Suzuki Svart 30.November.2004 Link til dette innlegget Svart 30.November.2004 Har vært der, og handlet. Må tilbake i morgen å bytte Skjønner nå hvorfor Geir Vel, skyld gjerne på meg. Fakta er at halvparten av de var vrak før jeg la pølsene mine borti kassa.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sebaldus Svart 30.November.2004 Link til dette innlegget Svart 30.November.2004 Laser Guided Docking System: http://www.lasertoolsco.com/MarineLasers/index.html Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Dette må jo være fra USA, kan ikke si jeg lider av panikk ved tillekking i båsen til balja. Men kjører jo en 24 fots fender da. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
fredivar Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Mye moro med lykt til 10 kr! Kjøpte for et par år siden en "Maglite" kopi for 2AA celler på REMA1000. Den var komplett med batterier i pakken og jeg tenkte at 10 kr, det måtte den jo være verdt. Så jeg pakket den opp, satte i batterier og skrudde på. Jo, den lyste! , men ikke lenge, for etter 20 sekunder forsvant lyset da batteriene var oppbrukt . Men jeg tenkte at OK, jeg kan ikke vente altfor 10 kr, så jeg fant frem noen andre batterier, og satte i lampa. Nå lyste den igjen men gleden var kort, for etter 45 sekunder, så røk pæra . Da tenkte jeg at jeg får ta pæra ut og ta den med til Biltema, eller Clas Olson ved anledning. Det ble gjort, putte lykta i lomma, men oppdaget at det ble varmt i lomma, for når pæra ble tatt ut kortsluttet batteriet i reflektoren, og den metalltråden som går fra fjæra i bunn til reflektor, ble så varm at lykta så ut som en liten banan . Så nå var alt håp ute, men allikevel hadde jeg mye moro for 10 kr Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Dette må vel være sjefsduppeditten. GSM, GPS og Satcom. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
JanS/EIR Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Sikle - sikle - vet du prisen også, Krapyl? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
OT-flyktning Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Og hva med kamera, mp3-spiller, mini-outlook og radio? Og bare svart-hvit-skjerm (Bare for å si det klart ut: dette er sarkastisk ment ) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Det er jo også GPS, sa har den vel NMEA 0183 utgang. Da kan den jo kobles til plotterskjermen; eller du kan jo få tak i en litt solid 17-19" flatskjerm Alt det der andre har jeg i min mobil, men radio var jo en god ide ... bluetooth ett-eller-annet, muligens koblet mot GPS'en og så infrarød kobling mot Therayon-telefonen ... hmm ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Brutus Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 (redigert) Fant denne, det må jo være kongen av VHF. Er litt usikker på kvaliteten til Uniden da, relativt ukjent merke. Er vel mest kjent fra Elfa-katalogen hvor de har en del scannere og verdens-radioer. Var jo ikke spesielt billige der.Den har jo DSC og alt det der, men hva funksjonen S.A.M.E. WX (en eller annen værinfo?) er god for er ikke godt å si. Noen som vet? Kanskje den er spesialtilpasset finnmarksvidda... KONGE-VHF Redigert 4.Desember.2004 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Uniden er for meg godt kjent igjennom mangen år med både VHF privat radio (PR / walkie talkie) + at dem lager kjempegode scannere.. Synes uniden er et godt merke .. Min mening da.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Krapyl Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Sikle - sikle - vet du prisen også, Krapyl? mvh JanS Har sett de til US$ 800.- Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Krapyl Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Fant denne, det må jo være kongen av VHF. Er litt usikker på kvaliteten til Uniden da, relativt ukjent merke. Er vel mest kjent fra Elfa-katalogen hvor de har en del scannere og verdens-radioer. Var jo ikke spesielt billige der.Den har jo DSC og alt det der, men hva funksjonen S.A.M.E. WX (en eller annen værinfo?) er god for er ikke godt å si. Noen som vet? Kanskje den er spesialtilpasset finnmarksvidda... KONGE-VHF Uniden er relativt store ute i verden, og kvaliten har jeg ikke hørt noen klage på. Jeg har selv en bitteliten Uniden VHF med alle internasjonale/US +WX kanaler. Helt OK. WX kanaler er vanlige på VHF for det Amerikanske markedet. Så vidt jeg husker ligger WX-kanalene helt i toppen av FM-båndet. Det er en værtjeneste som går kontinuerlig, med en bråte informasjon i tillegg til vanlige værvarsler. I sør kan man få informasjon om vekstvilkår for bomull for den som er interessert. Ellers er det av en smule interesse å følge med på den integrasjonen av forskjellige teknologier som foregår. En bør vel ikke være allverdens spåmann for å se at separat mobiltelefon, digitalkamera og PDA ikke har så lenge igjen. Det vil være samme apparatet om ganske kort tid. Thuraya'en som jeg viste til ovenfor nærmer seg fra en annen kant. Det er en vanlig GSM-telefon når man har slik dekning, og går over på satellitt når GSM dekning forsvinner. De selger i bøtter og spann i Asia og Midtøsten. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Birchwood 320 Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Thuraya'en som jeg viste til ovenfor nærmer seg fra en annen kant. Det er en vanlig GSM-telefon når man har slik dekning, og går over på satellitt når GSM dekning forsvinner. De selger i bøtter og spann i Asia og Midtøsten.Men hva koster det å bruke sat telefon her i landet da??Er ikke det dyrt?? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Krapyl Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Men hva koster det å bruke sat telefon her i landet da?? Er ikke det dyrt?? I Norge roamer den på Telenors GSM nett. Inngående sat = 0.- Utgående ca US$ 1.- Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Birchwood 320 Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Ja ja.. Til nød er ikke det så gale da... Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Brutus Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 Thuraya'en som jeg viste til ovenfor nærmer seg fra en annen kant. Thuraya'en¨..?? Bare for å klare opp i en liten misforståelse, Thuraya er et telefonselskap i Emiratene. Selve apparatet er en Ascom. Men takker ellers for fin info... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 5.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2005 Lars H.: Synes absolutt du bør sjekke en slik diodelykt, selv har jeg en Petzl med 3 AAA batterier i (hodelykt), og selv om rekkevidden ikke akkurat er enorm, så duger den fint til å lyse opp området rundt deg. Lykta bruker praktisk talt ikke strøm heller. Kompakt er den også. GeirKS Bifalles. Fikk en nesten maken lykt ( No-Name, 5 dioders ) av småen til jul. Maken til genial pryl, har jeg aldri eid. For de som ikke har en, løp å kjøp. Finnes i alle prisklasser, Clas Ohlson, Biltema, XXL og sikkert hos mange andre også Suzuki - har sett.....lyset ? Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Batdilla Svart 15.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2005 Hundbärväst Tilly Trotter Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 15.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2005 Ekstra lommelykt til båten? Skulle egentlig bruke denne på sykkelen, men så langt kom den ikke! Liten diodelykt. Bruker minimalt med strøm, lyser bra i forhold til størrelsen, og er vanntett til 20m. Virker veldig solid, overlevde i bukselomma mi i vaskemaskinen. http://www.biltema.no/products/product.asp...7&iItemId=90422 Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 8.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2006 Antiskli trinn med LED til 89,- Forhandles av Nettbåt Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 8.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2006 (redigert) Dette er en grei liten dubeditt fra biltema som de fleste har råd til. 10Kr! Bare lys dioden koster mer hvis du skal kjøpe dem løse! Denne har hjulpet meg mange ganger når jeg trenger lys og du har den alltid med deg hvis den festes på nøkkelringen Redigert 8.Mars.2006 av Andreas (see edit history) Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Lars H. Svart 8.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2006 Og den får du kjøpt hvor? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Walter_S Svart 8.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2006 Dette er en grei liten dubeditt fra biltema som de fleste har råd til. Og den får du kjøpt hvor? Biltema? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
-Luna- Svart 8.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2006 Ja, biltema. To farger, Blå og Klar. Artikkel nr 24-218 og 24-219. www.biltema.no Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
CB. Svart 8.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2006 Det er sikkert bedre å kjøpe den på nettet slik at man kan få dem i posten. Sparer en god del bensin på det skulle jeg tro.. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.