Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Sjøsatt den! :sailing:

Etter 2x10 sek kjøring av starteren med stoppknappen inne for å få litt olje rundt i systemet, ble stoppknappen sluppet

- og Yanmaren brumma som vanlig i gang på sekundet.

Sjøsettingen ble behørig markert med en liten akevitt etter hjemkomsten i kveld!

:drink:

Nå er det opp til værgudene å sørge for resten!

utsetting.jpg

Link to post
Share on other sites

"Gamle jolla" ble klartgjort og sjøsatt i dag.

 

Motoren ble vekket til live etter vinteren. Først startet hjemme med vannslange på kjølevann. Satt inn nye tennplugger. Fylt ny bensin. Staretet på første drag. Sota litt til olja i sylinderne fra vinterkonserveringen var forbrent (heller noen dråper olje rett i sylinderne)

 

Så bar det ned til havna. Nordavinden ga litt sjø da vi humpet oss rundt brygga. Ombord var jeg og jr. "Tror jeg skal bli sjømann jeg" sa jr :smiley:

 

Nye jolla er forsinket - kommer vel engang i løpet av mai. Engelsmenn....

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Brukte dagen til å teste ut TC Nano under fenderlista, hadde allerede rubbet/polert så Nano'en ble brukt mer som en sealer, men det ble ekstra blankt og fint - lett å jobbe med også. Blir spennende å se på holdbarheten, men med Lars H som referanse regner jeg med at det blir bra.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...