buckley Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Leste at Kaptein Gisle har for vane å gå til havs i dårlig vær - det kan jo være et håp at de har tatt veien ut i åpent hav for å komme unna is og faenskap langs land. Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post Share on other sites More sharing options...
free Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Nødpeilesenderen ble utløst manuelt. Dette sier den maritime redningssentralen i Punta Arenas i Chile.Det behøver ikke være noe mer alvorlig enn at nødpeileutstyret er ødelagt, sier Víctor Flores Saavedra ved redningssentralen i Punta Arenas. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Er nok fare for at nedisning oppe i riggen har vært jokern ombord. Mye vekt som en ikke har muligheter til å fjerne. Triste greier dette, men vi får fortsatt håpe på at de flyter der ute ett sted... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
volfro Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 De har vel utstyr for å kutte vantene og kvitte seg med riggen? Men å få det til i det været er nok en utfordring. Er det noen som har fått med seg hvilken vindretning det var da nødsignalet ble utsendt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 (redigert) Ja, det var nordøstlig rettning på vinden. Redigert 24.Februar.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
buckley Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Det skal helt vanvittige mengder is til for å få en seilbåt til å kulseile - kjølen bidrar med et veldig lavt tyngdepunkt.. Sikkert andre her inne som vet mer om dette enn meg :) Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 De har vel utstyr ... En sak er det å kutte riggen noe annet er i hvilken retning masten faller... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
småbåtentusiasten Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Det fribordet som vistes på linken til Dagbladet ser da ikke ut til å være mer enn en stor ryggsekk høyt? Er ikke det litt lite under orkan? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fun@sea Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Mr. Andhøy sin mening om is teori: Det har blitt spekulert i om is kan ha tynget ned båten, og ført til at den har kantret. Værforholdene i Sørishavet har vært ekstreme, og i går ble det meldt om ned mot 45 minusgrader, kraftig snøstorm og en vindstyrke opp mot 60 knop. Via hans advokat og venn Nils Jørgen Vordahl sier Jarle at han ikke har noen tro på denne teorien. - Jarle har ikke noe tro på dette. Det var fem tonn med utstyr på båten til denne ekspedisjonen, blant annet to ATV-er. Alt dette er tatt av båten. Den hadde to tonn med drivstoff, så noe av dette måtte i så fall ha flytt opp til overflaten om båten hadde kantret, sier Vordahl. - Det er heller ikke funnet noen vrakrester. Han er av den oppfatning at båten har søkt ly i en havn om det var dårlig vær, sier han videre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
m/s draugen Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Stiller meg undrende til prioriteringen ved nyhetskanalene i moder norge.Har fulgt med på nesten alle de seneste døgn men at det er nordmenn som er savnet stiller langt bak i køen av nyheter.Det virker som det er viktigere med det som skjer i Libya og andre verdensdeler enn disse nordmennene som er savnet.Synes det er skammelig at siste nytt ikke kommer før 10-15 min ut i sendingen. Vet jo at det kanskje ikke er så mange oppdateringer i lopet av noen timer,men fpr pokker,det er jo våre landsmenn det er snakk om her. Er det bare jeg som føler det slik? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fun@sea Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Det er nok ikke bare deg som observerer det, men det er nesten så vi må utelate Dagbladet.no, der jobbes det iherdig med saken å der har saken stort sett stått over vm gull og Gadaffi. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Masserarti Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Trassige greier, vi får håpe alt går bra! Og at de har ridd av seg stormen ute på havet! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
free Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Jeg vet ikke hvor nøye søket er men det er underlig at de ikke har funnet så mye som ei vannkanne, tror å håper at dette går bra. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dvil Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Stiller meg undrende til prioriteringen ved nyhetskanalene i moder norge... Jeg følger også nøye med og er spent, men denne saken har nok fått mye mer omtale enn andre triste (og mindre spennende) saker. Tenk bare på hvor mange som skades og blir drept i trafikken hvert år. Hvor mange artikler får de? Pressen skriver nok dessverre mest om de sakene som selger. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
free Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Helikopteret er snart tom for fuel å får ikke mer fra basene i området, Sea Shepard sender allikevel helikopteret ut en økt til melder VG Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fun@sea Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Har noen sett andre nyheter om hva som skjer videre? Hvorfor er det ikke benyttet fly f.eks? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 (redigert) Det skal helt vanvittige mengder is til for å få en seilbåt til å kulseile - kjølen bidrar med et veldig lavt tyngdepunkt.. Vekt X arm og 8meters bølger, det skal ikke så mye til før det blir alvorlige stabilitetsproblemer når dekket også har fått endel kilo med is på seg. Redigert 24.Februar.2011 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
småbåtentusiasten Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Hvor tykt lag med is kan bygge seg opp pr time i så kraftig vind og så lav temperatur? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Siden vi ser på Deadliest catch så ser vi ofte der hva de sliter med store mengder med is som bygger seg opp på kort tid slik at de må avbryte fiskeriet for å fjerne dette...Flere av disse båtene som driver dette fiskeriet har kantret pga. de har neglisjert isen... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Fredrik Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Har noen sett andre nyheter om hva som skjer videre? Hvorfor er det ikke benyttet fly f.eks? Det er for farlig for fly å være ute i så dårlig vær. Om man får medvind, så kan man risikere å miste løftet under vingene, noe som kan føre til at flyet faller ned. Og man kan ikke fly for fort, eller fly for høyt heller i søk. Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Mener jeg så båten i opplag på Harøya utenfor Ålesund for et par år siden. Ikke store skuta det der. HVIS de overlever dette, er det skjedd et under! Med minus 45 og orkan er DET neppe trolig. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 (redigert) Det har aldri vært minus 45 grader. Det er rundt 40-45 minus på polpunktet, men ved åpent vann har temperaturen ligget rundt minus 10. Derimot iser det nok i minus 10. Jeg så for øvrig spesialvarsel for Finnmarkskysten i morgen på YR. Minus 10 og mye ising..... Redigert 24.Februar.2011 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
free Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Tom redningsflåte fra berserk funnet... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Er det oppdaget enda en flåte ? altså en i tillegg til denne http://www.seashepherd.org/news-and-media/news-110223-1.html som de fant tidligere som vistnok skulle tilhøre et annet skip Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 (redigert) Jeg klarer ikke å finne noe sted på nettet som melder om noen flåte som tilhører Berserk....hva med litt opplysninger om hvor du fant denne opplysningen Free ? Se her ja.....Ser ikke bra ut ! Redigert 24.Februar.2011 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.