Jump to content

Treskall på vei inn i havna


fenri_s

Recommended Posts

Synes synd på skipperen på denne prinsessen... kan ikke være morsomt og ha så stort utstyr og ikke ha kontroll over det...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Poenget her er uansett hvordan man vrir og vender på denne filmen,så har båtfører meget god tid på å stille opp båten før han går gjennom en åpning 2ganger bredden på eget fartøy,her er det trøstere i hue og ræva,det har ingen vardens tingen med uhelldig å gjøre,det er mangel på erfaring eller stup full,jeg holder en knapp på det siste...

 

Når det eneste utfallet av episoden er matrielle skader så blir det særdeles komisk.

Redigert av fenri_s (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ikke klart det samme som han, men kanskje jeg er mere treskalle enn han når jeg ser hvilken båt han har råd til. :rolleyes:

 

Kan ha vært noen feil med utstyret (selv om det ikke ser sånn ut)?

Har selv opplevd at baugpropell på en båt hang seg opp i en trang havn. Følte meg værre enn en treskalle da (gikk heldigvis bra).

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Nei eg følte heller ikke noen angrep Tom Rør. Eg og mener det er trist eg utrykte meg muligens litt for mye i latterens navn. hehe. Det er selvsagt tragisk synd å få skade både på utstyr og personer. Men jammen har eg gjort mine tabber sjøl også og eg har bare måtte le av det etterpå når det går opp for en kor toskete en har vert.

 

Har parkert oppå en flytebrygge med en 17 foter da gassen hang seg opp på 2/3 fult. (85 hk) Klarte jo ikke tenke så smart at eg slo av tenninga. heheheh. Litt skader men min egen feil.

 

Bare for å si det så har eg kjempet nok for å få den "lille billige" båten eg har. Men blitt like forbannet på meg selv om noe slikt skjedde med den. Lett å være etterpåklok osv.

 

Vel vel. mange meninger om samme sak. Eg klarer heldigvis å se litt humoer i det hele. Tenk om det skulle være like enkelt å bare kjøpe seg en 14 meter buss og knalle borti alt og ingenting. Eg hadde flira da og eg..

 

Eg ler av dette også. For eg mener det er håpløs idioti

En som ikke kan kjøre på glatta.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Kan grunnen være at han ville gå inn veldig nær og så bommet han med en halvmeter ?

Kanskje han ville runde inn til babord der inn i havnen og rett og slett feilberegnet

 

Han var på vei ut av havna (opp/nord) på ditt utsnitt. Kanskje han feilberegnet fordi moloene ikke står rett overfor hverandre... Sjekket at han var klar/utenfor på styrbord side og tenkte ikke mer over det?

Var kanskje også engstelig for litt grunnere vann på styrbord side rett utenfor moloen (uten at jeg vet dybden der).

 

skjermbilde_20110315_kl._14.29.50.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Fenri_s ja den der vil eg ikke le litt av engang. Det der så ikke bra ut i det hele tatt.

 

Eg ble desverre dratt med på diskusjonen fordi eg lo av hendelsen. Eg har hldt meg tilbake på å kommentere masse på forumet siste åra pga personangrep og ikke sak. Det er vel kanskje like lett som å gjøre feil.

 

Men det var en helt annen sak..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Fy dere ! Synes det er stygt gjort å le av "kapteinen" på denne båten, han gjorde sikkert så godt han kunne. Antagelig er det en av de første gangene han fører båt. Dessuten, med trustere foran og bak, i tillegg til to motorer, blir det vel litt mye å holde styr på........ :rolleyes:

Husker forresten når vi fikk vår første båt, den var vel litt mindre en denne ( 14" Askeladd med 5 hk Clinton), så måtte vi trene oss utpå fjorden med å legge til en liten flåte, før vi fikk bruke båten alene. I 10 års alderen begynte vi å få taket på dette, hvordan motorbruk og ror virket inn på fartøyet.

Kanskje dette hadde vert en god ide for visse andre...? :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Har ikke fått sett videoen pga. treig internett, men har forstått at det var en molo åpning som var for trang.

 

Har faktisk nesten gjort det samme som denne skipperen :blush:

 

Skulle ut fra en havn med molo. Heldigvis lite båt og god plass.

Vindstille, ikke strøm. Gikk fra kai. Vrei roret for kurs mot molo åpningen. Båten dro seg tilbake til gammel kurs????? :confused:

Skjønte ikke en dritt, dro roret over igjen. Samme skjedde baugen falt av igjen. :confused::confused: Da så jeg hva som var galt. :thumbsup:

Årsak: Jeg hadde kommet borti bryteren til autopiloten.

Overstyrte autopiloten når jeg dro i rattet, men så tvang piloten båten tilbake.

 

I mitt tilfelle var det aldri noe fare. Men hvis det hadde skjedd i en trang havn, hadde muligens noen fått seg en god latter.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hei Britchwood .

 

Ja personangrep kan man spare seg for slik som spilli over her,når det er sagt så mener jeg å provosere for å skape liv i en tråd,å da får en tåle litt skit.

 

Min oppriktige mening er at det skulle vært en utskjekk for å få lov til å ferdes på sjøen i båter med litt størelse ,med det så mener jeg at det bør være en utsjekk på den aktuelle båten hvor man viser at man kan beherske båten i krevende situasjoner.

 

Å ta en slik utsjekk burde være en rimelig investering mtp de totale kostnadene ved å ei en båt med litt størelse...

Link to post
Share on other sites

Hehe.. jo eg dro vel kanskje litt av for å få fart i folket.Men det blir fort litt over styr da. Eg synes synd på ham eg. Ikke det. Men eg har flirt av venner som gjør lignende saker og dei flirer med. Kanskje vi er litt mer humoristiske her på vestlandet. Er jo så vandt med båter som drar avgårde oppi alt fra naust til fjæresteiene. :rolleyes: Men det er vel kanskje best å :lipseal: neste gang. :giggle:

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Uhell kan skje.

 

Er ikke erfaren med stor båt men jeg har manøvrert inn en 48 fot flybåt "greit" inn havnen i strømstad med sidevind for motorer når det har vært ekstremt fullt der. sist var dagen før uværet da fraktbåten sank utenfor koster... var konsentrert og det gikk greit.

 

Men når jeg har vært lite fokusert har jeg faktisk greid å kjøre på grunn på et skjær jeg alltid har vist var der, ankret opp og badet der gjerne en til to ganger hver uke gjennom sommeren :headbang:

 

Bakket alltid ut og svingte styrbord, men denne dagen var det en båt der da så jeg svingte babord :confused:

 

uhell kan skje selv den beste men denne dagen skjedde det desverre meg :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...