Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

- Montert dekksgjennomføring for VHF-kabel.

- Skrudd på fallbenk på hyttetak, har vært av i vinter.

- montert på motor og tatt en kort prøvetur.

- lagt inn MMSI-nummer på VHF.

- Båret ombord puter og sekker med forseil.

 

Nå mangeler bare å få montert på bom og storseil, så er vi seilklar :smiley:

Riktignok skulle båten vært på land en tur og blitt spylt og bunnsmurt, har lagt ute to år nå, får får ordnet det om ikke så lenge.

Link to post
Share on other sites

i dag har jeg vært 10 timer nide i båten og tatt hele vårpussen på den nye Classicen min.

dette omfatter en god og grundig vask utvendig og innvendig, en meget grundig polering, start av motor med kjølevann,

stoffing, satt på plass puter og liknende, samt å vaske dassen. for en trivlig dag nedi den nye kjærligheten min :yesnod::flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Hehe....det sitter bak ett deksel inni gearkassa ikke spesielt vanskelig å komme inn men lokket er har ett håndtak som må skrus løs før dekselet kan løsne tror det muligens ligger en pakkning bak der...har ikke vært borti Hurth gear tidligere så dette er helt nytt for meg :eek:

Link to post
Share on other sites

Har vært på den handlerunden i lunchen.... :smiley:

 

Polarsnekka jeg kjøpte i fjor midt i konfirmasjonsarrangementet til guttungen rakk bare å få ett strøk med vaselinolje før den måtte på vannet (felles uttak av alle båtene i foreningen med innleid kran)

Så i år skal det bli litt mer orden...

Var på Bilextra og kjøpte Meguiars Onestep compound, Pure wax og litt småtteri.

Biltema leverte olje, kompresjonsmåler(må ta en sjekk på gjennomslag), pensler, maskeringstape og litt småtteri.

På Byggmakker fikk jeg Stabil kalesjeimpregnering og Aceton, men ikke noe småtteri.

Det handlet jeg derimot i går når jeg var innom Jula på veien hjem fra jobb. Poleringsutstyr, Autosol, malingruller og annet "småtteri".

 

I ettermiddag blir det en tur til Maritim for å handle bunnstoff, gelcoatsparkel og mere småtteri.

(Er litt deilig å bo i sentrale strøk som har CO, Biltema, Jula, Maritim samt diverse faghandlere i 5-10 minutters avstand :lol: )

 

I kveld skal jeg legge på det 7. strøket med lakk på interiøret jeg har plukket ut :crazy:

 

I morgen kommer det forhåpentligvis pakke fra Marna med plugger, stift, kondensator, pakninger og noen frostplugger til motoren.

...og etter jobben skal jeg innom Seatronic i Moss og myse på en Garmin 526S jeg har fått ett bra tilbud på...

 

Seiler opp til en skikkelig maratonhelg hvis været blir bra :cool:

Det blir antageligvis like mye maraton om det blir drittvær, bare ikke så hyggelig...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...