Jump to content

Valgets kval, hvilken motorbåt til maks 2mill.?


Sumi II

Recommended Posts

Hei forum, hva slags båt skal man velge? Her er noen kriterier.. Pantry i cabinen, ikke nede i "kjelleren" som min kjære kaller det. Jeg vil ha 2 eller 3 lugarer nede, bad med toalett og og dusj. I dusjen skal man kunne stå i i full høyde (180) cm. Stoooor badeplattform, og muligheter for solseng, (kone og 2 jentebarn)..Sjøsterk, brede dollbor og høye rekker, bør ha et tidløst design, ikke koste over 2 mill. Ikke eldre en 2007 model. Om det er aksling eller drev har for meg nada betydning.

Svar med tips mottas med glede

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Hei og takk for tilbakemld. Tror jeg syntes den er litt for mye,,:-) Har sett masse på Viksund St. Cruz 34 og 36, og Skorgnes 35 Nordic..Tror jeg liker disse båtene noe mer..

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Hei. Har en Skorgenes 350 fra 2008, er meget fornøyd med båten. Men kjøp den ikke med 370hk, det er rett og slett for lite, kjøp med 435hk = lavere forbruk, mindre støy, marsfart på 25-26knop.

Dette vet jeg siden jeg kjøpte den ny med 370hk, fikk heldigvis solgt den motoren så jeg fikk inn en 435hk....

 

Send IM om du vill vite nå mere...

Link to post
Share on other sites

Joda er sikkert kjekke båter...og det lyser jo "norsk" båt av den. Slik som Scand, litt traust og gammelmodig, firkantede former. :) -beklager om jeg sårer noen.. :)

 

Skorgenes-båtene er nok mye "båt" for pengene,og når du først skal legge ut 2 mill for brukt båt, så er ikke dette dumt. Utstyrsliste er vel ikke noe å snakke om, for de fleste av dem har alt som nok er nødvendig og stor nok kapasitet på tankene for å bo en stund i båten.

Link to post
Share on other sites

Joda er sikkert kjekke båter...og det lyser jo "norsk" båt av den. Slik som Scand, litt traust og gammelmodig, firkantede former. :) -beklager om jeg sårer noen.. :)

 

Joda 370 er da ikke traust og gammelmodig, og det lyser vel ikke norsk av den. Er ikke noe begeistret for slike "forvokste daycruisere" selv, men at den er gammel i formene er vel ikke helt riktig. Tvert imot.

 

Forøvrig går min smak mer i retning av en "bobåt", og ikke en typisk "fartsbåt" som eksempelvis en Joda 370. Men smaken er jo som baken.

 

 

Redigert av jada (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for mange tilbakemeldinger, Vi sjekka en Scand 360 den virka lang, smal og noe ustødig da en person gikk i fra den en siden til den andre. Har i dag vært i Brevik og sett på en Sealine F34. Herlig båt, skinn inne, teakdørk, full tekno pakke...raymarine, vhf,autopilot,++og samme intallasjonen på fb. Flott fb med god plass for både kone og pikebarn, som skal slikke sola,:-) Likte denne veldig godt. Viksund hadde for mye stigepreget trapp til fb, lien plass ute undet "tak"

Men Skorgnes er jo et alternativ. Marex liker jeg meget godt men jeg syntes den er noe dyr i forhold til både sealine og skorgnes..Men man får kanskje det man betaler for??

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Ettersom du "bare" er 180 cm høy, så slipper du ihvertfall å bekymre deg for ståhøyde i det fleste båter i den størrelsen. Sitter i skrivende stund i en Grandezza 31 DC og etter noen dager her, så kan jeg bli litt sliten i nakken siden jeg er 189... ihvertfall om det er mye matlaging/ oppvaks under dekk.. mangler 3 cm på det laveste partiet der det er naturlig å stå oppreist. Ellers er det meget fin høyde.

Link to post
Share on other sites

Viknes er nok sikkert en kanonbåt. Men jeg har problemer med utseende feilvendte vinduer... Må nok si at fly bridge og stort akterdekke er et stort must.. Skorgens 350 Nordic vs SealineF34 Jeg har nok landet her. Da er det store spmålet. Hva med min helt nye Agder 840. Selge nå eller til våren. den er 3 mnd gammel gått 140 timer. Kjipt å måtte styre med salg av den til våren, men kanskje jeg får mere betalt...Noen tanker??

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Greia er jo at fruen ikke ønsker bysse under dekk, samt at jeg tror at en får mye båt for penga i en bavaria, men det er ikke min smak den er lissom litt,,,,,,, ;-)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

JA DU,Hva med en Sea Ray 370 Sundancer.

 

Igjen så er jo Byssa nede..:-)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Ja Oteren, Spirit er en flott båt sikkert, finner bare 1 av de på Finn 39 fot og kr 2 250 000.- Da sier kone mor nei. Jeg har på en måte kjøpt 3 nye båter på litt over et år...;-) Så jeg må nok gå rett undet 2 mill

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Så ikke den," Flem" Aldri hørt om det merket jeg da,,:-)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...