Jump to content

Drikke noen øl på sjøen


Sjøogvind

Recommended Posts

Heldigvis relativt liten. Desverre er det noen idioter som ødlegger for andre.

Høres ut som du stadig er i "faresonen"... Men du sier ikke noe om du er en av de du refererer til eller ikke :giggle:

 

Takk for svar. Så hvis jeg kjører i 6 knop bryr ikke politiet seg om meg?

 

Tja: Gikk vel i knappe 6 knop her. Men få som har fått så stor oppmerksomhet i år :smash:

Link to post
Share on other sites

Dette med promiller på sjøen kan jo være så individuelt. Jeg bevilger meg en styrepils (av type halvliter) om turen er 1-2 timer lang. Om turen er på mer enn 2 timer.. kan det forekomme at jeg bevilger meg en til. Aldri mer enn dette for mitt vedkommende ! Må jo gjede seg til ankerdrammen også !

Link to post
Share on other sites

Skulle ikke være så vanskelig å holde seg under 0.8? Du kan fint nyte godt drikke til mat og hygge deg selv om du holder promillen under grensen. Faren med å bli tatt er ikke det verste som kan skje.. Tenk om det skulle skje en ulykke, du er ansvalig for ditt og andres liv og helse. Politier tar ikke de med promille fordi de synes det er gøy men for å forhindre ulykker.

Huff.. Nå høres det ut som jeg aldri har gjort noe galt, hvilket ikke er tilfelle. Vil bare oppfordre til forsiktighet, kjedelig å lese om ulykker spesielt om det kunne vært unngått hvis det ikke var promille i bildet.

Tips: lei en til å kjøre.

Link to post
Share on other sites

Syntes 0.8 er høyt. Om en hiver nedpå 4 stk 0.33 ligger en fortsatt under om en veier 80kg.

Etter det kan en etterfylle med 0.33 nesten hver time, om ikke jeg er helt på bærtur?

Om en begynner med 0.5L kan en vel ta ca 1 i timen de første 4 timene før en bør bremse litt ned til 1 pr 1.5t?

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Så hvis jeg kjører i 6 knop bryr ikke politiet seg om meg?

 

Spør du meg er spørmålet ditt helt håpløst!!

Jeg vil ihvertfall slippe å møte deg eller andre "skippere" med mer enn 0,8 i promille på sjøen. Jeg er langt fra avholds, men tar ankerdrammen når jeg har ankret opp.

Redigert av bc45 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...