Birchwood 320 Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Eg har klart ting i ren idioti ja. Ikke problem å innrømme det. Men. Poenget er at om andre synes det var pokker så idiotisk gjort av meg så er det deres rett å ytre deres menign . Så om dei ler så det rister i brygga , jaja så får dei da då. Eg synes det der var latterligt. Og det er søren meg ikke et menneske eller et eneste organ i dette landet som kan nekte meg å synes det var morsomt og idiotisk. Dømmer eg andre da. Nei vi vet ikke hva som var grunnen til uhellet. Kanskje han hadde et illebefinende av en sort og bare kjørte videre. Dere får si ka dere vil. Min mening står. Det var idiotisk morsomt. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Klart du kan le av å mene hva du vil Birchwood 33, og det er vel ingen som har sagt at fyren IKKE dreit seg ut heller.Det som ihvertfall jeg synes er trist er skaden som evt. oppsto på båten, og det er ikke humor for meg. Hadde det vært en gammal tresnekke som hadde gjort samme feilen, så hadde det ikke vært så spennende, men "han rike faan" skal drites ut etter alle kunstens regler! Det er vel det som på godt norsk kalles misunnelse og skadefryd, og det er en negativ egenskap som veldig mange her på berget har. Dette er ikke noe angrep på deg altså Birchwood 33 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 hehe, sikkert ikke edru. Slik blir det med blondiner, champagne og cigarrer Sikker på at det ikke er spøkelsesskipet ditt som her er avbildet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
egilwh Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Det er vel ikke til å komme utenom at en del helt ferske båtførere opptrer i båter av denne klassen, og ofte er båtene spiller nye.... Det hender nok at de har mer penger enn de har godt av. Klarer ikke å dy meg for litt skadefryd... men det er ikke pent! Etter at jeg leste øvrige kommentarer, så kan det jo tenkes en masse årsaker som ikke ligger på kunnskapen, slik som illebefinnende, osv. Det er ikke pent å le av slikt, men av og til ikke så lett å la være.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 For meg ser det ut til at han bruker baugpropellen feil vei rett før sammenstøt. Hørte nok fra under dekk der. Hysj, ikke forstyrre pappa nå Nei da, uhell kan skje den dårligste å. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Figaro Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Det er ingen strøm i den havna. ------Så han skulle altså ikke inn for å lade batteriene Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 En god grunn til å finne seg en bøye eller hive ut et par fender i åpent farvann og trene og atter trene på manøver av båten. Denne båten hadde ingen god oversikt forover. Etter mye øvelse slipper en unna alle de skulte kameraene som filmer. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
andersb Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 (redigert) manøvrering med 2 maskiner er litt tilvenning, men helt fantastisk om man kan det. på nye balja har jeg til og med baugpropell... snakk om luksus, det er egentlig reduntant når man har 2 maskiner, men når jeg låner bort båten er det absolutt kjekt, min venn klarte dunke litt inn i beskyttelsen jeg hadde lagt opp på plassen i fjor... unnskyldningene var stortsett at det var vind, eller strøm ;) ellers virker ulykken litt rar? går jo utrolig sakte? sjefen hadde en fin en der hans volvo D6 låste seg i gir forover uansett hvor mye bakk han gav, dette skjedde i det han skulle legge fra bygga, aktuator hadde gått i nødmodus og den startet i gir. hadde selv en litt kip situasjon da jeg oppdaget at ene motoren ikke gikk ut av gir, og ikke ville dra ned fra ca 1500rpm i det jeg skulle inn mot trangere farvann, og legge til, løsningen ble å kutte 1 maskin og bruke den andre inn. Redigert 15.Mars.2011 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fenri_s Svart 15.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Nei jeg klarer ikke la være å le her,knegg knegg... Jeg har vokst opp ved sjøen og hatt båt siden jeg var en neve stor,og gjort nok av feil,men en har i det minste vedt nok til å kjenne mine egne begrensinger. Gjenngangeren i leia er store båter med båtførere med liten erfaring på så store båter,som ligger i halvplan uten hensyn til omgivelsene,med nesenlangtoppiskyene syndrom,noe fører i klippe å ser ut til å lide av hehe. Nå Kommer ikke alle disse fra øst eller vest,et godt eksempel er alihandro fuentes...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dvil Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 En i havna mista i fjor kontakten mellom spakene i 2. etasje og motorene. Der og da var det en fortvilet skipper som kom borti andre båter, og han banna båten opp og ned i mente. Det er mulig han kan le av det nå. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brutus Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Feil valg av yacht. Den er for liten til å ansette kaptein og for stor til å føre i fylla. Slik er det å leke yachteier :p Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
egilwh Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Men det er vel et krav til kystskipper på denne.... ? Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 (redigert) Ja denne krever D5L. Den er vel på grensen til å være for stor for D5L. Princess V65 er 49,9 BRT. P62 har vel omtrent samme BRT Det virker som om føreren er litt uvant med båten. Jeg stusser på at han gir så mye gass hver gang han gir på litt. Han kunne jo enkelt ha vridd båten inn ved å bakke ene motoren - men det vet han sikkert nå Uansett trist at slikt skjer. De som ler godt her gleder seg sikkert til de selv gjør en feil og blir lagt ut på denne måten Redigert 15.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøtunga Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Merkverdig manøvrering. I stedet for å bruke roret bruker han baugthrusteren til å legge seg på rett kurs for å komme ut. Så i det han skal ut gjennom åpningen ser det ut som han styrer rett i moloen på babord side med fullt overlegg. Hvis han da ikke gir på med styrbord maskin for å komme klar av moloen på babord side. Har han for mange spaker som han ikke forstår funksjonen til? Eller lystrer ikke roret? Hvorfor er han i så fall på vei ut av havna? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 (redigert) roret har liten funksjon i lav fart på denne båten. Den kjøres nok enklest med spakene tenker jeg. litt som denne kanskje? Redigert 15.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fenri_s Svart 15.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Vakkert bitteliten. Her går det litt værre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 (redigert) Av en eller annen grunn mener Princess at IPS ikke er noe bra - sjefsselgeren i Norge (ikke han Johannes Lunde) kalte det leketøy til meg. Er ikke helt sikker på om han vet hva han snakker om http://www.youtube.com/watch?v=NbDsoLepC48 Redigert 15.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Biscaya Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Men det er vel et krav til kystskipper på denne.... ? Vær oppmerksom på at landene rundt om har forskjellige krav til sertifikat. Fritidsbåtskippersertifikat/D5L og D5LA (for farvann utenfor Skandinavia) for båter over 15 meter men under 50 BRT er er norsk påfunn. Kravet gjelder derfor bare for norsk registrerte fartøy. Jeg tror i hvert fall Sverige har noe tilsvarende ordning som vi har (ref saken med Claes Pallin som godkjente Røkke sitt sertifikat) . Jeg klarte ikke å se nasjonaliteten på denne båten. Flagget ble for lite og utydelig i videoen. Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Jeg tror i hvert fall Sverige har noe tilsvarende ordning som vi har (ref saken med Claes Pallin som godkjente Røkke sitt sertifikat) . 14x4 meter er grensen i SVerige Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjellbonden Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Jeg trodde det var 24 m, er det noe nytt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 14x4 meter er grensen i SVerige Rettelse kommer over 12M og bredere en 4M. Begge kriterier må oppfylles. Kanskje en grunn til at Storebro hadde over 12M og 3,99M bred Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Vår båt er sertifikatfri i SVerige Nord West 420 Tekniska data L.O.A. 13,5 M / 44 FT Längd (exkl peke) 12,8 M / 42 FT Bredd 3,9 M / 13 FT Samme gjelder Storebro 410 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 (redigert) De som ler godt her gleder seg sikkert til de selv gjør en feil og blir lagt ut på denne måten De ler vel like godt når de selv betaler premien på egen båt, for vi alle betaler da til den samme kassa og hver gang det skjer et "uttak" så blir ihvertfall ikke premien vår lavere. Jeg klarer ikke å se det komisk i dette her, for det første så er det en veldig fin båt og mannen som kjører den og kanskje eier den har mye mulig presset seg selv mer økonomisk enn mange andre med mindre båter for å skaffe seg drømmebåten, det er veldig leit når sånt skjer. Men skjer det ikke oss alle at uansett erfaring så ramler vi ut i en eller annen totalidiotisk feil som vi aldri skulle gjort innimellom. Ting bare skjer. hvem vet om han som styrer her til daglig kjører danskebåten mens han her rett og slett gremmes noe sinnsykt over at det var mulig det han gjorde og han skjønner ikke helt hvordan det var mulig at det gikk galt. Jeg har selv seilt båt over 30fot siden midten av 90tallet og jeg gjør fortsatt feil innimellom, jeg har seilt rett på moder jord når det var dypt vann på siden og kartet slett ikke var feil, hvor idiotisk var ikke det ? hadde enda noen filmet så hadde saken vært komplett. Trist film Redigert 15.Mars.2011 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Vår båt er sertifikatfri i SVerige Nord West 420 Tekniska data L.O.A. 13,5 M / 44 FT Längd (exkl peke) 12,8 M / 42 FT Bredd 3,9 M / 13 FT Samme gjelder Storebro 410 intensivkurs för KUSTSKEPPARINTYG Kustskepparintyget är ett krav för dig som vill köra fritidsbåt längre än 12 m samt bredare än 4m. På Sjösportskolans intensivkurs får du bl.a. lära dig navigera utomskärs, i mörker och ta hänsyn till missvisning och deviation. Praktisk båttur med mörkerkörning ingår. Kursen avslutas med uppskrivning. Dagpraktik och förarintyg är förhandskrav. http://www.sjosportskolan.se/utbildning/fritidskurser/kustskeppare-intensiv.html#kustskepparintyg Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 (redigert) Bøyer meg i støvet for den Redigert 15.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.