Jump to content

Smarte dingser og duppeditter


Batdilla

Recommended Posts

  • 2 uker senere...


GeirKS: En "fjellbolt" eller fortøyningskile som ser veldig interessant ut:

http://fortoyning.no/


.....hm..... det står på nettstedet at wiren er av syrefast stål. Hvis dette er "umagnetisk rustfritt" da er dette et eksempel på feil materialanvendelse. "Umagnetisk rustfritt stål" blir sprøtt etter plastisk deformasjon og kan da ryke tvert ved ganske små belastninger.

 

Ville selv klart ha foretrukket "galvanisert" vanlig stålwire, eller vanlig stålwire som også koster lite å bytte hvis den ruster. "Rustfritt umagnetisk stål" brukt i denne sammenhengen ville jeg ikke risikere "båt og mannskap" på. :smiley:

Har undersøkt med produsenten. Det er brukt 818 stål i kilen (kjøkkenbenkstål rustfritt) og syrefast wire som er beregnet på bruk i sjøvann. Under diverse tester er ikke kilene blitt deformer, wiren er beregnet til bruk for dette formålet. Har delv dette i min båt. Har ikke sviktet meg en eneste gang.

Link to post
Share on other sites

Har undersøkt med produsenten. Det er brukt 818 stål i kilen (kjøkkenbenkstål rustfritt) og syrefast wire som er beregnet på bruk i sjøvann. Under diverse tester er ikke kilene blitt deformer, wiren er beregnet til bruk for dette formålet. Har delv dette i min båt. Har ikke sviktet meg en eneste gang.

Du skal ikke bekymre deg her. Generelt tar alt sveisbart stål "herding" og kan entre sprøfaser ved overstrekking/komprimering. Enkelte burde kanskje heller bekymre seg over ankerkjettingen sin, men jeg har aldri hørt om at en kjetting har røket av denne grunnen heller.

 

 

 

En annen ting:

Wistex på Vestby selger diodelykter (hode- og vanlig) fra 25 kroner. Jeg kjøpte to hodelykter, en drøss med dioder, helt supre. Suveren Ultimo vinterjakke, helt suveren, kr. 149. Ultimo regnjakker, suverene på båt, puster og alt det der, kr. 499, førpris 1799. Ditto bukser m.m.m.m.

 

Admiralen gikk helt av hengslene. To trillevogner rullet ut i Forden. Suveren kikkert, husker ikke prisen, men råbillig og god. Bedre enn min gamle som kostet fem ganger mer.

Link to post
Share on other sites

Kan dette være noe å ha, hvis man er uheldig og får seg en liten parkeringsbulk på bildøra.. :confused:

 

Ding King. Amerikanere og morsomme navn på ting, ja,ja... :lol:

 

Ser nå ut som det virker i prinsippet hvertfall. 20 dollar var jo ikke allverdens det heller.

Jag har testet en liknande, dessa funkar utmärkt om man har en stor bulk (uten vekk)

dörren blir som ny...o man slipper plocka ner inredningen, det er gjort på 5 min ! :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Kan dette være noe å ha, hvis man er uheldig og får seg en liten parkeringsbulk på bildøra.. :confused:

 

Ding King. Amerikanere og morsomme navn på ting, ja,ja... :lol:

 

Ser nå ut som det virker i prinsippet hvertfall. 20 dollar var jo ikke allverdens det heller.

Nipp!! Har plastbil - leger seg selv etter sånne småbulker. :flag:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...