Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Den der er tydeligvis ikke lett å selge, den har vært omtalt i tråden her et par ganger før. Ser jo noe topptung ut, og har absolutt ingen uteplass. Uansett hvor bra ombyggingen er utført, så er det vel jevnt over slik at en båt blir langt mindre attraktiv av kreative ombygginger.  

Edit: ser nå at den har uteplass på taket, men særlig behagelig ser det jo ikke ut til å være der oppe.

Edited by Korsfjord
Link to post

Er den hjemmelaga/one of a kind?  Mener eg så en slik for sikkert 30 år siden, glemmer den ikke for den var så spesiell. Kan det være et "ekstra utstyr" til denne båten? Eller er det rett og slett den eg så den gang? 

Link to post
Fjordland skrev 3 minutter siden:

Er den hjemmelaga/one of a kind?  Mener eg så en slik for sikkert 30 år siden, glemmer den ikke for den var så spesiell. Kan det være et "ekstra utstyr" til denne båten? Eller er det rett og slett den eg så den gang? 

Ut ifra teksten, så er det tilbygg de sjøl har utført. Original kalesje var med, å det var enkelt å ta bort.

Link to post
scamπ skrev On 22.4.2021 at 21.40:

https://www.finn.no/162845037

 

Trodde først overbygget var til en båt som lå longside på seilbåten 😅 sikkert praktisk med slikt overbygg, men..  🤔

Denne tror jeg faktisk at jeg har vært oppi.
Havelle lå på Svelvik/bokerøya første vinteren vi hadde henne, og dette var nabobåten. 
Hyggelig fyr som hadde den og båten virket veldig trivelig under dekk. Om jeg ikke husker helt feil var båten hentet i Canada eller USA og seilt hjem. Det overbygget så rart ut, men ikke så rart som det ser ut på disse bildene.

Edited by Havelle
Link to post
TrikkerN Lønning skrev 24 minutter siden:

https://www.finn.no/82749934

 

Mye juice fra en D6 😉

 

Både ja og nei. Dagens D6-440 og 480 (og gårdagens D6-435) har jo mere juice, men er jo fabrikkbygd for den effekten naturligvis.

Men på en såpass lettdrevet båt med så høye fartsressurser blir den vel uansett som oftest gående med rundt 250-300 hk effektuttak i marsjfart rundt 30-40 knop :smiley:

Edited by Teerex
Link to post
Teerex skrev for 1 time siden:

 

Både ja og nei. Dagens D6-440 og 480 (og gårdagens D6-435) har jo mere juice, men er jo fabrikkbygd for den effekten naturligvis.

Men på en såpass lettdrevet båt med så høye fartsressurser blir den vel uansett som oftest gående med rundt 250-300 hk effektuttak i marsjfart rundt 30-40 knop :smiley:

Er klar over disse, men det er vel ikke like mtp Hardware...?

Link to post

Nei ikke 100% like, men som kjent kan de fleste turbodieselmotorer relativt trygt og enkelt økes 15-20% i effekt.

Særlig når det ikke er tatt ut max. effekt fra før av i gjeldende utgave. 

Ville nok ikke ha gjort dette i et tilfelle der motoren egentlig var i grenseland liten, og dermed brukt tuning som en måte å få tilstrekkelig motoreffekt på. Da vil nok bl.a. kjølesystemet måtte jobbe på høygir.

Men i dette tilfellet er jo motoren allerede mer enn stor nok for båten i original utførelse.

Edited by Teerex
Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...