Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

  • 4 uker senere...
subwoofer skrev On 31.12.2023 at 9.49:

Trodde du ikke var noen fan av step-skrog?

 

Jeg er lite fan av steppa skrog ja, men selv om man har forma og produksjonsrettighetene så betyr ikke det at jeg skal ha sånn og bruke selv 

 

Boatmad skrev for 19 timer siden:

Hvilken type båt er det ?

 

Det er en No Name 21, gamle navnene på den er strengt forbudt å bruke. Men det er en prototype som havna i retten uten at de blei enige og ingen fikk produsere den under sitt navn

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Sukk. Var nede i båten for å få av snøen i går, og fant ut at presenningen hadde gjort en svært dårlig jobb - og et av rørene på stativet var brukket. Det ble noen timer med spade. Heldigvis ingen skade på båten. Men trenger ikke å gå på noe treningsstudio i dag. 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev On 1.1.2024 at 12.34:

 

Jeg er lite fan av steppa skrog ja, men selv om man har forma og produksjonsrettighetene så betyr ikke det at jeg skal ha sånn og bruke selv 

 

 

Det er en No Name 21, gamle navnene på den er strengt forbudt å bruke. Men det er en prototype som havna i retten uten at de blei enige og ingen fikk produsere den under sitt navn

Er det Norsk produsert tidligere ?

Link to post
Share on other sites

Har ikke gjort stort i dag, sitter inne og sturer, men med utsikt til garasjeteltet hvor båten min står. Legger ved noen bilder av båten som den så ut da jeg kjøpte den og bilder fra i fjor høst. Hun har ikke vært på vannet på ca. 2 år - så det blir spennende i år :lol::sailing::thumbsup:

Bildene viser bare utvendig oppussing, i forpiggen har det vært totalrenovering. 

Kan vel trygt si at jeg gleder meg enormt til snøen forsvinner, sol og varme kommer tilbake og jeg bare kan ligge på fjorden og kose meg :cheers_wine::sailing::lol:

4 på 1 - til båtplassen.jpg

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Måket snø av båten for må gudene vite hvilken gang denne vinteren. Ser de lover mildvær å regn fra i mårå. Så håper det var siste gang i vinter.

 

Ellers bestilt Flexball serie 4200 elektronisk gir/gass og en nye kontroll blokk med elektrisk solenoid til girkassa. så da blir det slutt på wire.

 

Men lure jo på hva som feiler Norske importører. Virker som de gjør alt for å prise seg ut av marked.

Norsk ZF importør, skulle ha 30000kr for blokka. Halve prisen fra Danmark inkludert levering. Å der er prisen i Euro, som er innkjøps valuta fra ZF i Tyskland. Så helt på tryna den prisen de forlanger her oppe. Kunne få fra UK og Tyskland til samme prisen som i DK. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Egentlig har jeg ikke gjort noe med båten, men tok en biltur (7mil hver vei) for å sjekke om alt var OK, det er jo 5 uker til sjøsetting (påskeuken). Og alt var helt på stell. Båten var som i høst og uten jordslag noen steder.

 

Men jeg må se å komme igang med klargjøring, havnefolkene er ihvertfall klar over at jeg skal tidlig ut.

 

skilt_sjosetting.jpg.b48a436e02c6a5322c359ebf23fd85f0.jpg

 

 

 

Men et blikk utover havnen er ikke særlig oppløftende.

 

son_havnen_februar_2023.jpg.3022595af4cd1e896819755e13bae4d7.jpg

 

 

 

Det er tydelig at jeg ble ganske lei da jeg forlot båten i høst, så det er vel på tide med litt opprydding?

 

trudelutt_salongen_februar_2023.jpg.82eb36ac22a9f31dd62797a0692895b7.jpg

 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

I dag har vi dratt kabler og kappa ut plass til ny plotter.

Det var akkurat plass, men blir stående et par centi høyere ut enn planlagt. 

I morra blir det mer kos med kabel fra ny radar, hvis været ikke stopper utejobb...

 

20240222_155416.jpg.8b30dc62e0d284648896157d48ee954c.jpg

 

20240222_231908.jpg.d68cae42281e8bfee01dd99844a23811.jpg

Det ble jo sånn passe greit..... men må tette det gamle hullet i underkanten.

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Link to post
Share on other sites

Hekri skrev 12 minutter siden:

I dag har vi dratt kabler og kappa ut plass til ny plotter.

Det var akkurat plass, men blir stående et par centi høyere ut enn planlagt. 

I morra blir det mer kos med kabel fra ny radar, hvis været ikke stopper utejobb...

 

20240222_155416.jpg.8b30dc62e0d284648896157d48ee954c.jpg

 

20240222_231908.jpg.d68cae42281e8bfee01dd99844a23811.jpg

Det ble jo sånn passe greit..... men må tette det gamle hullet i underkanten.

Det der blir berre lekkert!😃😃😃Godt jobba!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

I dag har vi klargjort båten for første tur etter vinteren. Det er meldt 8-13 grdc, 2-3 i vind flere dager fremover.

Har testet det meste og alt fungerer.

Det blir nok en 2-3 dagers tur i nærmiljøet slik at vi kan luke bort eventuelle overraskelser dersom de skulle dukke opp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...