Jump to content

elwaro tråden


idars

Recommended Posts

Er det noen hær somm har montert flaps på en elwaro 30 ? Har lurt på å lage en flaps på min elwaro for å få ned baugen under full gass pådrag.

Noen som har bilder av dette , og erfaring med om dette vill hjelpe ?

 

Jeg hadde fast flaps med el-hydr biltema flaps på, dette fungerte bra i min, fikk baugen ned og toppfart på 17 knop (200hk) fikk samtidig rettet opp båten litt om den hadde litt slagside.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Da har jeg fått lagd den første dørkplata.

Den er forløpig bare satt inn med 1 strøk teakolje men skal ha på 1 kanskje 2 strøk til :thumbsup:

Det var masse arbeid når jeg ikke har gjort det før men tror resten skal gå litt lettere :yesnod: Har brukt eikebord og kappet staver av

 

dsc00292.jpg

 

dsc00294.jpg

Redigert av idars (see edit history)

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde båten i litt over et år med den nye dørken. Natene var hvite og fine så lenge jeg hadde den da, jeg brukte en dunk med en slags møbelolje snekkeren anbefalte, husker ikke hva den het, tror den ble kjøpt hos fargerike. Påførte olja med en fille, enkelt, raskt og med godt resultat.Denne olja misfarget ikke natene såvidt jeg kunne se. Har dårlig erfaring med andre oljer, owatrol teak olje brukte eg på en annen dørk, det var jeg ikke fornøyd med, masse vedlikehold etterpå. Den olja jeg brukte sugde seg inn og det ble ingen grå hinner eller avflassing i etterkant, bare en fin gylden lys farge. Dørken var av ekte teak.

Redigert av slogmåken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei astor.

Har sett litt på bildene av din elwaro og da ser det ut som du hadde en luke til å åpne i hardtopp kalesja??

Hvis dette stemmer så lurer jeg også på om du då hadde problemer med at det sammlet seg vann på kalesja for da var der vell ikke noen spil til avstivning i den sida

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

foererposisjonelwaro.jpg

Riktig at jeg hadde en luke til å åpne over førerposisjonen. Jeg fikk laget dette i den nye kalesjen fra Hansen i Trondhjem.

Jeg kan ikke huske at vi hadde problemer med vannsamling over der. Men mulig jeg ikke husker....

 

dsc_6692.jpg

Noen Bilder fra "gamle-Astor".

 

dsc_6710.jpg

Forandringen fra det orginale interiøret gjorde Elwaroen mer praktisk for oss. Under langbenken fikk vi store stuerom i tillegg til at vi kom greit til vanntanken.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei astor

 

Takk for raskt svar, da vil jeg også få sydd i luke i min kalesje.

Ser absolutt fordeler med den innredninga du hadde , men er veldig fornøyd sånn båten vår er nå men ser ikke bort fra at det kan forandre seg senere. I vinter har jeg lagd ny skipsdørk som begynner å bli ferdig , så blir ikke noen store prosjekter på ei stund for min del. Var mye mer arbeid enn jeg hadde trodd :yesnod: men veldig morro og innspirerende.

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...