Hulda Svart 13.November.2014 Del på Facebook Svart 13.November.2014 Diesel eller ikke. Hulda er egentlig rigget som langturbåt. Og der er det minst en køy der man ligger trygt selv om båten krenger 50 grader. Og et pentry der man ikke kan ramle flere meter om man skal lage litt mat. På meg virker det som om mange havgående båter heller er designet av landkrabber for å ligge til kai med hekken inn og bli beglodd av forbipasserende. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 13.November.2014 Del på Facebook Svart 13.November.2014 +1 for Amel. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
oystein_k Svart 13.November.2014 Del på Facebook Svart 13.November.2014 Her er to filmer som viser en eldre og en ny Amel Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 Ser at HR-43 har 395 liter og at HR-40 har 445 liter med diesel ! Vet du noe om hvorfor 40-foteren har så stor tank ? Vi har forresten 360liter, og fyller ca 1 gang pr år. Jeg drømmer om en : http://www.discoveryyachts.com/ ( 55-foteren ) ..men...orker ikke å ha båt som ikke kommer under Skjernøy eller Justøy-bro . Jeg synes også nyere modeller, og det gjelder også Regina, blir for flatbunnet og for mye strykejern. Jeg vil ha "myk" båt i Skagerrak-kulinger. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2014 Jeg vet ikke hvorfor dieseltanken er mindre på HR 43. Mulig de har prioritert ferskvannskapasitet. Jeg hadde gjerne hatt størst dieseltank og litt mindre vanntank i og med at jeg skal ha watermaker om bord. Vann finnes også mer fritt i naturen så mulighetene for bunkring er bedre :-) HR 40 er absolutt en bra båt. Jeg innser mer og mer at stor båt krever mye vedlikehold. Utfordringen er å ha plass til det utstyret jeg vil ha - dvs generator, watermaker og vaskemaskin. Det går akkurat inn i HR 40. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 Kan du laste såååå mye inn i en HR40, uten å få problemer med stabilitet ? ( Hvor mange kg er max ? ) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2014 Jepp. Var ombord i en 40 på öppna Varv med dette montert fra verft. De tre tingene veier ikke mange hundre kilo. Det er også mulig med 200liters ekstra tank om man ofrer lenestoler i salongen Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Discovery Yachts er blitt vår favoritt, hvis vi skifter båt. Har noen vært ombord i en ? https://www.facebook.com/DiscoveryYachts Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Jeg sikler litt på en Regina af Vindø 40. Men sliter med å finne plass til generator og watermaker ombord. Noen som kjenner båten godt og kan uttale seg? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 (redigert) Det høres ut som et trangt prosjekt med alt det i en 40 foter... Men endelig er du på rett kurs. :) Edit: skal vi spleise på en Discovery yacht 58 heller :) ? Redigert 18.Mars.2015 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Er det vits å vente lenger Bitteliten? slå til !! http://benny-jessica.com/portfolio/ Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Om det er regina 40 du sikter til så var jeg ombord i den sist sommer. Fin båt. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 19.Mars.2015 Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Samme hall som Bitteliten ligger i, så innbytte skulle vel være i boks :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Bare du fikser dette med norsk moms vs eu moms så løser det seg nok Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 (redigert) Denne tråden startet jeg for over 5 år siden. Drømmen om langtur lever i beste velgående, men det har liksom ikke løst seg med båt ennå. Først bestilte vi en Najad 460 fra NordWest - så gikk de konk (neida, vi tapte ikke penger på det). Så ble det bytte av ledsager på veien, og jeg endte jeg opp med å selge vår NordWest 420 og ta en Nimbus 30S i innbytte. En fantastisk fin båt vi har mye glede med i 2 sesonger. Jeg har fortsatt å se på seilbåter, og verdenskartet med ruta inntegnet henger på veggen hjemme. jeg har hatt Najad, HR og Regina af Vindö i kikkerten som aktuelle båter. Ikke så store båter som jeg før har tenkt på. Ideelt nå har vært 40-43 fot, men også mindre har blitt vurdert, feks solgte Enzo en Hr 37 som jeg siklet litt på. Så gjorde tilfeldighetene til at en det åpent seg en mulighet for en Regina af Vindö 43. En båt som jeg liker godt fordi den har mindre kjellerfølelse, den er solid bygget, samtidig som den nok ikke er like langtur ideell som en HR 40 eller 43. Men med litt ekstra installasjoner og tilpasninger tenker jeg at det kan løses. Og den aktuelle båten bla en rigg jeg liker med kutterstag og lensetakler. Så da er tankene i gang igjen, og om noen uker kommer en Regina 43 til min båtplass. Så da er jeg enda ett steg nærmere planene om å seile langt. Uansett om det blir langt eller kort - det blir spennende å seile igjen. Etter mange år i motorbåt får jeg smøre meg med tålmodighetskrem på vannet Redigert 21.Juli.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Leokr Svart 21.Juli.2016 Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2016 Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Det var hyggelig å høre :-) Man lever bare én gang, så viktig og oppfylle så mange drømmer som mulig... Gratulerer så mye Bitteliten! Gleder meg til fortsettelsen :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Arne Henriksen Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Gratulerer! Drømmebåt det der, på flere vis! :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Krimart Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Gratulerer! Hva er det som gjør den mindre langtur-ideell? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Gratulerer, Bitteliten! Gleder meg til å se den nye damen Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Gratulere med ny båt. Virker som langturen kom et stort skritt nærmere? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Det var hyggelig lesning, Bitteliten. Det er en vakker seilbåt, helt enig. Kanskje du vurderer å flytte hjemmehavn til andre siden av broa etterhvert, så du slipper Mossesundet hver tur ? Uannsett lykke til med planen som henger på veggen. Det er manges drøm her inne Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Båten ligger på rett side av brua :-). Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Gratulerer med flott båt. En av de flotteste seilbåtene jeg ser er Ragina af Vindø Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Gratulerer med flott båt! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.