Jump to content

Valg av ny båt. Windy, Sessa, Nidelv , Bavaria eller Norstar?


Julie III

Recommended Posts

Og den byssa der med skapplass hadde madammen likt! :thumbsup: Men hva med alderen der? Har egentlig lyst til å finne noe over 1997mod.

 

 

Er helt enig med deg, men det er ikke mange båter du kan kjøpe i Norge som kan hamle opp med Sunseeker når det gjelder størrelse,kvalitet og pris. Men så er det alder og utseenda da.........En Mistral hadde nok vært midt i blinken, ta med deg kona og dump tilfeldig bort i en :giggle:

Noe billigere enn dette blir det vel ikke.....Link :easter:

Link to post
Share on other sites

... vi er hjemme nå, og båten er nypolert ... :cool:

 

Hehe. Skal ihvertfall bumpe innom på vei hjem fra en evt hentetur :smiley: GM'en er fortsatt ikke et emne her hjemme, så blir nok i beste fall et mellomledd først.

 

Skal lage en hentetråd etterhvert hvis den tid kommer, men sånn rent hypotetisk... :giggle: ...Hvis jeg skal hente en båt i Kristiansand, er det mulig å gå innaskjærs gjennom Blindleia og Sørlandsleia opp til Risør på en dag? Har regnet ut på gulesider at ved 10knop tar det ca 7 timer, men klarer jeg å holde den snittfarten? Har lest det er mye 5 knop grenser og er jo en del trange farvann... Hvis jeg må velge mellom blindleia og Sørlandsleia, er det Blindleia man helst bør få med seg?

 

Håper dere sparer detaljer og de beste rådene til en eventuell hentetråd. Lurer i første omgang bare på om dette er gjennomførbart? Ved henting der nede tar jeg nok fly, og da blir været som det blir. Greit å ha en innaskjærs å forholde seg til samt at der er jo en fin tur. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei, går veldig greit å kjøre Kristiansand til Risør på en dag gjennom både Blindleia og Sørlandsleia. Ved å kjøre Kristiansand tli Lillesand gjennom blindleia, så utaskjærs til Arendal, så gjennom sørlandsleia til Lyngør og så utaskjærs til Risør bruker du rundt 4-5 timer med å marsje mellom 25-30 knop på de åpne strekkene. Er en veldig fin tur, kjører disse strekkene mange ganger i sesongen, og er like fine hver gang.

Link to post
Share on other sites

Hei, går veldig greit å kjøre Kristiansand til Risør på en dag gjennom både Blindleia og Sørlandsleia. Ved å kjøre Kristiansand tli Lillesand gjennom blindleia, så utaskjærs til Arendal, så gjennom sørlandsleia til Lyngør og så utaskjærs til Risør bruker du rundt 4-5 timer med å marsje mellom 25-30 knop på de åpne strekkene. Er en veldig fin tur, kjører disse strekkene mange ganger i sesongen, og er like fine hver gang.

 

Takk! Det var det jeg håpet på. Da får vi hele turen dersom det blir noe av.

 

 

Har sett et par med den løsningen der. Liker at det er eget dusjkabinett, men noen som vet hvorfor dette ble gjort om på de nyere modellene? Ser for meg at det kanskje er fordi det tok for mye plass og oplevdes trangt?

Link to post
Share on other sites

Han var sikker på at det var saltvann og det i seg selv gjorde meg for skeptisk. Hadde det vært en lekkasje som var ny for sesongen kunne jeg levd med, men når den har vært der over flere år tok jeg ikke sjansen.

Kom også frem at natene og teaken svettet fordi forrige eier hadde feilbehandlet. Løsningen hans var å legge matter over, men det er ikke helt slik jeg vil ha det g føler ikke at jeg skal måtte gjøre omfattende grep på en båt til 1,1.

Når dette kom i tillegg til at varmeapparatet var aircondition som var avhengig av at aggregatet gikk samt utstyr ellers var litt utdatert, trakk jeg hele kjøpet. Så det var summen av alt som ble det avgjørende.

 

Gav han tipset om å legge kritt rundt, men ikke fått svar.

Link to post
Share on other sites

Så her var det ikke bare ei ku løs......mere hele fjøset som var på tur ut........

Nei sånn skal det ikke være i en Windy.....

 

:lol::lol: Nei jeg følte det ble feil.

 

Høres ut som en importbåt med aircon

 

Lurer litt på det selv. Han hadde kjøpt båten i Oslo og sa han installerte septikktank fordi det manglet. Mener å ha hørt dette også er et tegn på import?

Link to post
Share on other sites

Det ER en import båt.. ble ikke levert båter uten septik her i landet så vidt jeg vet.. og hva i alle dager skal man med Aircon.. den har nok blitt solgt ny til Middelhavet en plass.. forøvrig lett og sjekke hos windy.. bare og gi dem HIN nummer/byggenummer så får du byggbrev og full spec samt hvem den er bygd til (forhandler) ved levering ny.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...