Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Men kalesjen er nesten ny, og veldig bra :giggle:

Kun 9 år gammel og framstår utvilsomt som ny.

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 2 uker senere...

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=134499070

 

spessiel båt!   mulig det er bare meg, men synes ikke bygekvaliteten på denne harmonerer helt med prisen!  Det er benyttet dyre byggematerialer, og det er mulig dette er dyre motorer, ellers synes jeg den ser amatørmessig utført, i forhold til f.eks hydrolift Nord tech osv..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post

Fantastisk. Ingen kom på den lite innlysende ideen å vaske det før de tok bilde :clap:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 4 uker senere...

SES er samme prinsipp som de norske Korvettene, men krever jo da sikkelig motorisering på viftene og nøyaktig motorstyring.. Tror ikke dette er noe særlig å satse på som lystbåt nei. Det beste er vel å bygge om skroget til tradisjonell katamaran!   

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
-morten- skrev On 28.12.2018 at 12.48:

SES er samme prinsipp som de norske Korvettene, men krever jo da sikkelig motorisering på viftene og nøyaktig motorstyring.. Tror ikke dette er noe særlig å satse på som lystbåt nei. Det beste er vel å bygge om skroget til tradisjonell katamaran!   

 I tillegg hadde Brødrene å forsøkt å være ekstra kreative på denne båten. Bredden på tunnellen var smalere i baugen en videre bakover, med en kjøllinje som da strakk seg mot midten frem mot baugen. Tror hensikten var større løftende flate under båten samtidig som åpning skulle være liten. 

Det gikk fint helt til de forsøkte å svinge i høy hastighet. Båten la seg litt over, og ene baugen gikk dypere enn den andre med det resultat at baugen fungerte som ror på grunn av at baugen svingte innover. Resultatet var at båten slang rundt 180 grader i 50 knop. Etter ryktene skal det ha gått et ribbein eller to... :tongue:

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...