Jump to content

Stereo i båt


Ung_Yamarineier

Recommended Posts

18" cervin, da ville jeg kjørt disse på en monoforsterker og den bør vell være litt mer en 600w, det er når forsterkeren blir for liten man ødelgger flest elementer.

 

Skal jeg være erlig hadde jeg kjørt de to 6x9" med en 2x100w forsterker og så ville jeg kasta biltema høytallerne for de kommer til å ødlegge alt som er av fin lyd fra bossen og så ville jeg kjøpt meg ett par 10-12" basselementer som jeg hadde kjørt i serie på en mono og så ville jeg satt inn en 2 mellomtoner og 2 diskanter rett på spilleren.

Enig

Link to post
Share on other sites

Hvor stor batteribank har du i båten , høres ut som du trenger litt power her . Har en forsterker på 4 x 600 w + 2 stk 6x9 på 350 w og en woffer på 20 tommer på 600w ombord , dette blir det grei lyd av men . Jeg har 4 x 115 amp batteribank + solpanel på ca 80 w , men detta eter strøm . Klarer meg fint jeg , men i forige båten hadde jeg litt problemer . Der hadde jeg kun 230amp batteribank , det holdt ikke + at taklyset blunka takten etter bassen :wink: Så først bør du ha en solid batteribank også en dynamo som klarer dette , da kan du begynne å prøve deg fram vil jeg mene . Lykke til

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

gratulerer med 2000 nde innlegg tine.. mener det vil hjelpe på blinkinga i lysa med kondensatorer , til bassene.

Håper noen av dem har vært til hjelp da . :wink:

bare ett tips.........ha separat startbatteri til motorn :wink:

Dem fleste har vel start batteri idag , men har altid strøm nok jeg til start .Har vel aldrig måtte skru over til start batteri , men ligger jeg legge nok så trenger jeg det nok .Da er det kjekt å ha .......

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Genialt! :cool:

 

Har alltid hatt lyst til kraftig båt-stereo, men tør ikke bruke masse penger på det, da slike ting er uhyre lettvint å stjele eller for den saks skyld ødelegge...

 

Har hendt vi tar med aggregat og 2 stk PA-høytalere (12") og spiller opp i sjøen her, men det er tungvindt, og det bråker fælt, både av musikken og aggregatet!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Bare hold deg unna sure folk som ikke tåler andres hobbyer så går det nok bra. Kan jeg ønske meg en sang? lol.gif

Selfølgelig frøken fryd

åssen da?

hihi skal ha det i sjekta så jeg kan ta det ut

men gidder ikke bruke tusenvis av kroner på det så de CV høytalerene fikk jeg av en bekjent

så de er billige

Redigert av FastBoater (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Håper jeg ikke møter deg på fjorden

Selv om du har 200 hester bakpå hekken , så må du ikke ha full gass hele tia . Liker man bra lyd og vil ha en bra lyd selv om man spiller med et lite volum på , da bør man ha litt baki i kullissene skal det funke . Men klart det er ok å dra på litt hvis det passer seg sånn også , greit å vise hensyn til folka rundt seg . Men noen syntes det er idioti med svære feite annlegg ombord og andre ikke . Alle liker vi forskjellig ting , å det er jo bra vel ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg har med meg en I-Pod som jeg har samlet endel sanger på. (1800) Den har i tillegg FM-radio hvor jeg kan spille inn musikk direkte fra radioen, noe jeg har gjort de siste tre årene. Vidar Lønn Arnesen har et fint program hver lørdag kveld som heter "Alle tiders blinkskudd". Musikkk fra bla. min ungdom. Med 30 GB hardisk på MP3-spilleren har jeg plass nok.

 

Jeg kobler alt inn på min DAB-radio merke JVC ombord på line inn. Og har mye fin musikk hele turen. Med en liten FM-sender ombord har jeg også fin musikk på brygga hvis behovet skulle være der. Da bruker jeg min gamle Tandberg reiseradio med mye god-lyd i. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv Boss høyttalere. Det er grei nok lyd i de, ikke noe å si på kraften, men jeg må si at jeg har vært ute for høyttalere som spiller mye klarere enn Boss... Bare noe å tenke på om du ikke har handlet enda..

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

noen som har noen god båt musikk?

Dette duger alltid, til lands og til vanns og i lufta med :yesnod: Siden jeg har begge delene om bord så blir det hele komplett

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...