Jump to content

Treskall på vei inn i havna


fenri_s

Recommended Posts

Eg har klart ting i ren idioti ja. Ikke problem å innrømme det. Men. Poenget er at om andre synes det var pokker så idiotisk gjort av meg så er det deres rett å ytre deres menign . Så om dei ler så det rister i brygga , jaja så får dei da då. Eg synes det der var latterligt. Og det er søren meg ikke et menneske eller et eneste organ i dette landet som kan nekte meg å synes det var morsomt og idiotisk. Dømmer eg andre da.

 

Nei vi vet ikke hva som var grunnen til uhellet. Kanskje han hadde et illebefinende av en sort og bare kjørte videre.

 

Dere får si ka dere vil. Min mening står. Det var idiotisk morsomt.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Klart du kan le av å mene hva du vil Birchwood 33, og det er vel ingen som har sagt at fyren IKKE dreit seg ut heller.Det som ihvertfall jeg synes er trist er skaden som evt. oppsto på båten, og det er ikke humor for meg.

Hadde det vært en gammal tresnekke som hadde gjort samme feilen, så hadde det ikke vært så spennende, men "han rike faan" skal drites ut etter alle kunstens regler!

Det er vel det som på godt norsk kalles misunnelse og skadefryd, og det er en negativ egenskap som veldig mange her på berget har.

Dette er ikke noe angrep på deg altså Birchwood 33 :wflag:

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke til å komme utenom at en del helt ferske båtførere opptrer i båter av denne klassen, og ofte er båtene spiller nye.... Det hender nok at de har mer penger enn de har godt av.

 

Klarer ikke å dy meg for litt skadefryd... men det er ikke pent! :lipseal:

 

Etter at jeg leste øvrige kommentarer, så kan det jo tenkes en masse årsaker som ikke ligger på kunnskapen, slik som illebefinnende, osv.

 

Det er ikke pent å le av slikt, men av og til ikke så lett å la være....

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

For meg ser det ut til at han bruker baugpropellen feil vei rett før sammenstøt. Hørte nok fra under dekk der. Hysj, ikke forstyrre pappa nå :lol:

 

Nei da, uhell kan skje den dårligste å.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

En god grunn til å finne seg en bøye eller hive ut et par fender i åpent farvann og trene og atter trene på manøver av båten. Denne båten hadde ingen god oversikt forover. Etter mye øvelse slipper en unna alle de skulte kameraene som filmer.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

manøvrering med 2 maskiner er litt tilvenning, men helt fantastisk om man kan det. på nye balja har jeg til og med baugpropell... snakk om luksus, det er egentlig reduntant når man har 2 maskiner, men når jeg låner bort båten er det absolutt kjekt, min venn klarte dunke litt inn i beskyttelsen jeg hadde lagt opp på plassen i fjor... unnskyldningene var stortsett at det var vind, eller strøm ;)

 

ellers virker ulykken litt rar? går jo utrolig sakte?

 

sjefen hadde en fin en der hans volvo D6 låste seg i gir forover uansett hvor mye bakk han gav, dette skjedde i det han skulle legge fra bygga, aktuator hadde gått i nødmodus og den startet i gir.

 

hadde selv en litt kip situasjon da jeg oppdaget at ene motoren ikke gikk ut av gir, og ikke ville dra ned fra ca 1500rpm i det jeg skulle inn mot trangere farvann, og legge til, løsningen ble å kutte 1 maskin og bruke den andre inn.

Redigert av andersb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei jeg klarer ikke la være å le her,knegg knegg...

 

Jeg har vokst opp ved sjøen og hatt båt siden jeg var en neve stor,og gjort nok av feil,men en har i det minste vedt nok til å kjenne mine egne begrensinger.

 

Gjenngangeren i leia er store båter med båtførere med liten erfaring på så store båter,som ligger i halvplan uten hensyn til omgivelsene,med nesenlangtoppiskyene syndrom,noe fører i klippe å ser ut til å lide av hehe.

 

Nå Kommer ikke alle disse fra øst eller vest,et godt eksempel er alihandro fuentes......

Link to post
Share on other sites

Men det er vel et krav til kystskipper på denne.... ?

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Ja denne krever D5L. Den er vel på grensen til å være for stor for D5L. Princess V65 er 49,9 BRT. P62 har vel omtrent samme BRT

 

Det virker som om føreren er litt uvant med båten. Jeg stusser på at han gir så mye gass hver gang han gir på litt. Han kunne jo enkelt ha vridd båten inn ved å bakke ene motoren - men det vet han sikkert nå

 

Uansett trist at slikt skjer. De som ler godt her gleder seg sikkert til de selv gjør en feil og blir lagt ut på denne måten

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Merkverdig manøvrering. I stedet for å bruke roret bruker han baugthrusteren til å legge seg på rett kurs for å komme ut. Så i det han skal ut gjennom åpningen ser det ut som han styrer rett i moloen på babord side med fullt overlegg. Hvis han da ikke gir på med styrbord maskin for å komme klar av moloen på babord side.

 

Har han for mange spaker som han ikke forstår funksjonen til? :rolleyes:

Eller lystrer ikke roret? Hvorfor er han i så fall på vei ut av havna?

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Men det er vel et krav til kystskipper på denne.... ?

 

 

Vær oppmerksom på at landene rundt om har forskjellige krav til sertifikat. Fritidsbåtskippersertifikat/D5L og D5LA (for farvann utenfor Skandinavia) for båter over 15 meter men under 50 BRT er er norsk påfunn. Kravet gjelder derfor bare for norsk registrerte fartøy.

Jeg tror i hvert fall Sverige har noe tilsvarende ordning som vi har (ref saken med Claes Pallin som godkjente Røkke sitt sertifikat) .

 

Jeg klarte ikke å se nasjonaliteten på denne båten. Flagget ble for lite og utydelig i videoen.

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Link to post
Share on other sites

De som ler godt her gleder seg sikkert til de selv gjør en feil og blir lagt ut på denne måten

De ler vel like godt når de selv betaler premien på egen båt, for vi alle betaler da til den samme kassa og hver gang det skjer et "uttak" så blir ihvertfall ikke premien vår lavere.

 

Jeg klarer ikke å se det komisk i dette her, for det første så er det en veldig fin båt og mannen som kjører den og kanskje eier den har mye mulig presset seg selv mer økonomisk enn mange andre med mindre båter for å skaffe seg drømmebåten, det er veldig leit når sånt skjer. Men skjer det ikke oss alle at uansett erfaring så ramler vi ut i en eller annen totalidiotisk feil som vi aldri skulle gjort innimellom.

Ting bare skjer.

hvem vet om han som styrer her til daglig kjører danskebåten mens han her rett og slett gremmes noe sinnsykt over at det var mulig det han gjorde og han skjønner ikke helt hvordan det var mulig at det gikk galt.

Jeg har selv seilt båt over 30fot siden midten av 90tallet og jeg gjør fortsatt feil innimellom, jeg har seilt rett på moder jord når det var dypt vann på siden og kartet slett ikke var feil, hvor idiotisk var ikke det ? hadde enda noen filmet så hadde saken vært komplett.

 

Trist film

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vår båt er sertifikatfri i SVerige

Nord West 420 Tekniska data

 

L.O.A.

13,5 M / 44 FT

Längd (exkl peke)

12,8 M / 42 FT

Bredd

3,9 M / 13 FT

 

Samme gjelder Storebro 410

 

intensivkurs för KUSTSKEPPARINTYG

Kustskepparintyget är ett krav för dig som vill köra fritidsbåt längre än 12 m samt bredare än 4m. På Sjösportskolans intensivkurs får du bl.a. lära dig navigera utomskärs, i mörker och ta hänsyn till missvisning och deviation. Praktisk båttur med mörkerkörning ingår. Kursen avslutas med uppskrivning. Dagpraktik och förarintyg är förhandskrav.

 

http://www.sjosportskolan.se/utbildning/fritidskurser/kustskeppare-intensiv.html#kustskepparintyg

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...