Jump to content

Valg av ny båt. Windy, Sessa, Nidelv , Bavaria eller Norstar?


Julie III

Recommended Posts

Julie2, ta en titt på tråden min hvor jeg har tatt noen runder på gelcoat, bl.a på skroget og jobbet litt med teaken. Siden "din" teak ikke har fått smake olje, tror jeg resultatet kommer til å bli meget pent. :) I motsetning til selger av båten "din", liker jeg det blankt :)

 

-skal forøvrig ta med meg ideen om borrelås på glidelåsklaffene.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da har jeg ringt LaSa og spurt de ang. dette. Han sa det ikke behøvde å være slitt selv om det var myk gange og at den som hugger litt bare har en annen avstand på ettellerannet aksel. Det var visst ikke unormalt at man kunne oppleve litt forskjell. Han sa jeg ikke skulle tenke på det og heller ringe tilbake dersom det skulle begynne å slure eller glippe litt. Var en times jobb pr drev + deler(3500 - 4000 pr drev?)

Tror jeg slår meg til ro med det. Hadde det vært bekymringsfullt ville vel han anbefalt å gi litt penger for dette med en gang? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Men hva mener du om røyken? Er det normalt etter ca 45-60 min gange?

Det hadde vært ideelt med mindre røyk, men disse har lett for å ryke litt.

På mine tidligere KAD 42 var det mye røyk ved kaldstart, nesten så sola ble borte.

Når de ble varme var det ikke noe mer enn på filmen. Disse hadde gått 1700 timer og det hadde vært vann på tankene.

Disse motorene er nå nettopp byttet ut i to brukte D6 310, så blir spennende å se resultatet av det.

Båt som har noen år på baken må man påregne noen reparasjoner, så jeg synes ikke dette høres skremmende ut.

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt meg ny båt... :sweat::flag:

Eier og jeg er enig, og kontrakten på vei. Den store hentedagen er foreløpig satt til 9 mai ferdig bunkret i Kristiansand. Nå er det vel på sin rett å starte en hentetråd :yesnod:

 

Må bare takke alle som har gitt meg råd og tips. Desverre ble jeg ikke med i "Windy-mafiaen" denne gangen men håper å bli akseptert for det :wink:

Bare så det er sagt... "mafiaen" har hjulpet meg via meldinger også og har på ingen måte lagt press på Windy i forhold til Fairline. Tvert imot har de vært veldig objektive og sagt det er et vanskelig valg. :thumbsup:

 

Pirrer litt i kroppen nå :smiley:

 

Grattis med "snart" ny båt da :flag_bp:

 

Og polere en engelsk mann er VELDIG GØY da de har tjukk gelcoat som blir DYP blank og som ny.. kose jobb som virkelig motiverer en til og fortsette :flag_bp:

 

Ang drevene.. hvor mange timer har de??

 

Takk for det!

Blir kanskje litt knotete å polere mens den ligger på land, men skal gjøre det beste ut av det nå og heller gå grundig til verks neste vår...

Drevene har gått like lenge som motorene. 850 timer...

 

Julie2, ta en titt på tråden min hvor jeg har tatt noen runder på gelcoat, bl.a på skroget og jobbet litt med teaken. Siden "din" teak ikke har fått smake olje, tror jeg resultatet kommer til å bli meget pent. :) I motsetning til selger av båten "din", liker jeg det blankt :)

 

-skal forøvrig ta med meg ideen om borrelås på glidelåsklaffene.

 

Det er slik jeg liker det også. Bra arbeid! :thumbsup: Skal lese nøyere når jeg får teaken hjem... :wink:

Selv gleder jeg meg til å få hvit båt igjen. Er lei av farge som falmer halvveis i sesongen.

 

 

Det hadde vært ideelt med mindre røyk, men disse har lett for å ryke litt.

På mine tidligere KAD 42 var det mye røyk ved kaldstart, nesten så sola ble borte.

Når de ble varme var det ikke noe mer enn på filmen. Disse hadde gått 1700 timer og det hadde vært vann på tankene.

Disse motorene er nå nettopp byttet ut i to brukte D6 310, så blir spennende å se resultatet av det.

Båt som har noen år på baken må man påregne noen reparasjoner, så jeg synes ikke dette høres skremmende ut.

 

Godt å høre det er fler som sier det er normalt...

Link to post
Share on other sites

Morro og gratulere så mye :cheers_wine::thumbsup: :thumbsup: Gleder meg til bilder og hentetråd......Jeg vet akkurat hvordan du har det...... :sleep::sweat: Ikke lett å få legge seg til å sove nå, blir liggende å planlegge hjemtur, vaske, pusse og polere båt......Jeg har det sånn med min/vår båt ennå når det nærmer seg sommer.....

Nok en gang GRATULERE og lykke til.. :flag: :flag: :flag::cheers:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye Julie II ! Ser ut som om du kom imål med en flott båt. Det har vært interessant å følge deg i dine vurderinger, spørsmål og betenkninger. Virker som om du har gått grunndig tilverks. Og, når du er seriøs så får du seriøs respons fra baatplassen. Bra!

 

Gleder oss til å se noen bilder og til å lese en fargerik hentetråd. Si fra når du passerer oss, kanskje vi er hjemme og kan få en liten omvisning.

 

Lykke til med hjemturen, det blir en flott opplevelse, nyt den!

Link to post
Share on other sites

Tusen takk alle sammen. Lager ny hentetråd etter en matbit.

 

Morro og gratulere så mye :cheers_wine::thumbsup: :thumbsup: Gleder meg til bilder og hentetråd......Jeg vet akkurat hvordan du har det...... :sleep::sweat: Ikke lett å få legge seg til å sove nå, blir liggende å planlegge hjemtur, vaske, pusse og polere båt......Jeg har det sånn med min/vår båt ennå når det nærmer seg sommer.....

Nok en gang GRATULERE og lykke til.. :flag: :flag: :flag::cheers:

 

:yesnod: Er nøyaktig slik jeg har det nå ja. Klarer ikke site stille hehe. Og lenge siden jeg har gledet meg SÅ mye til å vaske og shine. Her blir det jo enorm forskjell også :smiley:

 

Gratulerer så mye! Da er det vel bare å bestille seg BP-vimpel til nybåten!

 

Takker og bukker! Du har helt rett. Gjorde det med en gang og kan jo ha et lite håp om at det når frem før hentingen... :smiley:

 

Gratulerer så mye Julie II ! Ser ut som om du kom imål med en flott båt. Det har vært interessant å følge deg i dine vurderinger, spørsmål og betenkninger. Virker som om du har gått grunndig tilverks. Og, når du er seriøs så får du seriøs respons fra baatplassen. Bra!

 

Gleder oss til å se noen bilder og til å lese en fargerik hentetråd. Si fra når du passerer oss, kanskje vi er hjemme og kan få en liten omvisning.

 

Lykke til med hjemturen, det blir en flott opplevelse, nyt den!

 

Tusen takk Bonus! Du har jo vært svært delaktig i denne prosessen, så hyggelig at du liker tråden og vil fortsette å følge med! :smiley:

Skal si fra før vi kommer til Moss og i værste fall vinke. Men rekker vi ikke innom denne gangen, skal det ikke bli lange tiden. Har jo helst lyst til å vise frem en nystriglet dame også da :smiley:

Link to post
Share on other sites

Åja da - jeg slipper deg ikke så lett. Er på skitur den uka du henter - men uka etter er jeg hjemme og på vannet i egen båt. Da kan vi jo kjøre omkapp :thumbsup:

 

Når du jobber med teaken ombord må du være forsiktig. Mannen til en tidligere kollega av meg slipte seg glatt gjennom teaken på badeplatformen på deres T34. De ønsket seg forøvrig en W37GM - jeg tror også de solgte etter et par år og fikk seg det :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal tenke på skituren din når vi lusker oss avgårde i sydligere varmere farvann. :wink: Tør ikke kjøre omkapp. Du er jo medlem i en mafia :wink:

 

Hvis jeg i det heletatt tar sjansen på å pusse blir det bare lett over. Tenkte engentlig bare å rense samt gi noen lag olje i denne omgang så får vi se hva som skjer til neste vår.

Link to post
Share on other sites

Grattulerer med flott pram :thumbsup:

var selv på kikk etter fairline 31-33 tidligere i år og endte opp med gobbi 315, fikk en god pris og virket som en bra båt, henter den i nå lørdag ettermiddag :yesnod: så må ta en cognac til for å sove :tongue:

ser ut som en kjempe fin båt som jeg kunne tenkt meg neste gang :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...