Jump to content

elwaro tråden


idars

Recommended Posts

Idag har jeg begynt på monteringa av det nye pantry `et og det gikk tålig bra :wink: har fått trekt kobber røra og montert stoppe krana til gassen samt lagt på plass benkplata å lagt i nye kokeapparatet og vasken.

Har også fått prøvd den nye dørken i kabinen framme å det så tålig bra ut , bare noen små justeringer så er den klar til lakking :wink:

 

Bilder kommer senere

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hallo!

 

Jeg eier en Elwaro 30, og sliter litt med vannlekkasje®.. =/ Det er ikke mye, men veldig irriterende.

Jeg hadde oppe alle skruer til rekka i fjor, da ble det litt bedre, men det lekker litt fortsatt.

 

Det lekker inn langs babord side, inn i kjøkken og baderomskapene.. Og litt ned langs veggen fremme ved senga,

samt litt i senga i akterkabinen på styrbord side..

 

Er det noen andre som sliter med dette, eller har tips til hvor vannet kan komme fra?

Risma Yatch 36 - Black Lady 

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

I sommer har jeg lakket den røde stripa og navnskilt og stripe på ht svart siden det røde var veldig falmet og hadde flasset av noen steder.

Hær er noen bilder jeg ble veldig fornøyd med forandringen.

 

Gammelt bilde

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29768/dsc00259.jpg

 

nytt bilde

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29768/2013-07-25_21.24.54.jpg

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29768/2013-07-25_21.25.00.jpg


Gammelt bilde

 

 

bilde

 

 

Nytt bilde

 

 

bilde

 

 

 

bilde

Redigert av idars (see edit history)

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hei. Elwaro Boats as eksiterer fortsatt. Men de bygge lite båter for tiden. Men produksjon av syrefaste rekker og masse annet holder Ronny Jørgensen fortsatt på med på Kroken i Grimstad. Så trenger dere noe, råd , tips eller ett eller annet så er altså firmaet fullt oppegående.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Hallo! Dette er min første post på båtplassen. Den havner selvsagt på elwarotråden da jeg (og mine foreldre) har en elwaro 30. Vi kjøpte denne i fjor sommer og jeg må si at det er en utrolig flott båt og en stor oppgradering fra nidelv 24 :)

Siden kjøpet har vi tenkt endel på oppgraderinger av båten og den første og mest interessante utfordringen er hvordan/hvorvidt vi skal montere daviter på skuta. Jeg har sett en annen elwaroeier i havna som har festa slike: http://www.seatronic.no/daviter-c-66/daviter-avtagbare-160kg-p-3346 på båtens kraftige kryssholt, men er usikker på hvordan dette funkerer da jeg ikke har snakket med han enda. Er det noen som har erfaringer med davider på Elwaro?

Link to post
Share on other sites

Morsom tråd, familien hadde Elwaro i min ungdomstid. Her er et par båter fra 70-tallet som Jørgensen bygde før plastproduksjon kom skikkelig i gang. Mahognibåten var vår siste trebåt før fatter'n gikk over til plast, dvs Elwaro 30, han også.

 

http://youtu.be/cJiIR2vjjDk

 

Dessverre litt dårlig kvalitet på opptaksutstyret den gang, og det gjorde ikke saken bedre å filme med telefonen fra lerretet :blush:

Link to post
Share on other sites

Ja, det virker som en god og romslig båt. Vi tenker på den som en flytende hytte og av den grunn liker vi å ligge på svai. Vi trenger derfor et fornuftig sted å oppbevare gummibåten og tenker på daviter som beskrevet i posten over. Ingen her på forumet som har noen erfaring med slike på Elwaro 30 eller lignende båter?


Skipet:

bilde

Redigert av eirkabrev (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott båt du har fått deg der eirkabrev . Den lysegrå fargen på båten din kan tyde på at den er noen år nyere enn min , kanskje tidlig 90 tall ?

Takk takk, ja den er meget velholdt. Jeg tror denne også er fra 80-tallet, men stripa var i utgangspunktet brun, men har blitt bleket av forrige eier. Jeg syns det ser helt ålræit ut. Svar var nå veldig flott det også, kanskje litt fristende å endre farge :D

Link to post
Share on other sites

Elwaroen din ble utrolig flott Astor! Og ikke minst din idars! Dere ser ut til å være gode håndverkere begge to. Jeg skal få lastet opp noen innvendige bilder av vår snart også. Jeg prøver igjen med jolle/dinghy-problematikken. Er det noen av dere som har en god løsning på hvor man skal ha jolla på Elwaroen? Jeg har lyst til å montere daviter akter, men usikker på hvordan det vil fungere/se ut. Håper noen har noen erfaring med dette.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar! Nei det er ikke så veldig mange, men har sett et titalls forskjellige versjoner rundt om. Jeg har sett en i havna som har plastimodaviter lik de jeg lenket til tidligere, hvor vedkommende har sveiset rørene fast til kryssholta. Personlig kunne jeg tenke meg å montere de slik plastimo anviser, slik at de kan taes av når de ikke brukes/vinteropplag. Håper noen har erfaring med slike.

Ellers, noen begynt på vårpussen?

Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med davit , men har du vurdert slike skap daviter? Fungerer vell bare hvis det er gummibåt du skal ha med deg. Båtpussen har begynt så smått , skal forandre litt i aktercabinen slik at jeg får 1 stor seng der. Skal også ha nye baugrekker og male den svarte stripa på nytt for ble ikke fornøyd med det jeg gjorde sist vår.

 

 

Ellers så ser jeg fram til flere bilder fra deg

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hva slags fart for dere med deres Elwaro 30 AC-er ?

 

Jeg har en Ford 2715E (130hk?) motor i min Elwaro 30 AC, og sliter med å klare 10 knop. Mens onkelen min har en 160hk ford motor og klarer 16 knop!

30hk kan da UMULIG gjøre så mye forskjell. Vi har begge laget ganske like faste flaps på båtene..

Risma Yatch 36 - Black Lady 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...