, testkjøring og sjøsetting. Men vi nærmer oss. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.