Jump to content

Treskall på vei inn i havna


fenri_s

Recommended Posts

Mulligan: må tørkes først da... :rolleyes:

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Denne var jo ikke så komisk egentlig ikke, men tydelig at han ikke har prøvd båten sin så mye. en som har kjørt lit båt ville nok brukt motorene i steden for mixmasteren i baugen hehe..

For de som har manøvrert store båter så er det stor forskjell på opfattet fart og sig i en stor tung båt i forhold til båter fra 20-30 fot.. Jeg har tjenestegjort ombord på MTB og der var utfordringa tomgangshastighet på 10-12 knop og ikke baugtruster.. derimot krefter i hekken var det ikke så veldig manko på hehe. man kunne ikke kjøre vridning da for da revna akterspeilet men en liten dytt på spakene var nok til å få sig.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Så merket en jo alle de gangene dere tok skikkelig i og havnet på ett skjer med MTBen :lol:

 

Kaller en ikke dette for å sitte i ett glasshus :lipseal:

 

Titt titten Tei

 

Flytter ikke skjær

Med så høy aktivitet og mange personer i spillet er Archer likevel forberedt på at det kan skje uforutsette ting. Under fjorårets vinterøvelse var det MTB-er som gikk på skjær.

- Vi tar med oss erfaringene, og tidligere tabber skal ikke skje igjen. Så i år skal vi ikke ha noe av at folk flytter på skjærene! spøker han.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

en veldig STOR treskalle?

 

 

litt mindre treskalle

 

 

russiske treskaller?

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Selv om det bøir en liten af-sporing er det med treverk i forskjellige sammnehenge rinteressant. Da Renato Molinari dsignet de første katamaranene for båtracing ble treverk brukt og mye senere og fordi plastmaterialene ikke var sterke nok. Under krigen ble et av de mest effektive flyene som ble laget, DH Mosquito laget i tre. Gøring var fly forbannet fordi disse flyene herjet nokså uhemmet over Tyskland relativt tidlig i krigen. De ble delprodusert på møbel! :) ! fabrikke rover hele England - dvs umulig p finne for tyskerene og kunne ikke bli satt ut av spill. Utstyrt med raketter ble disse flyene ble brukt effektivt mot tyske skip i de norske fjordene De mistet kun 19 fly pr 1000 tokt noe som var enestående.

 

DH Mosquito:(det er filmer på YT som viser hvordan de ble produsert (limt sammen) Tyskerne forsøkte seg også på dette men hadde for dårlig lim sp det funket ikke særlig :)

Mosquito-FBVI-02-px800.jpg

 

lside35.jpg

 

 

 

DH Hornet kom ikke i aktiv tjeneste før etter krigen men var visstnok ektremt bra å fly (jfr Eric Brown) - og kunne loope på en motor:

de-havilland-hornet.jpg

 

Disse her er det nok mindre treverk i vil jeg tro:

 

Denne bør sees uansett treverk.....

 

Ren underholdning:

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg må nesten legge ut videoen her fra i sommer. Kompis filmet mens vi skulle kjøre igjennom en trang kanal. Jeg var litt opptatt av den skramlelyden i setet. Ekkoloddet var nymontert og jeg trodde det viste feil(må kalibreres). Jeg som klarer å kjøre båten bra inn i leira. Jeg måtte da selvfølgelig ut i vannet og dytte løs båten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=r4osluxvj3I

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Startinnlegget/filmsnutten viser en knøvvelk*k, som ikke har snøring på hva han holder på med og ei heller forstår hvilket ansvar han besitter med å være fører av en lik skute i tett beferdet farvann. Det er riktig som mange sier at dette ikke er til å le av, men heller til å gråte over....

Den store forståelsen og de tapre unnskyldninger "alle" viser til hendelser som dette, forteller mye om nivået i denne andedammen.

Om han er rik eller fattig er meg komplett likegyldig.

Var dette på Borgen forresten?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...