Jump to content

Sjøen for alle messen

Odd H

Recommended Posts

Samme utstillere (forståelig) samme plassering (litt kjedelig), samme layout på standsene, og langt på vei samme type produkter på tilbud...

Det sikkert mange gode grunner til at det er slik, men det blir uansett kjedelig for meg.

Nå overdriver du!

Det pleier å være nye dekaler på påhengsmotordekslene hvert år!

:rolleyes:

Jeg er i ferd med å lage meg en handleliste med diverse større og mindre ting til båten nå for våroppgraderingen. Er det noen som har kommet over noen spesielt bra tilbud på utstyrsfronten på messa? Jeg er i alle fall på jakt etter redningsflåte, jolle+motor, ny TV og EPIRB samt en hel masse mindre ting.

Mye "dissing" av messa her synes jeg. Er vel fremdeles frivillig å dra?

Riktig det, helt frivillig å dra. Sist jeg var på "sjøen for alle", var den på Sjølyst.

Hvorfor i alle dager har de plassert ei båtmesse lang utpå bondelandet?

"Messetilbudene" går det fint å fikse andre plasser. Både før og etter messa.

Er jeg hjemme og har tid, pleier jeg å ta en tur på "båter på sjøen", det er jo der de hører hjemme.

Det besøket, ca. hvert 2. år holder for meg.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Guest Kaptein Fredrik

Ja det har jeg også lurt på. Her(Lillestrøm) har vi en elv, men den er ikke så mye å skryte av... Så hvorfor skulle messen plasseres midt på landet?

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

Riktig det, helt frivillig å dra. Sist jeg var på "sjøen for alle", var den på Sjølyst.

Fordi det er på Lillestrøm Norges Varemesse ligger, antar jeg. Jeg kjenner ikke til at det finnes tilsvarende messehaller her på østlandet.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Skulle vel lagt til en sånn :giggle: eller sånn en :lol:

"Båter på isen" hadde vært en spenstig nyvinning. :clap:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Herlig, jeg har ingen planer om ny båt

Lars H.

Mulig du får det.

Saga har stilt ut 35 foteren der hvis jeg ikke husker feil.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

35 foteren er så vidt jeg vet kun på tegnebrettet ennå. I følge Saga's rep. på messen i Bergen i fjor høst, så er det snakk om en båt på 35 fot, 350 cm bredde, aktermontert motor med v-gir, de siktet på en marsj fart på opp mot 25 knop. Båten skulle være enklere bygget enn 415 mod, mer på samme lest som 315. Senterplassert nedgang til lugarer osv. Dette var planen de siktet mot, så får vi se hva de ender opp med. Jeg får ta en prat med Sagafolkene imorgen når jeg skal en tur på messen.

Det de stiller ut nå, er Saga310 Open, Saga315 og Saga415.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Var på messe i går jeg også.

Favorittbåten er Cormate 24 og 27 (ikke de sportmateutgavene).

Kunne tenkt meg en Cormate når lommeboken tillater det.

Ibiza 20 Touring er tatt bort fra produksjon. Det var en lei overraskelse. Det er ingen andre Ibizaer som det er interessant å bytte inn i da de enten er for store for hyttebruk, eller for klønete i cockpit.

Ellers må jeg si at messene blir dårligere og dårligere dessverre, med færre og færre utstillere.

Det er vel dyrt og mindre og mindre nødvendig å stille ut for båtprodusentene.

Lingefan

Synes messen var bedre i år enn i fjor. Gavekort på Maritim-standen var hyggelig. Fikk kjøpt vhf (ikke hos Maritim) og sett på det jeg ville av utstyr, nyheter fra Nordkapp og windsurfing :thumbsup:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Peneste båten på messa var Marex 37 fot :thumbsup:

Nesten enig, men ikke helt...

Jeg har holdt en knapp på Viknes 1030 som favoritt, men når vi var på vei hjem på lørdag var det Viksund 360 som sto høyest i kurs :thumbsup:

Den imponerte veldig med både løsninger og kvalitet på innredning :yesnod: Vi syntes faktisk den var hakket over Nord West 370. Det overrasket meg etter alt det positive jeg har lest om Nord West her inne.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...