Jump to content

Her hadde han flaks, som overlevde


Pelle Parafin

Recommended Posts

En advokat sa en til til meg:

"Retferdighet kan du bare glemme når det gjelder jussen. Juss er juss, den har ingen ting med retferdighet å gjøre".

 

Se bare på forsikringselskapene.

:boxing:

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Tror dere skøyteeieren må betale alt selv? Ganske siokker på at dere har lest dere firkantede i øynene på et regelverk her. Motsier ikke regelverket , men skal banne på at skøyteeieren får noe\alt dekt.

 

Hvorfor skulle BBS`s eiere være annerledes enn f eks Kjell Inge Røkke?

Alle er de etter hva jeg vet tidligere fiskere som har startet annen virksomhet. Har ikke hørt at noe Aker selskap er spesiellt opptatt av å dele ut penger de ikke er forpliktet til å gjøre.

Link to post
Share on other sites

Tabbeforsikring dekker div uhell som et registerreimhavari , løftebukken faller sammen ( materiell svikt ) og de fleste andre uhell. Selvforskyldt eller ikke. Derav tabbe navnet.

 

Hvor kan jeg tegne en "tabbeforsikring" som dekker meg mot motorhavari på min 10 år gamle bil pga at registerreimen går?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Dette blir bare spekulasjon, men mulig rederiet til brønnbåten vil komme med ett oppgjør i denne saken, at en privatpersons eiendom av betydelig verdi er ødelagt som følge av hendelsen til ett vel etablert, velfungerende og kanskje resurssterkt rederi? er uheldig og kan gi en og enhver dårlig samvittighet er en ting, men tanken på at vedkommende trolig ikke noen gang vil igjen komme så nærme døden i en "ulykke" en ganske annen. (Forstod det slik at han sov helt akterut i rorhuset på skøyta, like over der både skrog og dekk er avrevet)

 

Har også en formening om at bergningoperasjonen av fartøyet ikke er isenesatt av eier av fartøyet, selv om vraket uannsett sikkert måtte fjernes innen rimelig tid. Så for nå tiden vise hvem som til syvende og sist blir sittende med regningen vedrørende hendelsen.

Link to post
Share on other sites

Tabbeforsikring dekker div uhell som et registerreimhavari , løftebukken faller sammen ( materiell svikt ) og de fleste andre uhell. Selvforskyldt eller ikke. Derav tabbe navnet.

Sikker? Jeg mener dette er en vanlig ansvarsforsikring. Dvs at den dekker dersom du kan klandres for uhellet, fulgt feil prosedyre, mangelfullt vedlikehold etc. med mulighet for regress overfor deg hvis du har vært grovt uaktsom.

Om reima ryker, eller bukken faller ned, uten at du kunne unngått det, dekker ikke en slik forsikring. Da må det gå på bileierens motorforsikring eller kasko.

Link to post
Share on other sites

d??????? Skal se i papirene mine i morra hva den heter. Hva slags ansvarsforsikring dekker reg reim havarier, når man selv har montert feil? Mener bestemt man må ha "tabbeforikring" \tillegsforsikring for å dekke slikt.

Nei mouche. For bedrifter.

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Javel . Det er kansje det den heter , men kalles enkelt tabbeforsikring da? Og alle har ikke det nei. Jeg har det nå , men det koster tross alt noen tusenlapper i året , så jeg hadde det ikke før.. Men selvsagt er der en egenandel som gjør at den aldri blir brukt, med mindre skaden er stor. Jeg har selvsagt ikke hatt brukt for den enda , da jeg gjør alt riktig.:-)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

At det kalles tabbeforsikring er vel fordi den dekker det rettslige ansvaret man kan komme opp i når man har gjort noe som kan betegnes som uaktsomt, populært kalt tabbe.. F.eks. at du har montert en registerrem feil.

Men om en rem skulle ryke på en diesel på EU test dekker den det neppe.

 

Er dette som forhåpentligvis alle får med seg når de leser denne tråden, at ingen, utenom en bileier (+ noen få spes.tilfeller), kan bli pålagt å dekke tap for 3.part som skyldes et hendelig uhell, det være seg på sjø eller land.

Man må selv tegne forsikring på det man eier og ikke har råd til å tape.

Link to post
Share on other sites

At det kalles tabbeforsikring er vel fordi den dekker det rettslige ansvaret man kan komme opp i når man har gjort noe som kan betegnes som uaktsomt, populært kalt tabbe.. F.eks. at du har montert en registerrem feil.

 

Hvis jeg forstår Skipper Worse så snakker vi om en ansvarsforsikring i dette tilfellet. Det finnes et produkt som heter tabbeforsikring og dette er mye benyttet i næringslivet hvor det er vanlig at ledelse og styre har tegnet en slik forsikring. Har selv vært borti dette i en slik forbindelse og har opplevd at en slik tabbeforsikring ble benyttet, men hadde ingenting med feil montering av registerreim eller lignende å gjøre. Ei heller med ansvar overfor en 3.part å gjøre heller faktisk.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ansvar for skade på person og ting . Heter denne forsikringen,. Og den dekker det meste man måtte gjøre feil , tabber osv med mindre det er grovt uaktsomt. opp til 10 mill. . Egenandel 10000kr.

Det er derfor jeg kansje kunne tenke meg at rederiet til denne båten hadde noe lignende i sine forsikringsvilkår. Og av det dekke skøyteeierens tap. De har da vitterligen gjort en tabbe.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes dette fikk en merkelig fortsettelse etter uhellet.

Sunkne skøyter ender vanligvis med krangel/avisinnlegg/advokater/håndgemeng.

Det pleier å ta veldig lang tid.

 

I dette tilfellet ankommer det på flekken flytekran, lekter og personell.

Vi snakker om > 10000/timen.

Hvem i huleste betalte for dette?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...