BårdK Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Til Servicemannen: Det du skriver om er relevant for (a) de kundene som har brukt deg og har gode erfaringer og dermed har en grunn til å stole på deg og din prising etc., (b) de som har fått topp referanser fra dine fornøyde kunder, eller © naive kunder som ennå ikke har brent seg på dårlig utført jobb, pris som blir det dobbelte av prisoverslaget osv. (men som ikke kjenner deg eller har brukt dine tjenester tidligere). Poenget er enkelt, hvis man kjenner godt til en tjenesteleverandør og er fornøyd (har tillit) maser man ikke pris på alt mulig eller inngår kontrakter om hva som vil skje dersom oppdraget ikke er utført innenfor avtalt tid. Kjenner man ikke til leverandøren, er min erfaring at man bør sikre seg på pris, avtalt tid osv. - spesielt i båtbransjen. Hørte en morsom historie om en mekaniker fra Drøbak som var veldig god på Yanmar og en hyggelig og redelig fyr - men det var omtrent slik at man som ny kunde måtte vente på at en av de eksisterende kundene solgte båten eller døde for å få muligheten til å bli kunde. Fra et kundesynspunkt ønsker jeg meg mer konkurranse og flere tips om de som virkelig gjør en god jobb. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Poenget er enkelt, hvis man kjenner godt til en tjenesteleverandør og er fornøyd (har tillit) maser man ikke pris på alt mulig eller inngår kontrakter om hva som vil skje dersom oppdraget ikke er utført innenfor avtalt tid. Kjenner man ikke til leverandøren, er min erfaring at man bør sikre seg på pris, avtalt tid osv. - spesielt i båtbransjen. Dette er min erfaring også, og som BårdK sier spesielt i båtbransjen. Så får de "skikkelige" heller bli fornærmet. Jeg har nemlig hørt så mange horrible historier at man desverre må være på vakt. Disse historiene går på alt fra service som er ikke er utført selv om den er fakturert til historier om dobbel pris i forhold til avtale og at jobben blir forsinket i flere måneder. Så ja, selv om det virker noe "mistenksomt" å be kontrakt for en jobb med båten, så tror jeg nok det er å anbefale. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Jeg har ikke lest hele tråden. Men et spørsmål til trådstarter: Du har satt sinken ganske nære braketten som støtter akslingen. Inne i den er det vel en foring som trenger vannstrømning til smøring og kjøling - hvis sinken din løsner (hvilket ikke er helt sjelden) vil den kunne tette igjen vannstrømmen til foringen. Vurder om sinken kan settes annerledes - eller om du skulle sette på en liten slangeklemme rundt akslingen som tar i mot sinken om den skulle skli. På mine akslinger sitter det slangeklemmer som ble påsatt av et relativt anerkjent firma. Sitér dette innlegget Link to post
erlinggr Svart 20.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Vurder om sinken kan settes annerledes - eller om du skulle sette på en liten slangeklemme rundt akslingen Takk for tipset - retter dette når båten kommer opp til vinteren :) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Nettsider er fine. Her kan man sjekke priser. Når det gjelder reperasjoner eller kjøp av mer kostbart utstyr, ber jeg om pris. Det hender ofte at jeg ber om priser fra flere aktører. Ved større avvik ber jeg om grunnen til at de er mer kostbare en andre. Noen kan rettferdiggjøre prisen, ved en garanti, større fleksibilitet i forhold til tid, gir et godt inntrykk med ferdigheter eller referanser. Men kan de ikke rettferdiggjøre det, velges billigste alternativ. Ellers enig at vis en skal henge ut et firma bør en ha en rimelig god grunn. Og selvfølgelig ikke være anonym. Ellers kan konkurrenter av firmaer henge ut hverandre ved å opptre anonyme. Og det ønsker vi ikke. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
logget av Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Dette er min erfaring også, og som BårdK sier spesielt i båtbransjen. Så får de "skikkelige" heller bli fornærmet. De ”skikkelige” har ikke noe imot at dårlig utført arbeid diskuteres blant båteierne, tvert imot. At det ikke er nok fagfolk tilgjengelig vet jo alle, og så lenge man ikke klarer å få fagfolk interessert så vil det også være slik i uskuelig fremtid. At noen aktører går inn og investerer i fasiliteter for å skape bedre arbeidsforhold for de som arbeider i bransjen tror jeg er et skritt i riktig retning. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Ellers enig at vis en skal henge ut et firma bør en ha en rimelig god grunn. Og selvfølgelig ikke være anonym. Ellers kan konkurrenter av firmaer henge ut hverandre ved å opptre anonyme. Og det ønsker vi ikke. Jeg er selvsagt enig i at en ikke ønsker det, men de som forsavrer at annonyme "tullinger" kan henge ut navngitte firma må da forsvare en slik handling... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ingar Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Og selvfølgelig ikke være anonym. Ellers kan konkurrenter av firmaer henge ut hverandre ved å opptre anonyme. Nei, vi krever at firmaet det klages på er kjent med klagerens identitet, det eliminerer muligheten for dirty tricks. Men jeg ser ikke nødvendigheten av at klageren må oppgi sitt virkelige navn her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Det var voldsomt så mange som ser spøkelser ved høylys dag i denne tråden. Trådstarter har på en enkel og likefrem måte fortalt om sin negative opplevelse med et åpenbart godt kjent firma. Denne negativiteten gikk i all hovedsak på kundebehandleing og ikke på pris. Kundebehandlingen er gjort greit rede for i trådstarters innlegg. Ingen firmaer er hengt ut av anonyme "tullinger" (en utskjelling av trådstarter som for øvrig neppe er baatplassen verdig), eller har fått utilbørlig kritikk - kun en saksfremstilling som er mer enn edruelig. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Jeg synes denne tråden er uproblematisk og dette fordi det har kommet frem noen generelle betraktninger om hvordan markedet virker. Man må se begge sider i en slik sak tror jeg og legge litt godvilje til for å kunne bidra positivt til at misforståelser ikke oppstår for egen del. Hvis noen shopper på pris flere steder så synes jeg det hadde vært greiest om det ble opplyst om dette ved første kontakt, for da får bedriften selv bestemme om de skal prioritere å være med på en anbudsrunde. Problemet er jo at ikke alle skjønner at propeller er produsert med veldig store kvalitetsforskjeller, og selger man Weem propeller så kan man i utgangspunktet glemme å delta i anbudsrunder med mindre kunden er inneforstått med at dette er en kostbar presstøpt og maskinert propell. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 jeg ringer min propellforhandler - ja kan skaffe aksling til mandag :( Pris: kr 1471. ***firmanavn slettet*** - ja, den kan jeg skaffe i dag. Pris: sånn 2-3.000. Hva skal dere ha for jobben. Vel, det er 3 timers arbeid, til kr 750 eks moms. Det kommer da på ca 3.000 pluss akslingen til ca 3.000? ja, det stemmer. Denne negativiteten gikk i all hovedsak på kundebehandleing og ikke på pris. Tja, jeg mener nå det var mest om pris her jeg da... om du tar deg bryet med å lese trådstraters første innlegg... Det meste omhanderl pris,det ene firma skulle ha 10 lapper for propell et anmnet 7 lapper, 2-3 lapper for aksling, det andre under 2, 3 timer a 750 kroner pluss m.v.a, byttet selv på 2 timer...Jeg mener at en hvilken som helt anonym "tulling" ikke skal kunne henge ut et navgitt firma på denne måten, men vi blir selvsagt ikke enig her heller tuffff... For meg er dette en prinsippiell diskusjon om hva som skal være lov og ikke lov...Ser også at det påpekes at identiteten skal være kjent på den som klager for det firma som klages.. Vel en kan fint registere seg her under et hvilket som helst nick, og med hvilken helst e-mail adresse, så er jo en slik påstand bare sprøyt... Det er ingen mulighet å spore opp rett identitet til de som er medlemmer her(de kan spore IP adressse, men de fleste har dynamisk IP, eller en kan bruke "cover your ass" sider om ønskelig).. Så et hvilket som helst firma kan reisteer seg som en hvilken som helt privat person og rakke ned på konkurenter... Selv sitter jeg på jobben, og de kan spore med til min IP adresse til min arbeidsgiver, men de kan ikke finne ut mere uten å få denne informasjonen fra min arbeidsgiver... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tuffff Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Og dersom du leser konklusjonen i trådstarters første innlegg, så går det - i hvert fall for meg - nokså klart frem at det er servicegraden som er hovedsaken. Ellers er jeg enig med deg - vi blir sikkert ikke enige mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 (redigert) Nei, vi krever at firmaet det klages på er kjent med klagerens identitet, det eliminerer muligheten for dirty tricks. Men jeg ser ikke nødvendigheten av at klageren må oppgi sitt virkelige navn her på forumet. Så lenge regelen er at klager må informere firma(og det blir gjordt), holder det at vedkommende kan være anonym her. Helt enig. Ingen andre enn de impleserte trenger hverandres identitet. Redigert 21.September.2010 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Honduras Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Er ***firmanavn slettet*** virkelig så ille som trådstarter legger opp til ?Jeg kjenner ingen av partene, vet ikke hvor ***firmanavn slettet*** ligger i landet engang. Jeg gjør meg bare noen betraktninger rundt informasjonen.Propell. Sammenligner man epler og pærer? Foldepropell kan være så mangt. Vanskelig å si noe om pris så lenge det er alt vi vet.Aksel. ***firmanavn slettet*** skal ha 3000,-,Trådstarter sporer opp grossisten og reiser avgårde på tur og klarer å spare 750,-. Fint for trådstarter. Siden ***firmanavn slettet*** sikkert ikke reiser halve landet rundt for å skaffe deler, lå det kanskje frakt etc i prisen fra ***firmanavn slettet***. Synes påslaget deres var greit nok og differansen ikke høyere enn det som må være innenfor normalen.***firmanavn slettet*** blir bedt om en fastpris på å bytte propellaksel på en 20-30 år gammel båt. Jeg vet ikke om de har besiktiget båten først, så jeg antar at de ikke har det. De antyder 3 timer. Trådstarter klarte å gjøre det på 2. Kjempefint.Skal du leve av å jobbe på andres båter og må gi en fastpris, tar du selvsagt høyde for at det kan være fastrustede flenser, istykker-irrede bolter som knekker og må borres ut, ødelagte gjenger og annet fanteri de garantert har fått evig nok av fra før. Så de hadde helt sikkert fiksa det på 2 timer uten trøbbel, slik du har gjort. Men de tok høyde for at det sjelden går så greit på disse gamle båtene. Så de sier 2,5 - 3. Igjen, jeg mener det må være innenfor hva man kan forvente når man spør en profesjonell aktør som skal lønne sine folk samme hvor lang tid jobben tar. Særlig når man forlanger en fastpris vil de bestandig ta høyde for trøbbel. Gjelder det samme overalt.Dette er ikke noe forsvar for dårlig service, er bare ikke sikker på om ***firmanavn slettet*** er det mest griske og elendige selskapet rundt forbi basert på info i første post.At en bedrift kan bli litt korte ovenfor kunder som hele tiden presser pris og forteller dem hvor mye billigere de kan skaffe deler andre steder er hverken unaturlig eller ukjent. Alle står fritt til å velge hvem man vil kjøpe av, og sågar hvem man vil selge til... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sydvesten Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 (redigert) Hvordan overføres denne informasjonen om trådstarters identitet i praksis, er det moderator på baatplassen.no som søreger for at rett identitet oppgis til det innklagede firma? Hvordan kvalitetssikres identiteten da.. slik at en er sikker på at det er rett identitet som oppgis..? Hvordan hånderes "lakeiene" som hiver seg på med ytterligere kritikk, siden de også ofte "kjenner noen som kjenner noen som har hørt om noen" som har dårlig erfaring med samme firma?? Jeg mener at det firma som blir innklaget fritt må kunne oppgi identiteten til den som innklager dem her og frigøre all kommunikasjon som har foregått mellom dem som en del av bakgrunnsmaterialet.. Ser overhodet ikke noen grunn til noen skal kunne opptre anonymt i slike saker... Kommer en med en negativ påstand om et navngitt firma, vel så får en jaggu meg ha baller og ryggrad nok til å signere det, ikke være en annonym "tulling".. Redigert 21.September.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
logget av Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Hvordan hånderes "lakeiene" som hiver seg på med ytterligere kritikk, siden de også ofte "kjenner noen som kjenner noen som har hørt om noen" som har dårlig erfaring med samme firma?? Et viktig tema / punkt i seg selv. De som kaster seg på kritikken har ofte et ensporet utgangspunkt for diskusjonen. Om en person har økonomi til å selv bestemme servicegrad og kvalitet på delene så skal diskusjonen uansett dreie seg om at det ikke bør være tillatt å bruke mer penger enn en selv har råd til, for da må man omtrent være dum. Hallo i luken, noen betaler for at båten skal kunne brukes på sjøen, ikke i fortøyningen og nedi motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Hvordan overføres denne informasjonen om trådstarters identitet i praksis, er det moderator på baatplassen.no som søreger for at rett identitet oppgis til det innklagede firma? Tviler på at båtplassen.no sitter inne med detaljert informasjon om hvert enkelt av alle medlemmene, og tviler enda sterkere på at de oppgir dette til andre. Hvordan kvalitetssikres identiteten da.. slik at en er sikker på at det er rett identitet som oppgis..? Det er ett internettforum du er på, ikke en av Norges rettsinstanser, trådstarter er ikke akkurat Treholt. Jeg mener at det firma som blir innklaget fritt må kunne oppgi identiteten til den som innklager dem her og frigøre all kommunikasjon som har foregått mellom dem som en del av bakgrunnsmaterialet.. Ser overhodet ikke noen grunn til noen skal kunne opptre anonymt i slike saker... Kommer en med en negativ påstand om et navngitt firma, vel så får en jaggu meg ha baller og ryggrad nok til å signere det, ikke være en annonym "tulling".. Båtplassen har tydeligvis vedtatt regler om dette, slik at firmaet får beskjed, og har mulighet til å svare, men at de skal frigjøre all informasjon, slik som navn på privatpersoner osv. er helt absurd.Det er da ingenting du og jeg har noe med, utover at vedkommende skriver om noe han opplevde som negativt på ett forumet som tillater nick, slik at vi alle kan skrive uten å oppgi fullt navn og adresse, akkurat som alle andre forum på nettet. ***firmanavn slettet*** er på den andre siden ett firma, og ett aksjeselskap som sådan, som er offentlig ute i det markedet som diskuteres her på forumet, at de skal beskyttes noe utover at de får mulighet til å svare kan jeg vanskelig forstå.Saken er i utgangspunktet kun en persons negative opplevelse under en telefonsamtale, og ikke akkurat injurerende informasjon e.l.Båtplassen har forøvrig tråder om hvilken firma man er fornøyd med og ikke her:https://baatplassen.no/i/index.php/topic/1299-forretninger-jeg-har-daarlig-erfaringer-med/https://baatplassen.no/i/index.php/topic/24033-forretninger-jeg-har-bra-erfaring-med/Det er vel ikke noe unormalt at man diskuterer servicenivået til de bedriftene som driver i den bransjen forumet er vinklet mot. Dette er noe som går igjen i de fleste fora, og er helt lovlig, så lenge man holder seg til sine erfaringer og ikke kommer med grove usannheter om firmaet.Når det kommer til andre firmaer som registrerer seg for å slenge dritt om andre, kan jeg ikke se at det har vært noe problem tidligere, og tviler på at det vil bli det i fremtiden.Synes synd på trådstarter som kun delte en opplevelse, som så mange andre tråder på forumet, og ender opp med en stor diskusjon om alt fra moral til rettsikkerhet. Håper ikke erlinggr blir helt skremt av dette. Forøvrig vil jeg sitere fra hans første post: Det hører med til historien at jeg ringte tilbake til ***firmanavn slettet*** for å få eksakt pris på akslingen ettersom jeg hadde først bestemt meg for å kjøpe den der. Hun som svarte på telefon visste ikke, og ingen kunne hjelpe meg. Da jeg refererte til morgenens samtale, svarte hun: Du skjønner at det er alltid problemer med de som ringer og spør om pris. Derfor vil vi helst ikke ha noe med dem å gjøre. Når kundebehandler svarer på telefon at de helst ikke vil ha noe med kundene å gjøre, er jeg helt enig i at det er på tide å gå igjennom en rutine eller to hos firmaet det gjelder. Nå har selvfølgelig ikke jeg overhørt samtalen, og kjenner ikke firmaet i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 kanskje litt OT, men det har blitt snakket her om netthandel eller butikkhandel. Jeg vil ha nærbutikken i nabolaget, jeg vil kunne gå på byens båtbutikk for å få hjelp og handle, jeg vil ha et godt utvalg i byen jeg bor i. Om en gjenstand jeg trenger til båten koster 8000 på nettet og 10000 i båtbutikken, eller lokale volvoforhandler, ja så kjøper jeg den hos den lokale forhandleren. Jeg er ikke stinn av penger, men jeg har mere glede av på gå i båtbutikken og få rask, god service og hjelp, enn å bruke timesvis på nettet, de timene jeg sparer bruker jeg heller på å betalt overtid på jobben. Men det er min mening... jeg vet av folk som kan bruke flere timer på å kjøre rundt fra butikk til butikk for å finne den laveste prisen. -og hvor mye sparer de..lite, om man ser på timene man har brukt. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Jeg benytter også mye de lokale butikkene, ofte av den grunn at det ofte tar litt for lang tid for meg å vente på nettbutikker, da jeg er veldig utålmodig, og helst skal ha gjort ting i går. På den andre siden er det sjeldent det er snakk om så liten prisforskjell som du snakker om når det kommer til Volvo forhandlere, da de selger stort sett bare gull. Bestilte forøvrig en syrefast puller fra en større norsk nettbutikk som jeg ikke fikk tak i på noen av de lokale båtsjappene. Pakken kom i dag, etter over to ukers venting, og inneholdt...wait for it....en lanterne Må nå få tak i noen på denne nettbutikken, som viser seg å være vanskelig da jeg har forsøkt å ringe i hele dag, og få byttet denne "#%&""#¤%& lanterna jeg ikke har bruk for. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 hehe.. en lanterne faktisk :) ja, de var vel tomme for pullerter og tenke " vi sender en lanterne, så holder vi kunden varm til vi får inn nye pullerter " :) Sitér dette innlegget Link to post
erlinggr Svart 22.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 (redigert) har baller og ryggrad nok til å identifisere seg selv... ...anonyme "tullinger" ...som ikke har baller eller ryggrad ...jeg ikke liker feige personer som ikke tørr stå stå for sine handlinger.... Det at du hadde en god grunn for å skjule din identitet når du henger ut et firma uten grunn, vel det skjønner jeg.. ... annonyme "tullinger" Jeg mener at en hvilken som helt anonym "tulling"... ...vel så får en jaggu meg ha baller og ryggrad nok til å signere det, ikke være en annonym "tulling".. Om ikke ordforrådet imponerer så er det i alle fall ikke noe å utsette på intensiteten :) For øvrig vil jeg avstå fra å kommentere - det tror jeg har Sydvesten har klart godt nok på egen hånd :) Ha en fin dag! Redigert 22.September.2010 av erlinggr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 For øvrig vil jeg avstå fra å kommentere - det tror jeg har Sydvesten har klart godt nok på egen hånd :) En god ting kan selvsagt ikke gjentas for ofte... Så det for deg, å kommenterere det som er gjort godt nok av meg denne gangen er selvsagt helt unødvendig.. En fortsatt fortrteffelig og fin dag til deg også... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ingar Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Tviler på at båtplassen.no sitter inne med detaljert informasjon om hvert enkelt av alle medlemmene, og tviler enda sterkere på at de oppgir dette til andre. Eneste vi vet, som ikke er synlig for alle, er medlemmenes epostadresser. Og disse vil selvsagt aldri bli utlevert til noen. Vi sender aldri epost til medlemmene, skulle vi trenge å komme i kontakt benytter vi IM. Båtplassen har tydeligvis vedtatt regler om dette, slik at firmaet får beskjed, og har mulighet til å svare, men at de skal frigjøre all informasjon, slik som navn på privatpersoner osv. er helt absurd. Reglene står her, punkt 4. Det er trådstarter som forplikter seg til å underrette firmaet. Vi følger ikke opp dette på annen måte enn å sjekke at trådstarter opplyser i tråden om at firmaet er underrettet. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Det denne tråden starter med er noe som i første omgang vedgår trådstarter som kunde og et firma, og dessverre ser vi altfor ofte at det er lettere å starte en sverteprosess enn å sette seg ned med motparten og finne den oppklarende tonen. (Dette er gjensidig må dere vite, for det er ikke få kunder som blir omtalt både positivt og negativt på spiserommet rundt omkring). Personlig synes jeg at det er feil å offentliggjøre navn på et firma i en slik sammenheng hvis man ikke har gjort et ærlig forsøk på å renske luften med det firmaet det gjelder først, men det er min måte å skape gode relasjoner på. Dette går begge veier forøvrig, for begge parter har lov til å uttrykke misnøye til hverandre når kjemien eller noe annet ikke stemmer helt. Kanskje firmaet her rett og slett ikke hadde et agentur som var i stand til å levere en propell til 7000 kr. noe som kunne være greit å få avklart. Så kommer det noe som forundrer meg enda mer, og det er at de som kaster seg inn i diskusjonen tilsynelatende er like lite løsningsorientert og tilsvarende like lite objektive, for enten så skal firmaet ha feilen eller så skal kunden ha feilen. Slik er det selvfølgelig ikke med mindre man ønsker det selv. Og så kommer noe som kanskje er like spesielt. På Båtplassen begynner man å skjelle ut hverandre på grunn av mange ensporede synspunkt, noe som forteller meg at svært få av dere har egenskapen av å være verken kunde eller kundemottaker selv hvis dere kommer i en lignende situasjon. Skal man selge eller kjøpe er det vesentlig at man kjenner litt til forutsetningene til den man forhandler med, for hvis ikke så vil man uansett forhandle på helt feil premisser og da får man et dårlig resultat begge veier. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Så kommer det noe som forundrer meg enda mer, og det er at de som kaster seg inn i diskusjonen tilsynelatende er like lite løsningsorientert og tilsvarende like lite objektive, for enten så skal firmaet ha feilen eller så skal kunden ha feilen. Slik er det selvfølgelig ikke med mindre man ønsker det selv. Og så kommer noe som kanskje er like spesielt. På Båtplassen begynner man å skjelle ut hverandre på grunn av mange ensporede synspunkt, noe som forteller meg at svært få av dere har egenskapen av å være verken kunde eller kundemottaker selv hvis dere kommer i en lignende situasjon. Skal man selge eller kjøpe er det vesentlig at man kjenner litt til forutsetningene til den man forhandler med, for hvis ikke så vil man uansett forhandle på helt feil premisser og da får man et dårlig resultat begge veier. Godt peong. Det med ensporethet og utskjelling henger vel i tillegg sammen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.