Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Teerex skrev for 1 time siden:

 

Tror du motorene har dævva? :giggle:

 

Her annonsen  fra 2018, båten var i Vikersund: 

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=124980701

 

Dette er vel samme båten forresten, 12 år gammel tråd.

 

 

 

Det er ikke samme båten, jeg kjenner gamle eieren før kaptein Olsen som også er en kamerat av meg og jeg skulle hjelpe han med den båten, var godt i gang men plutselig gikk han lei for arbeidslyst. Rivinga er mye enklere enn oppbygginga 

Link to post
Share on other sites

hanto1 skrev for 4 timer siden:

Slik båten er nå er det jo ørten tonn spesialavfall, her har man virkelig mulighet til å kaste bort et større pengebeløp om man har litt for mye i madrassen.

Kanskje tidenes prosjekttråd ?

Det verste er at det sitter en stakker løk og tråler nettet på jakt etter en billig båt. Kanskje har har tjent godt med penger under pandemien og tenker at dette er en uslipt diamant til en billig peng..😂😂

Blir denne solgt så skal en ikke se bort ifra en prosjektråd snart😂

I Got What It Takes 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev for 3 timer siden:

Det er ikke samme båten,

 

Det må det vel være? Flere spesielle ting som går igjen i de 3 annonsene. Badeplattform, trimplan, ankervinsj. Sluseventilene på eksosen. Dette er neppe originalt.

Lengden har økt med 2 fot siden 2018..

Link to post
Share on other sites

Stormwatch skrev 23 minutter siden:

Lengden har økt med 2 fot siden 2018..

Det er jo ikke så rart. Du ser jo hvordan den ser ut, den har stått ute i regnet og est ut :giggle:

 

Bergen skrev 24 minutter siden:

Ingen kjente feil og mangler utenom det som står i annonsen.

Riktig tekst skulle være: "Mange kjente feil og mangler utenom det som står i annonsen " :giggle:

Link to post
Share on other sites

Stormwatch skrev for 5 timer siden:

 

Det må det vel være? Flere spesielle ting som går igjen i de 3 annonsene. Badeplattform, trimplan, ankervinsj. Sluseventilene på eksosen. Dette er neppe originalt.

Lengden har økt med 2 fot siden 2018..

 

Tenkte på den 38'n, den 36'n til 80 er gamle til Olsen og gamle til faren til en kamerat av meg som hadde den i 10år

 

Hvor har det blitt av den blå som var på båten ? Også er det teak igjen bakpå dekk. Den var egentlig reddbar den gangen faren til kameraten min solgte den til olsen

Link to post
Share on other sites

Eika skrev for 1 time siden:

 

Tenkte på den 38'n, den 36'n til 80 er gamle til Olsen og gamle til faren til en kamerat av meg som hadde den i 10år

 

Hvor har det blitt av den blå som var på båten ? Også er det teak igjen bakpå dekk. Den var egentlig reddbar den gangen faren til kameraten min solgte den til olsen

 

Men ingen av dem er vel 38.

For 38 og Super 38 ser anderledes ut og/eller er produsert tidligere/senere enn 36 og 36+2 utgavene.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev for 1 time siden:

Om du først skal gidde.. å legge ut en annonse for båten din.. seriøst.. Storebro 50, dårlig annonse

Kan du ikke i det minste legge ut et par bilder og litt info ? TAMD72 ok, men.. er et alt vi får ?

Håper annonsen er under oppbygging, for dette er en flott båt som fortjener en god annonse.

https://www.finn.no/340514022

Men er vel ikke en 50 dette. Står jo faktisk 42, å klare vel å se noe som ligner 420/430 på bilde, sjøl om det ble veldig utydelig når en zoomer mye.  

Vet om en som vil mene dette er sykt overpriset, siden en kunne få en P55 til 1,3 hehe:giggle:

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev for 10 timer siden:

Men er vel ikke en 50 dette. Står jo faktisk 42,...

Vet om en som vil mene dette er sykt overpriset, siden en kunne få en P55 til 1,3 hehe:giggle:

 

 

Ja, er 42 dette, sant. Men den er vel priset som en P42 rundt 2004 med 74/75P, så det er nok litt opimistisk.

Men om du trives mest i treverk og likte 90-tallet best, er nok dette en kongebåt. Selv venter eg heller på en riktig priset P42, da den er litt mer 2000-tallet :giggle:

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 20 minutter siden:

 

Ja, er 42 dette, sant. Men den er vel priset som en P42 rundt 2004 med 74/75P, så det er nok litt opimistisk.

Men om du trives mest i treverk og likte 90-tallet best, er nok dette en kongebåt. Selv venter eg heller på en riktig priset P42, da den er litt mer 2000-tallet :giggle:

Flotte båter dette ja. Men ikke noe for meg. 

Skal ha noe ala Viknes 1030 jeg neste gang, med mindre de ringer fra Hamar å vi snakker 100+ av disse berømte millionene 🤣😂

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev for 14 timer siden:

Om du først skal gidde.. å legge ut en annonse for båten din.. seriøst.. Storebro 50, dårlig annonse

Kan du ikke i det minste legge ut et par bilder og litt info ? TAMD72 ok, men.. er et alt vi får ?

Håper annonsen er under oppbygging, for dette er en flott båt som fortjener en god annonse.

https://www.finn.no/340514022

Her tror jeg dere misforstår litt. Båten ønskes egentlig ikke solgt av eier :-)

 

Jeg setter 10 spenn på at her har konemor sagt "Nå skal vi (les:mannen) selge båten, vi (les:kona) vil ut å reise og forurense verden med mer flyfueleksos, vi (les:kona) vil på tango kurs, vi (les:kona) vil på malekurs i Frankrike og drikke bobler, vi (les:kona) trenger en sjeselong og vi (les:kona) trenger ny sofa i stuen. Dessuten trenger vi (les:kona) mer puter.  Mer puter!  MER PUTER SA JEG!!  Hører du?" og smeller i døren på vei ut fra stuen..
Så har mannen i huset lagt ut annonse, ræva bilder og ofte overpriset objekt.  Og mannen er overasket over liten respons på "salget" overfor kona, mens han i virkeligheten planlegger vårklargjøring.....

 

mvh

Windy37GM

 

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Windy37GM skrev 1 time siden:

Her tror jeg dere misforstår litt. Båten ønskes egentlig ikke solgt av eier :-)

 

Jeg setter 10 spenn på at her har konemor sagt "Nå skal vi (les:mannen) selge båten, vi (les:kona) vil ut å reise og forurense verden med mer flyfueleksos, vi (les:kona) vil på tango kurs, vi (les:kona) vil på malekurs i Frankrike og drikke bobler, vi (les:kona) trenger en sjeselong og vi (les:kona) trenger ny sofa i stuen. Dessuten trenger vi (les:kona) mer puter.  Mer puter!  MER PUTER SA JEG!!  Hører du?" og smeller i døren på vei ut fra stuen..
Så har mannen i huset lagt ut annonse, ræva bilder og ofte overpriset objekt.  Og mannen er overasket over liten respons på "salget" overfor kona, mens han i virkeligheten planlegger vårklargjøring.....

 

mvh

Windy37GM

 

Eller det er bare en svær gammel driter hun skjemmes stå ved siden av i havna

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev On 15.2.2024 at 14.09:

Ja, slike båter bør jo rett og slett saneres. 

 

Med forbehold om at jeg har misforstått bildene. Er det ikke slik at det sitter to motorer tørt i båten? Tolket det slik at den nedsnødde er en ekstra motor som medfølger som delemotor, evt at det bildet rett og slett ikke har noe i annonsen å gjøre. Dersom det er en delemotor er det fullt mulig at det er komponenter på den som er gode. 

To bud, men minstepris er ikke oppnådd, så kravstor selger:
https://auksjonen.no/auksjon/1988_Princess_Powles_38_Fly_-_Repobjekt/381984

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Rimelig båt pr. tonn da :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

6 hours ago, Arne Henriksen said:

Båt for de med D5LA og aksjer i Equinor.
2x Detroit som drikker fra 24000l dieseltanker - der går feriepengene fort..

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=187838127

Lurer på timetallet på de gamle totakterne?

4000 Timer etter overhaling

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Grand Banks jr said:

Kjekt med hydraulisk stabilisator da.

Tror det var Sleipner sitt system som ble testa i BM en gang for en del år tilbake! utrolig effektivt men så klart litt dyrt for lystbåter!  I USA bruker de Seakeeper, ikke billig det heller. er en stor tung gyro

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...