Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)

SamH

Recommended Posts

Wow. 200.000 i påkost etter grunnstøting. Må ha smelt noe alvorlig når man må støpe ny baugpropell, få ny aksling, propell og ror... Virker slik på kvitteringene.

Har alt under har vært knust...?

Edited by Grand Banks jr
Komodo skrev 16 minutter siden:

Burde hatt seg en god kartplotter de der. Farvannet rundt Frei er vel ikke akkurat spesielt urent så vidt jeg kan huske. 

Det var 2 grunnstøtinger..

Huff

Komodo skrev 17 minutter siden:

Burde hatt seg en god kartplotter de der. Farvannet rundt Frei er vel ikke akkurat spesielt urent så vidt jeg kan huske. 

Rart ikke forsikringen spanderte det første gang 😅😉

Forøvrig en flott båt 😊

Edited by TrikkerN Lønning
TrikkerN Lønning skrev 3 minutter siden:

Rart ikke forsikringen spanderte det første gang 😅

Kongemelding :lol: 

Men det jeg undres litt over er at slikt dekkes uten å mukke, mens når noen er uheldige med sjøvannsventiler som springer lekk, for ikke å snakke om bølgeslag som går inn i motoren som hos @Bjørn Løvjomås, da er det ikke måte på hvor vanskelig det skal være å få dekket skadene. 

Komodo skrev for 1 time siden:

Men det jeg undres litt over er at slikt dekkes uten å mukke, mens når noen er uheldige med sjøvannsventiler som springer lekk, for ikke å snakke om bølgeslag som går inn i motoren som hos @Bjørn Løvjomås, da er det ikke måte på hvor vanskelig det skal være å få dekket skadene. 

Jeg kjenner ikke til hvordan dette har skjedd. Men på generell basis burde det kanskje vært noe fra trekk dersom man går på en skjær som er godt merket i kartet.

Komodo skrev for 2 timer siden:

Hvis noe sier "bang" og det er litt olje og glassfiber på vannet er det nok enklere for forsikringsfolk med litt manglende kunnskap å forstå at det har skjedd en skade...

Ellers forfriskende ærlig annonse. Men et eksempel på noen som burde ha lagt ned noen timer i å få med seg en båtkyndig ut og få praktisk erfaring med båt. Synes synd på både dem og ikke minst barna. Dette kunne endt annerledes.

Apropos båtpriser, er det ikke litt i overkant - selv i år - å forvente over en million for en 2017 Ibiza811?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=213382592

Edit:
Eller kanskje ikke, ser noen selger en Askeladden til 1,6. Men jeg klarer ikke å se at det er verdt det mtp. hva slags båter man får kjøpt til 6-900k.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=170911623

Kunne jo f.eks. kjøpt denne og hatt en hel million til oppgraderinger og reperasjoner:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=213329048

Eller, denne og hatt en halv:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=213175833

Her må det være noe jeg ikke forstår, for det virker absurd at disse små Askeladdene og Ibizaene går for slike priser.

Edited by Havelle
Havelle skrev for 6 timer siden:

Apropos båtpriser, er det ikke litt i overkant - selv i år - å forvente over en million for en 2017 Ibiza811?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=213382592

Her må det være noe jeg ikke forstår, for det virker absurd at disse små Askeladdene og Ibizaene går for slike priser.

Ibizaen er stor, den er rask, den er relativt ny og ikke minst er den norskprodusert :smiley:

Ikke akkurat noen gjennomsnitts Buster for å si det sånn. Og den ble tydeligvis raskt solgt :smiley:

Edited by Teerex
Havelle skrev 15 minutter siden:

Som @Teerex sier ble jo båten solgt, så det er nok noe jeg ikke forstår :)

Det er mye i verden man gjerne ikke forstår. Men akkurat dette forstår jeg :giggle:

Teerex skrev 21 minutter siden:

Det er mye i verden man gjerne ikke forstår. Men akkurat dette forstår jeg :giggle:

Det meste er til tider over min fatteevne ;)

Bilde nr. 7 er av den typen som ikke helt får meg til å tenke på noe kjøp iallefall. Om det nå mot formodning skulle ha vært aktuelt :giggle:

I havna mi hadde de kjeramikkglassene og potteplantene velta om det gikk en stor båt i leia!! :lol:

dette var noe av det værste jeg har sett!!  kan ikke være beregnet på å brukes på sjøen med bølger!? hvordan er det festet?