Jump to content

Ønsker vurdering av verdi på båt


ordin

Recommended Posts

ok, takk for svar, jeg tror også at prisen ikke er helt på jordet :smiley: har sett tilsvarende båter med ny motor til 300 000 :eek: Hvis det er noen som føler seg kallet til et prosjekt så bare si ifra :smiley: Det kan jo hende at en flink motormann kan fikse kladden som sitter i, men det klarer ikke jeg i alle fall :nonod:

Link to post
Share on other sites

Tror vel ikke Nanni er ukurant annet en at service nett etc er lite utbygd. Ingen motorer er feilfrie sånn er det bare, men enkelte klinger bedre i andres ører enn andre.

 

Uannsett med tanke på prisnivå etc så tror jeg du er best tjent med og selge as is eller fikse den som står der :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

tror jeg må gjenta det jeg tidligere har skrevet.

 

du skrev tidligere at det sannsynligvis hadde med kjøling og gjøre at topp pakningen igjen røyk.

 

ser du har varmtvanns tank, dette går jo på kjølingen på motoren. avhengig av hvordan varmt vanns tanken er plassert i forhold til motoren så kan dette skape sirkulasjons problemer og utluftings problemer.

 

det er et godt triks og montere ei ekstra sirkulasjons pumpe for og sikre sirkulasjon uansett.

videre vil denne hjelpe på og få luftet anlegget skikkelig. men sirkulasjonen kan svikte uansett om det er godt luftet .

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde vært inne på tanken med sirkpumpe , men burde vel innstallert den samtidig som jeg innstallerte vvb. Jeg tror nok det var dette som utgjorde at motoren gikk varm og toppakningen røyk.... Dyrekjøpt erfaring men pytt pytt :smiley:

Takk for mange veldig gode svar her inne, skjønner jo nå at jeg skulle vært her å spurt før jeg handlet båt :smiley:

Link to post
Share on other sites

Behøver ikke være høyeste punkt,men abs. å foretrekke. Jeg foreslår du flytter den ut av maskinrommet til en plass du kan se den (forutsettes gjennomsiktig) Øvre stuss på tanken tilsluttes høyeste punkt i kjølesystemet (vanligvis termostathuset). Nedre stuss på tanken tilsluttes sugesiden på ferskvannspumpa. Du vil da få sirkulasjon gjennom tanken og luftlommer i systemet vil havne i ekspansjonstanken.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Velkommen til baatplassen :flag_bp:

Du burde endre tittelen på tråden slik at den inneholde mer informasjon. Ta med merke og modell på båt og motor.

Hvis ikke er det stor sjanse for at en moderator kommer og stenger ned tråden pga feil utformet tittel.

Bare et lite tips :smiley

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei! jeg har en finnsport 420 1979 mod som vurderes solgt. men er ikke sikker hvor mye jeg skal sette den inn for, kan noen hjelpe meg. her er en link til båten:http://www.baatportalen.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=1282

 

jeg har byttet motor til en mercury 650 thunderbolt i fra 1979 som satt orginalt på båten, har også en ny henger i fra 2009, som medfølger.

motor har gått lite å har årlige sørvicer hos merke forhandler.gjør ca 40 knop.

stereoanlegget fungerer het utmerket og hører på lang avstand.

 

Hilsen Aleks.

Link to post
Share on other sites

det er bilder i fra forrige eier jeg kjøpte den ferdig uten motor, har hatt den nå i 2 år men vil ha noe som er større. jeg garanter atforrige eier tapte en del tusen men ha måtte selge pga bilkjøp. har tilsammen gitt ca 30 000 for den har i etter tid montert ny styring å nytt ratt å lagt nytt teppe.

Link to post
Share on other sites

Oja, jeg trodde du mente du hadde kjøpt den for 30, og så pusset opp :blush: Altså 30,000 + nytt ratt, styring og teppe! :yesnod: 40 er billigt, den så jo ganske strøken ut! :yesnod: 55,000 kansje! :wflag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...