aileenll Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Kjerringa fikk teste ferdighetene sine i dag! Hun må jo holde de ved like! Vi hadde overnattet ved noen holmer, og min kjære (kjæringa 50 i måra) fikk oppdraget: lett, gå hjem til brytgga og fortøy! Ho fiksa ankervinsjen, navigerte ut av havn og inn til båsen ved brygga. Neste gang kan ho stikke av på jentetur!, og om jeg faller over bord eller blir indisponert av andre årsaker, hik! så orner det seg! Aileen ll Link to post
Happy Skvett Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 I dag har jeg tatt av presenningen. Det er i seneste laget, men jeg måtte ta vårpussen i heimen først (konfirmasjon) mvh john øivind Link to post
sveinh04 Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Jeg har sparkla noen småskader fra i fjor. Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
abbor Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Erstattet den analoge radarantenna med RD418HD og har montert StructureScan. Link to post
Polarn Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Satt på plass gearet og justert motoren i henhold til aksel. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sveinh04 Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Gnukka, gnissa, gnafsa og grynta... Med andre ord har jeg rubbet og klargjort for polering i morra. Blir det sjøsetting før helga tro...? Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
SandAnker Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 pusset og lakkert treverk, har ikke men noe er det da polert litt, satt på kalesje, og fant ut at dette nok blir siste sesongen for denne kalesjen Link to post
Salt Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Justert vantene slik at masta ble rett.... Sjekket at alle lanternene i masta lyser når de skal, samt at den nye VHF-antennekabelen gjennom masta er OK. Opp med rullegenua i det nye rulleforstaget, opp med storseil. Fikk opp ferskvannslokket vha hammer og meisel, og fylt vann. Det er tydelig at vannlinja må opp 5 cm neste gang båten skal opp. Må også forberede meg på å bytte ut påfyllingsbeslaget en gang... Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Eos Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 I dag gikk presenningen av. Kalesjen ble vasket og impregnert. Nå er det klart for vask og polering neste helg, som heldigvis er en meget lang helg Paul Link to post
Framtia Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 (redigert) så profilbildet ditt, og måtte lese to ganger for å finne ut hva du egentlig hadde drevet på med Redigert 9.Mai.2010 av Framtia (see edit history) Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hobby 430 Sport Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 I går tok eg hjem kalesja og la den i badekaret med biotex og vann, gikk over den i dag med grønnsåe og skrubb, blei mye bedre en den var før eg begynte men neste år er de i vasekmaskinen tror eg:P O Erland med båtførerbevis Link to post
Poseidon Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Idag var det jobbedag ombord i Poseidon II ettersom jeg er alene hjemme og det var en fin anledning til å få gjort diverse som hadde samlet seg opp: Skiftet ekspansjonstanken / -beholderen for sentralfyren. Den gamle hadde gitt seg i en flens midt på selve ytterbeholderen og dermed var den begynt å lekke. Jeg forsøkte med "lurium" for et par uker siden, men det holdt ikke tett. Fortsatt montering av ny AIS, men det blir en del "tuttel" med huller som må skjæres, kabler som må trekkes og plugger som må loddes. Begynt montering av VHF-peiler. Fikk skrudd opp selve peilemottakeren, antenneboksen og koblet til 220V. Neste økt blir å skifte ut den gamle MF-peileantennen i mastetoppen med den antennen som hører til VHF-peileren. Men det blir samtidig mer klatring, kabling, klamping og lodding . . . . Så med litt kaffe og småprat med seg selv ble det alt i alt en trivelig båtsøndag. Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Kommandør Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 I dag har jeg byttet grov og finfilter og luftet dieselsystemet. Jeg har oljet badeplattformen med teakolje for tredje gang. Jeg har også vasket og satt på plass puter, montert bordet, hørt på radio og drukket kaffe. Nå gjenstår bare å ha på drevspray, montere propeller og bytte olje på drevet. Det blir sjøsetting på onsdag Link to post
m/s draugen Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Selv om båten ligger i sitt rette element fikk jeg da gjort litt.Rensket mitt gule skrog med hempel vannlinjerens.Du store min,så hvit er det lenge siden båten har vært. Link to post
Arvid_A Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Båten ble satt ut sist fredag - med ferdig polert skrog. I dag ble overbygget polert - først en runde med Autosol, så Meguiars Pure Wax. Syns den 28 år gamle "sørlandsdamen" ble ganske presentabel, jeg! Nå gjenstår det bare å få ombord igjen alt som ble tatt hjem sist høst, så er vi klare for sesongstart igjen. Link to post
Bonus Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Isolert alle varmerør fra Eberspächeren. Link to post
FredrikW Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Har polert hele skuta med TC Nano, rengjort fenderlista (hvit ) med gummirens, vasket båten innvendig, montert av og levert kalesjen til vask/impregnering+bytte av samtlige vinduer og oljet ett strøk på badeplattformteaken. Om fire dager får jeg tilbake kalesjen, og da blir det sjøsetting! Link to post
Divemaster Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 I helgen tok vi båten opp... og etter tre år fungerer vistnok ikke International Cruiser Uno... Så etter en del arbeid tok jeg skroget fra dette til dette... ...og sjøsatte i morges.... :D Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Bitteliten Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 fylt opp kjøleskapene til helgen Divemaster: jeg er ganske sikker på at jeg så et søsterskip til dere i Vrengen for et par uker siden. Skikkelig battleship i sivilt Link to post
Finn Erik Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Montert nye syrefaste lanterner.... Link to post
Divemaster Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 .......Divemaster: jeg er ganske sikker på at jeg så et søsterskip til dere i Vrengen for et par uker siden. Skikkelig battleship i sivilt Kunne være interessant å finne et søsterskip her i Nord Europa.... kjenner til et par i Italia, men ingen her oppe... Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Bitteliten Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 finnes det andre båter som ligner? Jeg var ikke smart nok til å ta bilde desverre. Båten lå på marianen i Vrengen - den som ligger på Sydsiden av øyene hovedleia går Nord for. Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimag...9_183363250.jpg Er det denne du så kanskje? "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Divemaster Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 finnes det andre båter som ligner? ....... JCL Mirage, Mamba, Verilcraft, Technomarine mm..... Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
SandAnker Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 vasket og polert mer.... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn