Jump to content

Berserk utløst nødpeilesender i sørishavet


THO

Recommended Posts

Kanskje ikke veldig oppsiktsvekkende, men siste meldingen fra Sea-Sheperds! Klokka er vel rundt 1200 der nede nå ????

Jeg tror alle har fått med seg at du er flink til å google nå Adeneo.

Legg heller ut link.

Copy - Paste vet vi at du kan nå...

 

http://www.seashepherd.org/news-and-media/news-110223-1.html

Redigert av Mix (see edit history)

 

 

Link to post
Share on other sites

Det tusser ikke av båter der nede Pinkvin.

Steve Irwin var ett av to fartøy som var i nærheten og når man får beskjed om å assistere så er det ikke aktuelt å la være. Hvordan ville reaksjonen vært om de nektet å delta ? Et skuldertrekk ? Nei, det var nok ikke noe alternativ og hadde nok ikke vært det for noen.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Er det også et marinefartøy på stedet?

 

Marinefartøyet "Wellington" var vel der tidligere ettersom jeg har forstått ???

 

Akkurat nå er det vel "Steve Irwin" fra Sea-Sheperds og et Russisk forskningsskip som søker, med det sto noe ett eller annet at man vurderte å sende fly etterhvert som været bedrer seg, som det virker til å gjøre ??

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så voldsom og naiv forherligelse av Paul Watson bør ikke gå upåaktet hen synes jeg.

 

På sjøen har alle en plikt til å hjelpe. Å motsette seg det blir vel den siste tabben Watson tør å gjøre, tvertimot, som den profesjonelle mediamann han er, så ble dette en glimrende anledning for kjærkommen publisitet.

 

De andre tabbene er så mange at Paul Watson burde fått tittelen verdens dårligste sjømann og satt på land:

renne på skip, sabotasje, mønstre på uerfarne mannskap som utsettes fare for liv og helse etc.

 

En god mediamann er han, men god sjømann..... :nonod:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Jeg må bare få føye til min mening om Sea Shepard og den gjengen... Som det er sagt over, de hadde aldri anledning til å si nei, de har en plikt å hjelpe så langt de kan dersom et fartøy er i nød. Dessuten, når de lever av donasjoner, så ville det jo være selvmord å si nei. Forøvrig bemannes vel denne skuta av mennesker med høy cowboy-faktor, så dette var vel et kjærkomment avbrekk fra å kaste syre på japanere.

 

Paul Watson ble vel, såvidt jeg vet, eksludert fra Greenpeace pga metodebruken..... For min del er jeg både uenig i sak/mål og midler.

 

Hvis noen har penger å donere, så bør de gjøre det til de frivillige i redningstjenesten, Røde Kors Hjelpekorps, Sjøredningskorpsene, Norsk Folkehjelp og Redningshundene. Dette er mennesker som bruker sin fritid (og til dels arbeidstid/avspasering) til å redde andre HVER DAG, HELE ÅRET på sjøen, i elver og til fjells. De sliter til enhver tid å skaffe nok penger til utstyr, jeg er selv aktiv i Røde Kors Hjelpekorps og vet at det krever sitt. Resten av tiden, så gjør vi vel for lite ut av oss...

 

Egil

Redigert av egilwh (see edit history)

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Det får vi håpe, men Paul Watson sa i radioen at de har mer eller mindre sluppet opp for område å søke samt at det som sies av folk med god erfaring på området er at de neppe har klart seg i det været med nedising og lite mannskap.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Vi får håpe de slipper bråk på grunn av manglende tillatelse. Fra Nettavisen:

 

- For å operere i Antarktis, det være seg med seilbåt, ski eller skuter, skal man ha tillatelse til å gjennomføre ekspedisjonen. Denne ekspedisjonen var orientert om at det finnes norsk lovgivning som krever tillatelse, men har ikke fått tillatelse fra norske myndigheter, sier direktør Jan-Gunnar Winther i Norsk Polarinstitutt til Nordlys.

Link to post
Share on other sites

Det må være en uggen følelse å stå på land som kaptein og ikke vite om båt eller mannskap er i sikkerhet. Jeg er sikker på at Jarle har det jævelig nå, slik hadde vi nok alle følt det i tilsvarende situasjon. Håper alle har det bra. Uansett hvordan det går så har jeg på følelsen at det en gang i tiden blir laget en storfilm om Berserk og Jarle. Om han er en helt eller antihelt kan de neste generasjoner bestemme, personlig liker jeg Jarle og det han gjør både mellom linjene og som underholding.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...