Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

kjørt til der båten ligger for å få skiftet belg, sett på den, skrapet vekk litt bunnstoff fra den ene logg-giveren, sjekket at skovlhjulet snurrer fritt og lett, kjørt hjem.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Satt inn pentry`n igjen. Koblet opp det som måtte kobles opp på den. Ryddet i verktøy og kastet en hel del dritt.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Ingen verdens ting.

Kanskje ikke helt riktig. Jeg var innom SeaSea og bestilte nye kabler mellom batteriene i og med at jeg har utvidet forbruksbanken fra 3 x 105 til 6 x 105 amp. 50 kvadrat mellom batteriene burde holde. SeaSea lager det ferdig til i morgen. Nå er det slutt på å gå tom på strøm i helgene.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Om sider er været vært såpass at jeg omsiiiiiiiider fått vasket fra vannlinja og opp til fenderlista.

All guling er borte, så nå var den hvit og fin igjen.

Og der kom jaggu regnet.. jaja heldigvis ikke snø som kommer nå da.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag har jeg gjort alt klart for sjøsetting i morgen. Det vil si nesten alt for jeg har tydeligvis ikke lært å telle til tre. Da jeg skulle åpne den tredje og siste boksen med bunnstoff støtte jeg på luft. Ingen boks nummer tre i skite. Det betyr en tur til bunnstoffpusheren i morgen tidlig. Utrolig iriterende :headbang:

 

Ellers har jeg satt inn motoren i dag. Den har vært på rep i vinter. Lekkasje i høytrykspumpa så det kom diesel i motorolja. Blir godt å slippe å se oljenivået øke etterhvert som motorimene går.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Astor Jøye meg ,skal få jobba den dynamoen din kansje .Har 3 x 125 ,har aldrig vært i nærheten av dårlig med strøm .vhf ,stereo og tv står nesten altid på.Men var vel prikken over I'n å bytte ut det meste med ledd pærer,men har jo ledd lys over alle sidevinduer og rundt hele soffagruppa på dørken.Men det bruker jo minimalt ,det som drar ombord er når stereo'n blir dratt opp litt.Med forsterkere -filtere.woffere og div høytalere ,det dra strøm men morro og deilig med ok lyd.Men sorry ikke detta tråden handler om.

Har fått på et par strøk til med lakk inne,hjelper på nå.Men er noen lag igjen før jeg gir meg,pluss at dem nye dørkane skal få noen lag med edelolje .Det passer bra til uka da jeg skal jobbe på en annen båt på dagen ,ta et strøk på mårran ombord.Så kan jeg jobbe i den andre båten mens det tørker,før neste strøk .Sies at det holder med tre strøk med edelolje på dørkane og at det ikke skal brukes på 3 dager,går jo ikke det.Tre dager uten å komme seg ombord i båten,godt det er uteplass da.Men vi får se , hvordan det blir ettervært .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Fant ut i går at aksel konen ikke passet mellom 2:91:1 gearet og 1:92:1 gearet. :headbang: Noen som vet om det går ann å bygge om ved å flytte deler gearene i mellom?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...