Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

ikke i dag , men har koblet inn en 4 kanals forsterker på mine 6"x9" og nye diskanter. har også montert ny plastseptiktank ( 53 l )og septikslanger fra maritim. koblet opp wema septikmåler .

Laget hull i dørken og montert ned en elektrisk kjøleboks jeg hadde stående.. skal brukes som isboks til øl og bare bruke strøm på den under gange..

Har også tatt i bruk den orginale innstøpte vanntanken i kabinen + byttet ut ferskvannspumpen til en shurflo.

Byttet dass til en med stor bolle og manuell pumping.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Beste måten å fjerne gammelt klister (reg nr på båten skal byttes) tips??

 

Varmepistolen kan svi gelcoaten gul.

 

3M Sitrusrens er veldig sterkt mot limrester.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Jeg har "luftet" Trudelutt en times tid fra Kommersøya til Holmsbu gjestehavn hvor vi vel ligger til imorgen før vi kommer oss over fjorden og tilbake til hjemmehavnen Son.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Var på båtmessen i går, og ble "lurt" til å kjøpe noe pulvergreier til å vaske båten med (2Clean). Så i dag har jeg skrubbet båten fra fenderlisten og opp med dette. Fortsatt like matt, men veldig mye renere enn før. Så stoffet fungerte det....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har sluttført arbeidet med skifte av varmtvannstank, slanger og isolering av disse. Testet varmekolbe. Skal nå la det tanken så uten varme et døgn for å sjekke hvor godt isoler den er.

Videre arbeid blir å ta ut alt på akterdekk og i rom under akterdekk og ta en skikkelig vask. Deretter vaksing og polering av uteområdet på akterdekk.

Planlegger å være ferdig i slutten av uka.

Link to post
Share on other sites

Byttet ut 28 år gamle brytere, etter at vi i fjor måtte trykke og trykke og ... etc., til nye SuperSwitch'er fra FLAK.

Funnet en dårlig pakning inn til sjøvannspumpa, og ordnet med nye slanger fra sjøvannsinntak.

Lagt på en -test- gelcoat fix for et hakk+riper. (står med 150W lyskaster for herde-varme nå) ser bra ut!

+tenkt på alt det andre jeg skal gjøre :-)

signaturbilde4.jpg 2 smekk på en flue...
Link to post
Share on other sites

renset all teak, vasket flyen, polert fly, renset puter og seter på fly. Fikset litt på fortøyningene også. Sjekket motorrom etter første gangs langtur, kjørt varmeapparatet på ulike temperaturer for å teste nye elektroniske kontrollboksen, vasket trekk til flybridgen, luftet biminen, strammet rørkoblinger, polert opp rustfritt. Rett og slett en full dag i båten - og det merkes på kroppen :smiley:

Link to post
Share on other sites

digitalmodulator_801__airtronic_1579724690_0_Big.jpg

 

...Da vi hadde den analoge kontrollen gikk ikke varmeren like rent og temperaturen var ikke så jevn i kabinen.

I følge den bilden er varmen i mellom 15 og 20 grader. Med den analoge kontrolleren kunne man sette strek med penn der optimal varme var om bord. På den digitale bør man lære seg litt på bruk der ingen to er like og temperatur varierer litt på oppstart. I noen båter kan 18 grader bli 20 og andre 15.

Link to post
Share on other sites

Det jeg merket var at varmeren går renere og starter uten problem når jeg skrur opp varmen etter en stunds drift. Da vi hadde den analoge kontrollen gikk ikke varmeren like rent og temperaturen var ikke så jevn i kabinen.

 

Bruker du temp føler internt i enheten eller ekstern temp føler?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...