Jump to content

Drikke noen øl på sjøen


Sjøogvind

Recommended Posts

Synes det egentlig ikke er noe problem og øl bør en få lov å kjøpe i åpningstid. De som på død og liv må ha øl kl 09 om morgenen sliter vel med spesielle problemer og hadde nok skaffet seg drikke alikevel. Sansynligvis sover de på det tidspunktet :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Sjølvsagt burde det vere lov å selge øl heile døgnet, på lik linje med andre lovlege produkt. Men skal ein først ha ei grense, er den vi har ganske irrasjonell. Det same gjeld laurdagane. Kvifor sluttar ølsalet tidlegare den eine dagen i veka når ein har fri dagen etter??

Link to post
Share on other sites

Er helt enig led Lars Moe her. Hver og en må selv få lov til å bestemme hva de ønsker å drikke under gange så lenge loven følges.

 

Nå er det skjelden de som tar seg en styrepils de som blir opprørt om en annen gjør det samme. Det er ofte moralistene og avholdsfanatikerene som besitter den barrikaden og topper seg naturligvis når de hører at noen har tatt 2 øl under gange. Ja, i følge dem utgjør 2 øl i skallen at sikkerhet og helvete er løs på fjorden. :giggle:

 

Ofte er det de samme menneskene som forbyr øl salg etter kl 20 selv om butikkene er åpne til kl 22 og prosederer den livsfarlige holdningen ved å handle øl en lørdag fem over seks. :giggle:

 

Om flere konsentrerer seg om sitt og sine tror jeg vi kommer langt. Alle er vi forskjellige og bra er det.

 

Kan desverre ikke si meg annet enn enig. Ikke desverre for at jeg har et innbitt ønske om å være uenig med deg, men snarere desverre for at dette virker som on god posjon sannhet.

 

Og, ja, lenge leve forskjellene! ( selv om jeg hadde ønsket meg mer likhet mhp båten din versus min :giggle: :giggle: men, bevares trenger du mannskap så si ifra.) Misunnelse er vel også en ærlig sak? :cheers:

 

Problemet er vel ikkje dei som er totalavholds på sjøen, men dei som er totalavholds på sjøen og også forlangar at alle andre skal vere det. :cheers:

 

 

Hør-hør! :yesnod:

 

jeg mistenker at de fleste av oss er ansvarlige skippere, som holder seg godt under lovlig satt grense på 0.8. Jeg forutsetter det faktisk.

 

Om andre ikke ønsker å føre båt med en øl innabords, så er vel det vel og bra det. Samtidig, så har jeg tidligere i tråden uttalt at ..om man er så livande redd for å se en åpnet pils i nabobåten at man sansynligvis iikke har noe å gjøre på sjøen i det hele tatt da man er så overspent at man kan treffe feil beslutning i et viktig øyeblikk .... sånn ca. :cheers: Dette var ment som sarkasme, men samtidig med en snert av realisme i seg.

 

De fleste av oss MÅ ikke ta en styrepils fordi at dette er et behov i seg selv. Det er snarere, for min del, smaken av noe godt som smaker enda bedre underveis. Som en vis person tidligere i tråden har påpekt så korrekt: en bedre middag kan man godt nyte uten et glass vin. Men, du verden så mye bedre det smaker med riktig vin til retten! Men, man kan godt skippe vinen og samtidig ha et utsøkt måltid. (ikke ordrett sitert dette heller, men essensen er den samme.)

 

 

Kvifor sluttar ølsalet tidlegare den eine dagen i veka når ein har fri dagen etter??

 

jeg tror det er fordi det er dagen før helligdag. Men, tenk tilbake på slutten av 80 tallet, hvor det ikke var lov å danse på første påskedag etc! :giggle: :giggle: :yesnod:

 

Galskap spør du meg. Og i våre dager sliter vi som nevnt med å handle lovlige handelsvarer innen ordinær åpningstid i butikken. Like stor galskap det. Og som flere har påpekt, så slår vel galskapen inn når de med store problemer kan få kjøpt pils fra 09:00? :giggle: :giggle: :giggle:

 

Joda. Alkohol må reguleres på en eller annen måte. Kanskje man heller kunne få lov å regulere sitt eget forbruk selv? Jeg har barskapet fullt jeg, og drikker like lite om butikken stenger ølsalget når butikken stenger. Totaaaalt uforståelig. :crazy:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...