Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

blue moon skrev for 2 timer siden:

 

Fin på avstand iallefall :giggle: Lurer på hva som kan gjøres for å få den opp fra 14 til 23 knop....

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 16 timer siden:

 

Fin på avstand iallefall :giggle: Lurer på hva som kan gjøres for å få den opp fra 14 til 23 knop....

Pen langt fra, men langt fra pen er jo et uttrykk.

 

Men dersom båten fungerer rent teknisk og man ikke må ha det dyreste, flotteste og mest eksklusive som er på brygga så kan man vel få mange flotte båtminner i denne båten også.

D5L

Link to post
Share on other sites

Må si jeg grøsser når jeg ser bord med glassplater og finer med ubeskyttede kanter i båt!   For meg handler båt mye om følelser detaljer stilrenhet og kvalitet! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 14 minutter siden:

God mulighet for å tjene litt kr for den rette kjøperen da, for den har absolutt potensiale 

 

Men den finishen på skrog og overalt er ikke spesielt attraktiv....

 

finish2.jpg.8947c8fb19fa87637f8b40639b7c30ad.jpg

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 4 minutter siden:

 

Men den finishen på skrog og overalt er ikke spesielt attraktiv....

 

finish2.jpg.8947c8fb19fa87637f8b40639b7c30ad.jpg

 

Som sagt, rette kjøperen og potensiale. 

 

Det skjer mye med finishen hvis man går på med en god slipemaskin og noen kg med gelcoat, hvis man i tilegg går løs på det andre som vil gjøre store forskjeller, så kan man tjene godt på den, hvis man ser seg litt blind på timene man bruker 

 

Denne vil nok bli din beste venn på det prosjektet der 

https://billakk.no/mirka-mid3830201-deos-el-slipemaskin-383cv-70x198mm-3mm-utslag.html?gclid=Cj0KCQjwna2FBhDPARIsACAEc_VWN6EbRNaz1Y_lSj4DLqAdzVdAVXzNIRZMBOcs591KjU75Gdjg1cYaAlYTEALw_wcB

Link to post
Share on other sites

Eika skrev On 24.5.2021 at 12.53:

God mulighet for å tjene litt kr for den rette kjøperen da, for den har absolutt potensiale 

Enig i at den har potensiale. Problemet med denne er dessverre det samme som med mange andre selvbyggprosjekter. Kvaliteten/finishen på det som er gjort er så dårlig at om du ønsker noe som ser virkelig bra ut, så er du nødt til å rive ut alt som er gjort og starte på nytt. 

 

Samtidig koster det gjerne like mye for en selvbygger som ikke innehar ferdigheter til å få det til å se bra ut som for en selvbygger som er dyktig og er i stand til å få frem et skikkelig resultat. Forskjellen ligger gjerne i timene som blir lagt ned.

 

Samtidig vil den som har lagt ned en del penger uten at resultatet har blitt bra gjerne ha igjen pengene de har lagt ut. Dette gjør at den som selger båten ofte vil ha mye mer penger for objektet som skal selges enn det som er fornuftig om alt skal rives ut og gjøres skikkelig. Samtidig er det folk uten nødvendig erfaring som blir lokket av det som tilsynelatende allikevel kan se ut som en rimelig pris, men som de fort oppdager var alt for mye når de har kjøpt båten og begynt arbeidet og ser hvor mye det koster.

 

Båter i denne kategorien er etter min mening maks vært det man kan få for motoren i båten om motoriseringen er fornuftig. I dette tilfellet virker motorinstallasjonen å være ukurant og heller ikke 100% fungerende. 

 

Så er båten vært pengene? Mye båt og plass om du ikke bryr deg om finish og motoren faktisk fungerer uten store kostnader. Og skal du oppgradere og gjøre jobben skikkelig, så bør man ha en solid dose kunnskap og erfaring, alternativt enorm tålmodighet og mye tilgjengelig tid til overs. 

 

Men kan du mekke motor selv, og har kunnskapen og er dyktig nok til å få frem et godt resultat, så er det potensiale. Men tjene masse penger, det tror jeg blir vanskelig, og timelønna blir uansett ikke noe å leve av. 

Redigert av Fortego (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den har vært til salgs lenge. Hadde kanskje vært lettere å selge den i deler. Dvs motor for seg, drev for seg etc. Men klart, hvis det er helsen som er årsaken så er det ikke greit å demontere heller.

 

Verdiene ligger i alle fall i drev, motor og kontroller.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Å demontere motor og drev fra båten tar ikke mange timene, så lønner seg kanskje å få noen til å gjøre det hvis han ikke makter selv.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...