arnearmoa Svart 18.September.2018 Link til dette innlegget Svart 18.September.2018 Da har jeg klart meg en sommer til med det cutlesslageret. Om et par uker skal båten på land igjen på Tangen i Leangbukta. Har lyst til å sette bort jobben med bytting. Noen som vet hvem jeg kan/bør kontakte? Sitér dette innlegget Link to post
SBaltic Svart 4.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2018 Spørsmål ang olje til Baltic med Yanmar 6lp 290 hk. Kan det benyttes 10w40 delsyntetisk motorolje? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2018 6 LP skal ha vanlig minerask 15-40, kjøpes billig på felleskjøpet eller Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
petterb Svart 15.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2018 Noen som kjenner til om det er flere sikringer til diesel varmer en den som er bak ved hovedbrytere? 2003 baltic. Eberspächer D4 som display funker på men varmeren er helt død. Ingen feilkoder på den. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 16.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2018 På min D4 var det 2 sikringer. En 5A tror jeg og en større. Sitér dette innlegget Link to post
SBaltic Svart 2.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2018 Vil det ha noe for seg å sette kuleventilene/gjennomføringene inn med litt fett eller wd40/CRC på overflaten for å forhindre fukt o.l ? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 2.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2018 Om du mener overflaten på ventilen inne i båten veit jeg ikke om har så mye for seg, men skader jo ikke. Men om båten står på land ville jeg sprayet med WD40 e.l. oppi ventilen utenifra imens en annen åpner og lukker ventilen samtidig. Selv kuleventiler har godt av å bli smurt opp. Sitér dette innlegget Link to post
SBaltic Svart 2.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2018 Båten ligger på sjøen, ser antydning til litt grønnfarge på et par små områder på ventilen til toalettet som jeg antar skyldes fukt. Det er kanskje normalt? Kan det rengjøres med f eks Autosol? Eller la det være? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 2.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2018 Legg ut et bilde så er det lettere å se. Er båten gammel er det kanskje på tide å bytte gjennomføringer. Sitér dette innlegget Link to post
Mannenigata Svart 3.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2018 Noen som har bilde av en valiant 300D som henger i snap daviter på scand baltic? Har kjøpt brukt rib og er litt usikker på montering. Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 4.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2018 Klarer du å få på en gummibåt som er 300cm bakpå? Jeg har konkludert med at jeg klarer 290 maks med å forlenge og løfte snappene. Har sett på en zodiac 310 som hadde vært topp men er virkelig redd den ikke får plass. Sitér dette innlegget Link to post
Mannenigata Svart 4.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2018 Jeg er og usikker på om valiant d300 blir for stor, men tror det skal gå. Vi får se til våren. Ribben er uansett kjøpt. Har en 6 hk Yamaha to takt som jeg tenkte å bruke på den. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 5.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2018 Hei. Skal en tur i neste uke å se på en 87 modell Baltic med VP 41A motor som skal være overhalt rundt 2009 (ifølge dato på dokumenter på bildene). Er det noe en bør passe på når en sjekker disse båtene? Plasser med lekkasje som kan være greie å sjekke? Gjelder denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=123614430 Noen som har noe å si på prisen? Synes kanskje den er i høyeste laget. Sitér dette innlegget Link to post
Byomsen Svart 12.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2018 Har en Baltic 2004 modell med L-sofa løsningen. Vinterens/vårens prosjekt er en kosmetisk oppgradering av treverket oppe. Litt usikker på hvilken metode som bør bruke for å friske opp treverket i selve sofa innredningen og veggplaten på styrbord side, ønsker et resultat tilsvarende det båten ble originalt levert med. Hva velger folket av behandling her? Har tidligere benyttet Owatrol d1 olje og Ravilakk på bordet, lister samt til frontene til skuffer/skap. Takknemlig om noen vil dele sine erfaringer =) Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 13.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2018 Ta en tlf til IRdesign AS i Fevik de vet hvilken lakk som er brukt i balticen Sitér dette innlegget Link to post
Byomsen Svart 13.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2018 mawilu skrev for 3 timer siden: Ta en tlf til IRdesign AS i Fevik de vet hvilken lakk som er brukt i balticen Takk for tipset, har sendt de en e-post nå. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 13.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2018 Thomas78 skrev On 4.12.2018 at 17.14: Jeg er og usikker på om valiant d300 blir for stor, men tror det skal gå. Vi får se til våren. Ribben er uansett kjøpt. Har en 6 hk Yamaha to takt som jeg tenkte å bruke på den. Har en Zodiac 310 m/6hk bak jeg, henger i davitere (ikke snap), fungerer fint det, kommer ikke i veien. Hadde en Zodiac 310 RIB med konsoll heist opp (med 9 HK) da jeg kjøpte båten, men da merket jeg det var baktungt (over 100 kg med motor) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Byomsen Svart 16.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2018 mawilu skrev On 13.12.2018 at 8.34: Ta en tlf til IRdesign AS i Fevik de vet hvilken lakk som er brukt i balticen Byomsen skrev On 13.12.2018 at 11.43: Takk for tipset, har sendt de en e-post nå. Har fått svar, legger ut svaret her da svaret kan være av interesse for flere. "I 2004 ble det brukt 2-Komponent lakk. Denne lakken er vanskelig å oppdrive i dag, og vi bruker nå derfor AkzoNobel 2-komp industrilakk fra Bilextra. Antar at Ravi også går greit, men har ikke testet dette selv. Mvh I Røkke irdesign." Sitér dette innlegget Link to post
SBaltic Svart 29.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2018 Hei. Vurderer bytte til agm batterier i vår 2005 Baltic. Har en Norcharger 1230d lader som skal takle agm og en Sterling laderegulator. Må innstillingene på laderen endres manuelt? Ellers noe annet å tenke på mtp lading og bruk av agm batterier i forhold til vanlig blybatterier? Sitér dette innlegget Link to post
kalle_08 Svart 29.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2018 Er diskutert litt Agm i denne tråden : https://baatplassen.no/i/topic/104362-agm-batterierkan-de-knekkes-ved-kontinuerlig-lading/ Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 27.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2019 Noen som skal selge sin Baltic (04->) med 290Yanmar og vinkelsofa her? Send PM med utstyr, oppgraderinger og prisantydning. Trenger ikke tips på finn annonser ;) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Whiskey Svart 3.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 På tide å løfte fram denne godtråden igjen Åpning av akterkabin går tregt. Har sett folk som åpner med bare to fingre, jeg må virkelig ta i. Hva er fiksen som må til for at å skli setet til side blir smooth? Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Gabi Svart 3.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 På min 85-modell ble den bedre etter å ha skrudd til skruene på skinna nederst. Ujevnheter her vil øke motstanden. Likeledes gjøre rent der hvor det glir mot hverandre. Jeg brukte ikke noe fett på skinnene, mulig andre gjør det? Sitér dette innlegget Link to post
gnrk Svart 4.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2020 Jeg fisket døra på min nå før utsett. Skrudde av skinnene og gjorde rent i sporene på plastskinnene med bremserens og en skrutrekker som passet i sporet så man får skrapet ut all gammel gørr. Deretter brukte jeg bittelitt tyntflytende smøring i sporene (fluid film lanolinolje, kunne sikkert også brukt en PTFE spray). Går som en drøm :-) Problemet er egentlig de to foran, for der må man jo demontere hele båten for å få dem av når man har L-sofa.... Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 On 12/16/2018 at 9:57 AM, Byomsen said: Har fått svar, legger ut svaret her da svaret kan være av interesse for flere. "I 2004 ble det brukt 2-Komponent lakk. Denne lakken er vanskelig å oppdrive i dag, og vi bruker nå derfor AkzoNobel 2-komp industrilakk fra Bilextra. Antar at Ravi også går greit, men har ikke testet dette selv. Mvh I Røkke irdesign." Hi @Byomsen. Nå er jeg i samme situasjon. Tenker å shine opp treverket ute. Det begynner å bære preg av tidens tann, med både sår og hvite flekker grunnet luft har kommet til. Hadde vært supert om du kunne dele dine erfaringer med lakkering av diverse dørkplater og annet inventar ute. Hvordan gikk slipejobben, hva slags slipeverktøy anbefales, hvilken lakktype anbefales osv? Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.