Jump to content

Drikke noen øl på sjøen


Sjøogvind

Recommended Posts

En kan jo si det så enkelt som at de som ikke respekterer 0,8 grensen hadde neppe respektert 0,0 grense heller. :yesnod:

Nei, der er jeg ikke enig. Jeg respekterer 0,8 og benytter meg av den. Med grense på 0,0 blir jeg lovbryter.

 

EDIT: ser jeg missforstod og lese deg feil Contraband, og støttes, men jeg lar svare mitt stå alikevel for det er jo en mening med det...

Redigert av Captain Chaos (see edit history)

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Nå jeg utvilsomt ute for å provosere litt.. Men har enda ikke sett et eneste argument FOR å drikke alkohol fremfor noe annet mens en er hovedansvarlig for å føre et fartøy på sjøen. Smak er et for tynt argument. Finnes mange alternativer.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Du sier Seilaren at Smak er et for tynt argument. Det er greit at du mener det, og det kan ingen nekte deg. Men for meg som er glad i godt øl, er det et tungtveiende argument for at jeg skal kunne ta meg en pils eller to i godvær i 7 knop. Å drikke søt brus eller såkalt alkoholfritt øl, blir liksom ikke det samme. Men dette er bare et av flere gode argumenter for å ta en pils underveis. Men det var nå det argumentet du mente var for tynt. Det som er tynt (og vassent på smak) er det såkalte alkoholfrie ølet!

 

Lars H. :cheers:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det som er tynt (og vassent på smak) er det såkalte alkoholfrie ølet!

 

Lars H. :cheers:

:lol: Hehe, ok. Nesten godt nok svar i seg selv :tongue:

 

Det er for å få i seg ALKOHOL Seilaren.

Hører du det?

ALKOHOL.

Det var svaret du ville ha, var det ikke?

Vel. Tenkte vel ikke på noe spesielt, men var ute etter å se om det faktisk fantes andre agumenter enn smak. Nå har vi et. Venter i spenning på flere :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Øl smakar godt, ein vert litt gladare og det kjennes godt ut. Sånn. Verre er det ikkje.

Eg forstår det kan vere vanskeleg for enkelte avholdsfolk å akseptere at andre kosar seg, men det er ingen grunn til å forby godsakene!

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser ingen problem med at noen tar seg ei pils eller 3 , selv om jeg selv ikke gjør det, under fart.

 

Sikkert nevnt tidligere i tråden.

Husk dere som frekventerer Svenskekysten

I Sverige er et 0,2, for større hurtig gående båter.

Ble vist foretatt en god del alkotester i Strømstad område i sommer. Om noen "Norrbaggar" ble tatt, har jeg ikke peiling på.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Altervin skal jo være alkoholfri: :cheers_wine: noen som kjenner en prest :saint:

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

I Sverige er et 0,2, for større hurtig gående båter.

Reglene gjelder der gjelder båter som er minst 10 meter lange, eller som går fortere enn 15 knop.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor skal jeg måtte argumentere for å gjøre noe jeg har lyst til?

Fordi du kan usette andre for fare.... :rolleyes:

Nå sier ikke jeg at jeg er for et totalforbud, og jeg stoler på at de aller fleste her på forumet er fornuftige folk som har kontroll på det de gjør :thumbsup: Men jeg har nå sett et par båter med BP vimpel i masten der føreren har vært så beruset at vedkommende aldri burde ha vært ombord i en båt. Kan nok bekreftes av flere av mine "venner" her på forumet som jeg har vært på tur sammen med.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Da tror jeg nok det er snakk om litt/mye mer enn "noen øl" på et lengre strekk i snekkefart! Når noen er så fulle at de er beruset, har de ingenting å gjøre som fører av en båt selv i 7 knop! Jeg går ut fra at du ikke mener at en person som har drukken en boks øl kommer i denne kategorien og skulle kunne "utsette andre for fare".

 

Lars H. :drink:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fordi du kan usette andre for fare.... :rolleyes:

Det er i såfall et dårlig argument for å ta seg en pils... men logikken ble vel snudd litt på hodet nå kanskje?

 

Uansett, helst bør du holde deg på land, Seilaren! Jeg også. For jeg utsetter både meg selv og andre for fare når jeg seiler edru også. Spørsmålet er hvor mye risikoen øker med en pils. Er det målbart tror du? Hva er farligst tror du? 50 knop og edru eller fem knop og med lovlig promille? Nei, i denne tråden er det så mye kreativ «risikovurdering» at jeg blir helt skremt.

 

Syns også du kan bestemme deg for om de som tar et par pils utsetter andre for fare eller ikke, ganske vinglete for en avholdsmann ... :crazy:

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Syns også du kan bestemme deg for om de som tar et par pils utsetter andre for fare eller ikke, ganske vinglete for en avholdsmann ... :crazy:

Har ikke sagt at de som tar en eller to pils utsetter noen for fare jeg. Har jeg? :confused:

Jeg setter bare spørsmålstegn til behovet, og det må jeg få lov til.

 

Jeg skrev vel også tidligere i dag at jeg var ute etter å provosere litt i tråden. Ser ut til at jeg klarer det... :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...