Jump to content

Treskall på vei inn i havna


fenri_s

Recommended Posts

Tror du traff ganske så bra der contraband,skaden som kom på båten var sikker heller ikke så nøye,det er jo bare å hente en ny en,banken har jo nokk av peng hahaha....

 

 

En trebåt med 8-12fm hadde vært nok å håndtere for denne treskallen,blir bare fler og fler av de på fjorden her i sør,tidvis god underholdning da disse store båtene ofte fra bergen eller oslo skal inn på små plasser...

Redigert av fenri_s (see edit history)
Link to post
Share on other sites

De aller fleste som har vært i båt noen år har vel gjort en tabbe eller to i forbindelse med tillegging og finmanøvrering i havn. Det som er så kjipt i disse dager er at mer eller mindre alle har et kamera med seg. Før var det kun de to som sto på brygga som fikk med seg begivenheten, mens nå om dagen er det de to på brygga pluss de to hundre tusen som ser YouTube-videoen etterpå :headbang:

Link to post
Share on other sites

Det er jeg enig i Fru J.!!!! Ser liksom ikke hva som morer folk i denne saken. Kan hende fyren er oppegående, men hadde en dårlig dag! Jeg følte meg heller ikke helt på topp da jeg gikk over fra 27 fot til 36, og ikke på tørre møkka fikk inn i hodet hvordan jeg manøvrerte med to maskiner på trange plasser. Da måtte jeg tenke fort, og det gikk jo bra.

Det er kanskje noe sånn som skjedde her, men han tenkte ikke fort nok :headbang:

Link to post
Share on other sites

Veldig enig i det fru J..

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Jeg blir så imponert av alle verdensmestre her, missunnelsen er større en kjønsdriften. Alle kan vel ha en dårlig dag, det og fryde seg over andres tabber/uhell er så typiskt norsk. Det gikk nok kun utover hans båt.

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Uten å være verdensmester så ser det ut som føreren mangler grunnleggende kontroll og burde ikke kjøre en slik båt. Kystskipper papirer hjelper lite hvis du ikke kan håndtere aktuell båt eller du er stup full.

Hvis det hadde vært en gummibåt med unger på vei inn i havna så kunne dette kunne endt i katastrofe.

 

Har selv gjort tabber, men når man legger til eller går fra kai er man naturlig overvåken og på hugget. Det er vanligvis i åpen sjø man glemmer seg bort..

Link to post
Share on other sites

Det er jeg enig i Fru J.!!!! Ser liksom ikke hva som morer folk i denne saken. Kan hende fyren er oppegående, men hadde en dårlig dag! Jeg følte meg heller ikke helt på topp da jeg gikk over fra 27 fot til 36, og ikke på tørre møkka fikk inn i hodet hvordan jeg manøvrerte med to maskiner på trange plasser. Da måtte jeg tenke fort, og det gikk jo bra.Det er kanskje noe sånn som skjedde her, men han tenkte ikke fort nok :headbang:

 

Ja det fekk meg virkelig til å føle meg tryggere på sjøen. Må dere pokker meg gi dere. Om ikke det der er årets idiotiske manøvrering er det ikke noe som er det. Sitter dere bare og forsvarer dere selv?? Siden alle var så utrolig forståelsesfull mot denne båtføreren som ikke klarer få båten gjenom et hull i moloen som han sikkert kunne fått båten sidelengs gjenom.

 

Synes dere skal kunne klare flire litt også. Eg har klart å være borti eg og for all del. Mer en ein gong. Folk har ledd av meg og når eg har gjort dumme ting. Er vel egentlig poengløst å skrive noko meir for nå blir eg nok angrepet både på person og at eg ikke må utale meg for eg har for liten båt. Det er jo det store nye i dette fora

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

 

 

Eg har klart å være borti eg og for all del. Mer en ein gong.

 

Har du?????

Det hadde jeg aldri trodd, men det var sikkert BARE uflaks det da?

Siden det er jeg som fikk denne av deg, så må du huske at man lærer å krabbe før man kan gå.

Og min båt er bare tre fot lenger enn din, så noe stor båt har jeg aldri skrytt på meg!

Vi er raske med å dømme andre :wflag:

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...