Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Hei.

Har aldri vært her med båt, men kan det være fjorden fra Feda innover mot Kvinesdal?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvor er dette:

Bilde

Et lite hint: I korteste leia mellom 2 vestlandsbyer.......

 

Tok egentlig bildet fordi det så litt festlig ut, 2 staker som begge er "knøvla" i toppen og bøyd ut fra leia. Tidligere var der rød/hvit viser på begge stakene men nå er den ene en liten svart som nesten ikke viser på bildet. Skulle nesten tro at danskebåten hadde kilt seg mellom.....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nei. Du må nok litt lenger nordover.....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Er der ingen plass du ikke har vært Poseidon? Joda, det er Engesund nokså nøyaktig midt mellom Haugesund og Bergen. Hadde breddegradene vært synlige så hadde 60grader vært midt oppe i fjellsiden på den store øya bakerst i bildet (Selbjørn).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

.....Er der ingen plass du ikke har vært Poseidon? .....

Jo det er der helt sikkert  :smiley:

 

Men nå har jeg tilfeldigvis tramslet opp og ned på kysten Stavanger - Bergen noen ganger ...

 

På 1960-tallet var det med sandfartøyer

på 1970-tallet var det med boreskip og offshorefartøyer

på 1980-tallet var det mest plastikkbåter og campingcruisere

siden 1990-tallet har det vært sleping og passasjerfart

 

. . . så da blir det jo til at man merker seg med ett og annet, og området Nyleia / Engesund / Smedholmen er jo både naturskjønt, og kan være en utfordring å seile  -  spesielt med uregjerlige slep....

 

Ha en fin dag!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Min første innskytelse var Lukksund bru, men det er nokså lenge siden jeg gikk gjennom i dagslys   -   dermed tør jeg ikke helt sette skjegget i pant ....

 

mvh

Poseidon

Du kunne trygt pantsatt skjegget og mere til for Lukksund Bro er riktig svar  :lol:

 

Dror gjennom der i helgen og hadde en fantastisk overnattingstur.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...