Jump to content

Berserk utløst nødpeilesender i sørishavet


THO

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Om noen kan dra frem en internettside hvor jeg kan overføre penger til Watson og gjengen så drar jeg visakortet med en gang. Jeg gir blanke faen i hvalfangsten, den mannen vet hva sjømannskap er, han svir bunkers og heli timer uten å blunke, han trenger en honnør og støtte fra oss.

 

Den mannen skal ha cred for innsats. Hvor er alle andre....?

Link to post
Share on other sites

Kan se ut til at inmarsaten ligger i grenseland for dekningsområde. Det skal iallefall ikke rare isfjellet forann før sikten er borte, elevasjonen vil være svært lav, jeg tipper rundt 5 grader fra horisonten. Om Berserk har gått i dekning inne i viken ved Scott Base tror jeg fjellene vil skygge for inmarsatelliten som ligger rett nord ved ekvator.

Link to post
Share on other sites

Han er nok anmodet av NZ redningssentral å delta. Og det hadde ikke forundret meg om hans kostnader dekkes da. RS får dekket alle kostnader på oppdrag fra HRS i Norge - bare for å dra en parallell.

 

Utover det så er det alle skipperes plikt å bruke alle tilgjengelige midler år andre trenger hjelp.

Link to post
Share on other sites

Om noen kan dra frem en internettside hvor jeg kan overføre penger til Watson og gjengen så drar jeg visakortet med en gang. Jeg gir blanke faen i hvalfangsten, den mannen vet hva sjømannskap er, han svir bunkers og heli timer uten å blunke, han trenger en honnør og støtte fra oss.

 

Den mannen skal ha cred for innsats. Hvor er alle andre....?

 

Her

Link to post
Share on other sites

Om noen kan dra frem en internettside hvor jeg kan overføre penger til Watson og gjengen så drar jeg visakortet med en gang. Jeg gir blanke faen i hvalfangsten, den mannen vet hva sjømannskap er, han svir bunkers og heli timer uten å blunke, han trenger en honnør og støtte fra oss.

 

Den mannen skal ha cred for innsats. Hvor er alle andre....?

 

Det er så riktig som det er mulig å si det, det er heller ingen tvil om at de måtte gjennom en "frisk bris" for å komme dit!

Link to post
Share on other sites

den mannen vet hva sjømannskap er, han svir bunkers og heli timer uten å blunke, han trenger en honnør og støtte fra oss.

Om vi skal overføre penger til alle som hjelper folk i skipsnød blir listen langt. Spørs om han hadde utvisst samme tjenesten om japanerene fortsatt var der nede.

Link to post
Share on other sites

Kanskje ikke veldig oppsiktsvekkende, men siste meldingen fra Sea-Sheperds! Klokka er vel rundt 1200 der nede nå ????

 

 

Life Raft Discovered by the Crew of the Steve Irwin

The Sea Shepherd ship Steve Irwin discovered a life raft this morning at 0700 hours (NZT) at the position of 76 Degrees 59 Minutes South and 167 Degrees 26 Minutes East. Quartermaster Cassandra Smith of Sunshine Coast, Queensland, just barely spotted the black life raft because of its dark coloring on a very dark sea.

 

The life raft was empty of people and supplies, and was half full of water. "It looked like it has taken a terrible beating," said Captain Paul Watson.

 

There was no identifying name or number on the life raft. Sea Shepherd reported the finding to New Zealand Search and Rescue. Apparently the life raft matches the description of the life rafts used on the New Zealand Naval vessel Wellington. TheWellington reported losing three life rafts overboard in the storm. The crew of the Steve Irwin recovered the life raft, which was a difficult task because the ship's hydraulic crane and the decks were covered in thick ice.

 

Extreme weather conditions overnight have now abated and at 0800 hours, Sea Shepherd pilot American Chris Aultman, took off from the deck of the Steve Irwin to begin an aerial search of the area.

 

"We are hopeful that the crew may still be with the yacht or were able to make it to shore. We will do a complete search of the area in accordance to instructions provided by New Zealand Search and Rescue," said Captain Watson.

 

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...