Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Trur det blir bra til detaljer, eneste jeg har sendt en "klage" på er at forlebgelsesarmeb til den roterende delen er 30 og 65mm, jeg ønsker meg en på 10-15mm. Kansje det kommer når de først har fått en sakelig klage med forklaring på hvorfor 

 

Bortsett fra det, virker alt lovende 

Link to post
Share on other sites

Jonas78 skrev On 5.3.2024 at 8.49:

@Eika Jeg har samme, veldig fornøyd med den. Jeg usikker på om jeg liker den best med utkast eller ikke. Tror jeg kommer til å bruke den mest uten utkast..

 

 

Jeg bruker ikke utkast, har 25-50&75-125-180 roterende 

 

Så 25-50-125mm DA. Men de blir bare liggende og samle støv 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 4 minutter siden:

Jeg bruker ikke utkast, har 25-50&75-125-180 roterende 

 

 

Har du en spes grunn til det? Mitt inntrykk er at det er lettere å få det blankt uten utkast, men jeg er ikke veldig dyktig på området, så hadde vært kjekt å høre din mening. Men dette er kanskje ikke i henhold til trådens topic, så kanskje vi skal lage en annen tråd om slikt. Beklager.

Bruk vest!

Link to post
Share on other sites

Jonas78 skrev 5 minutter siden:

 

Har du en spes grunn til det? Mitt inntrykk er at det er lettere å få det blankt uten utkast, men jeg er ikke veldig dyktig på området, så hadde vært kjekt å høre din mening.

 

Bedre cutting effekt, så går fortere og få bra resultat. Men jeg har aldri jobba fast med noe annet enn roterende, så jeg syns DA er søppel 

 

Med den finishen jeg er ute etter, er det kun roterende som gjelder. Men DA er faktisk helt okey til finpolering og gni på voks. 

 

Men for lakk gutta, som har 0.1mm å jobbe med og i tilegg kan brenne lakken, så er DA maskin bra da 

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke gjort noe med båten idag, den er 7 mil unna, men jeg har funnet frem kalesjen og imorgen blir det tur til havnen for å fjerne "burka'n" og sette på kalesjen. Nå orker jeg ikke å vente lenger på våren.

Været ser bra ut.

 

vaer_son_7mars2024.jpg.2768f32166be1c3c2279fe2b1481b0a9.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fik skiftet indsats i søgelygten Jabsco SL135. Gik fra halogen 50W til LED 50 W.

Fandt en traktor forlygte som næsten passede i mål og fik den tilpasset huset.

Limede den fast i plexiglas og skruet ind i de gamle skruehuller

IMG_1946.jpeg

IMG_1947.jpeg

IMG_1945.jpeg

Link to post
Share on other sites

Idag har jeg ikke gjort noe med båten (skal fikse Wallas'n her hjemme senere idag), men igår gikk "burka'n" av og kalesjen kom på. Men det tar på for en gammel skrott på 80 år, så det ble en tur i badekaret og noen pils igår kveld.

 

son_20240308_utpakket.jpg.5a8dc756f2d08c1e4b58ea9047555257.jpg

 

Jeg tok også en start på Yanmar'n som startet på sekundet. Litt ujevn gange helt i starten, men etter et par minutter ble det bra.

Heldigvis var det ikke vind, så jeg klarte alene å få brettet sammen presenningen på 6 × 10m. Men jeg måtte være rask, jeg sperret veien videre utover i havnen mot LaSa.

 

presenning_utbrettet.jpg.558971065b414311b6a628b4967386e4.jpg

 

Nå har jeg ikke bestilt utsetting før om 3 uker (påskeuken), men det ser bra ut på vannet, bare løse isflak i møkket vann (utløp fra elven Såna).

 

son_20240308_min_plass.jpg.81528810c74d0c8b585f257cea6226bf.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...