Jump to content

Ønsker vurdering av verdi på båt

ordin

Recommended Posts

tror jeg må gjenta det jeg tidligere har skrevet.

du skrev tidligere at det sannsynligvis hadde med kjøling og gjøre at topp pakningen igjen røyk.

ser du har varmtvanns tank, dette går jo på kjølingen på motoren. avhengig av hvordan varmt vanns tanken er plassert i forhold til motoren så kan dette skape sirkulasjons problemer og utluftings problemer.

det er et godt triks og montere ei ekstra sirkulasjons pumpe for og sikre sirkulasjon uansett.

videre vil denne hjelpe på og få luftet anlegget skikkelig. men sirkulasjonen kan svikte uansett om det er godt luftet .

Behøver ikke være høyeste punkt,men abs. å foretrekke. Jeg foreslår du flytter den ut av maskinrommet til en plass du kan se den (forutsettes gjennomsiktig) Øvre stuss på tanken tilsluttes høyeste punkt i kjølesystemet (vanligvis termostathuset). Nedre stuss på tanken tilsluttes sugesiden på ferskvannspumpa. Du vil da få sirkulasjon gjennom tanken og luftlommer i systemet vil havne i ekspansjonstanken.

• 8 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hei! jeg har en finnsport 420 1979 mod som vurderes solgt. men er ikke sikker hvor mye jeg skal sette den inn for, kan noen hjelpe meg. her er en link til båten:http://www.baatportalen.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=1282

jeg har byttet motor til en mercury 650 thunderbolt i fra 1979 som satt orginalt på båten, har også en ny henger i fra 2009, som medfølger.

motor har gått lite å har årlige sørvicer hos merke forhandler.gjør ca 40 knop.

stereoanlegget fungerer het utmerket og hører på lang avstand.

Hilsen Aleks.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...