Jump to content

elwaro tråden


idars

Recommended Posts

Det er uten tvil en båt jeg har tenkt å ha lenge også :yesnod: Har inntrykk av at de som har elwaro 30 har båtene lenge,

er en ikke så langt fra hær jeg bor som har hatt den veldig mange år( 15-20 år vil jeg tro) var den som gjorde at jeg fikk så veldig lyst på elwaro :smiley:

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Bilder av den nye plattforma som jeg monterte våren 2010, den skal flyttes opp for den ble alt for lav

Akter rekkene fikk jeg høsten 2010 men de er ikke montert bare prøvd på.

Skal lage ny anker rulle i år og eksosbend så jeg får eksosen under plattforma.

 

hentet_fra_gamle_pc_972.jpg

 

hentet_fra_gamle_pc_973.jpg

 

hentet_fra_gamle_pc_636.jpg

 

hentet_fra_gamle_pc_639.jpg

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hei

Kjekt med en Elwaro tråd. Kjøpte en Elwaro 30 ifjor, tidl. eier la den ut her på erfaringsdatabasen og der er det noen bilder og fyldig info om båten. (higre) Etter jeg kjøpte den har jeg gjort noen oppgraderinger, den største var å legge ny dørk i hele båten, fikk en fagmann/møbelsnekker til å lage helt ny dørk, forandret litt på luker, bl.a. så delte jeg den store motorluka i to deler. Fikk da lagt ekte teak i hele båten, det ble svinedyrt, men så hevet vi standarden i hele båten betraktelig. Nydelig arbeide som ble gjort. Ellers så har jeg kledt om akterkabinen, fjernet teddyforet og lagt skai, det samme gjorde jeg i forpiggen (salongen) Tidligere eier har gjort veldig mye med båten ellers, så nå fremstår den som ganske "ferdig", bare litt småfiks igjen. Det som gjenstår teknisk er kankje deler av el anlegget som er fra gammelt av, men det funker. Jeg har hatt båten i en sesong og fikk prøvd den litt da. Er storveis fornøyd med båten, en liten hytte på sjøen. Sjøegenskapene er svært gode, bortsett fra endel giring i medsjø. Forbruket er utrolig lavt ved kosefart på 10-11 knop. Da målte jeg utrolige 12l pr time. Motoren er en volvo tamd41 fra 2003 med hydr. gear. Maksfart er ca 17 knop, marsjfart rundt 13 knop. Min konklusjon så langt er at her er det mye båt for pengene.

Redigert av slogmåken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...