Jump to content

Drikke noen øl på sjøen


Sjøogvind

Recommended Posts

Ser ut som du klarer deg helt fint uten rusmidler, hehe. :drink:

Mange rare poeng man kan få frem ved å ta deler av et innlegg ut av sin sammenheng..

Men ja. Klarer meg helt fint uten rusmiddler. Hvorfor skulle jeg ikke det? :rolleyes:

 

Må være noen her inne som har fått rappa BP vimpelen sin Seilaren.. :rolleyes:

Hehe. Det er jo lov å håpe...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Mange rare poeng man kan få frem ved å ta deler av et innlegg ut av sin sammenheng..

I forumreglene frarådes det å sitere innlegg i sin helhet, desverre ... sammenhengen er forøvrig fullt tilgjengelig for de som orker å scrolle i oppoverbakke ...

 

Nå er jeg spent på din redegjørelse for «sammenhengen» som er blitt «borte»? Dette må vi få klarhet i! Setter jeg andre i fare ved å ta et par rolige øl uten gyldig grunn, eller ikke? (Er vi flinke nå kan vi sikkert holde liv i tråden helt til sesongen starter igjen :-)

Link to post
Share on other sites

Hvem av Båtplassens medlemmer er dette:

 

 

(.....ligner på #fjernet av personvernhensyn#, da kona var på husmorferie i Tyrkia....) :cheers_wine:

 

:sailing:

Redigert av bombom (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Dette må vi få klarhet i! Setter jeg andre i fare ved å ta et par rolige øl uten gyldig grunn, eller ikke?

 

 

 

Jeg går ut fra at du ikke mener at en person som har drukken en boks øl kommer i denne kategorien og skulle kunne "utsette andre for fare".

 

 

Nei, for all del! :wflag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg setter bare spørsmålstegn til behovet, og det må jeg få lov til.

Behovet er vel lystbetont tenker jeg, om vi er underveis og skal spise middag så er det selvsagt ikke noe i veien for å drikke et glass rødvin til middagen, dette fordi vi er over middels glad i rødvin og det finnes ingen annen drikke som kan erstatte den.

De som liker øl bedre enn vann,saft,brus juice må vel få lov til å drikke dette også, man bryter jo ingen lover.

Link to post
Share on other sites

Jeg føler jeg må spørre om noen syns det er ok at andre velger å IKKE ta noen øl på sjøen?

 

Så lenge begge deler er lovlig er vel ikke dette et dummere spørsmål enn det i topic? Jeg tenker ikke stort over hvorfor noen velger å ikke nyte alkohol, og blir derfor litt sjokkert over hvor mye andre tenker over at jeg gjør det. Selv liker jeg ikke leverpostei, jeg elsker haggis, men spiser ikke innmaten på krabbene, hva dere andre spiser eller drikker, eller hvor dere gjør dette(såfremt det ikke bryter med loven i det aktuelle landet du oppholder deg i), er det ikke min oppgave å legge meg opp i.

 

Misforstå meg rett, jeg misjonerer for harde livet selv, men min misjon er ikke å få andre til å unngå kulinariske/kulturelle nytelser, men heller vil jeg dele mine erfaringer, så andre også kan oppleve den samme gleden jeg selv opplever når jeg tar en slurk(eller tilogmed bare en "nose") av en utsøkt røykfull single malt, eller raper opp nydelig humle-infisert kullsyre fra en upasteurisert "pivo" fra et Tsjekkisk mikrobryggeri. Om du ikke liker opplevelsen er det selvfølgelig veldig synd for deg, men jeg lar deg være.

 

Na zdraví :cheers:

 

PS. Ifjor fikk Enzo en toblerone av meg, som jeg mistenker at han nøt i båten, om noen skulle være interessert i å legge seg opp i det.

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Jeg har egentlig ofte lurt på hvorfor noen har behov for å drikke sukkerholdig mineralvann tilsatt kunstig smak og farge, i Norge kjent som Brus.

Er da mye sunnere med vann.

 

PS. Ordentlig ØL innholder kun naturlige råstoffer i motsettning til "brus".

 

Forøvrig ett veldig godt innlegg littmild.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg har egentlig ofte lurt på hvorfor noen har behov for å drikke sukkerholdig mineralvann tilsatt kunstig smak og farge, i Norge kjent som Brus.

Er da mye sunnere med vann.

 

PS. Ordentlig ØL innholder kun naturlige råstoffer i motsettning til "brus".

 

 

Brus ødelegger i tillegg tennene og i motsetning til øl og vann fra springen.

Link to post
Share on other sites

Har du glemt å dra opp dreggen?

Nei, men senest for 4 uker siden satt jeg den fast, og da tok det meg tre uker å få den løs igjen..

 

Ellers oppfordrer jeg deg til å lese setningen under den som du er så glad i å sitere. Hvis du føler noe er urettferdig så beklager jeg det. Det er ikke intensjonen... :thumbsup:

 

Du spurte hvorfor du skulle argumentere for å gjøre noe du har lyst til. Tenk hvis alle gjorde akkurat det de ville uten å kunne argumentere for det :tongue: Kan gå med på at mitt svar som du siterer ikke var så velformulert, men det lå altså ikke så mye bak det.. :wink:

 

 

Vi får fortsette med å være grunnleggende uenige i alle trådene, som de siste dagene, slik at vinteren går fort.. :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Du spurte hvorfor du skulle argumentere for å gjøre noe du har lyst til. Tenk hvis alle gjorde akkurat det de ville uten å kunne argumentere for det :tongue:

 

Om ikke jeg husker helt feil fant de "noen" år tilbake opp noe for å unngå scenarioet du viser til, det kalles lover og regler, i dette tilfellet Norsk lov. Viser derfor til Lov om fritids- og småbåter §33. Dette argumentet vil holde for f.eks. høyesterett, da bør det holde for de fleste andre også.

 

Uttrykket "har du lyst har du lov" stemmer ikke helt, men dersom du har lyst, og det er lov, så ser jeg ingen god grunn til å ikke gjøre det?

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

 

Du spurte hvorfor du skulle argumentere for å gjøre noe du har lyst til. Tenk hvis alle gjorde akkurat det de ville uten å kunne argumentere for det :tongue: Kan gå med på at mitt svar som du siterer ikke var så velformulert, men det lå altså ikke så mye bak det.. :wink:

 

Hvor «noe» da var å ta seg et par øl.

 

Har du tenkt over hvor ødeleggende det er for troverdigheten din som provokatør at du er både for og imot på en gang? :discuss:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Kom over denne som ikke stemmer med Baatplassens inntrykk av å drikke øl påsjøen, der 3 av 4 drikker.

 

Undersøkelsen viser at tre av fire sier de aldri nyter alkohol når de fører båt.

 

Fyll og fart er de viktigste årsakene til at det skjer altformange alvorlige småbåtulykker, og vi er gledelig overrasket over at såpassmange velger å holde seg edru bak roret. Her har det kanskje skjedd en holdningsendring de siste årene, sier Eger Mollestad.

 

45 prosent av de spurte trorfaktisk grensen er lavere enn 0,8 promille, og 17 prosent har oppgitt at deikke kjenner til hva grensen er. Bare et fåtall tror at det ikke er promillegrense for båtførere eller at den er på over 0,8, sier hun.

 

http://www.tv2.no/un...es-3513426.html

 

 

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Heia :smiley:

 

Har da ferdes på våre vakre fjorder i en del år, liker godt en pils og andre godsaker når anledningen byr seg.

Tror jeg kan telle på en hånd de små pils jeg har drukket under fart gjennom rundt 30 år på egen kjøl.

Men tar det kraftig igjen når prammen er fortøyd. :yesnod:

Opp gjennom årene ser en meget og mye rart, både når det gjelder alkohol, smarte og mindre smarte avgjørelser, flott sjømannskap og mindre flott.

Det er ikke å stikke under en stol at dersom en ser noe "rare" ting som litt uheldige manuvreringer etc der det står ei lita uskyldig pils eller noe i den dur ved styreposisjon, nja, da har jo selvfølgelig skipperen drukket.. :yesnod:

Alkoholgrenser får være enten så eller så for min del, men det er på grunn av min egen overbevisning om at da vi gjennom sesongen og ellers for den del, ser og har lært at den lille pils fort blir en og en til, den ene dagen tåler du 3 på rappen, neste muligens 2 før evnene svekkes en ørliten tanke, så er det de da, som absolutt ikke svekkes selvfølgelig, hverken av 2 eller 15.

Ser du den lille snekka for deg, den gikk jaggu på ei grunne, ombord ligger noen få øll å slenger, hva da, jo, føreren hadde drukket tenker vi som regel da, uhyggelig nok er vi skrudd sammen slik. Næh, vent til vi fortøyer er min mening...

 

Nei, støtter heller sjøforsvaretforsvaret jeg: "Bli kanon, men vent til du har fortøyd".... hehe

 

 

Vidar'n :cheers:

Redigert av Vidar'n (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå er det stor forskjell på og MÅ ha en pils og ta noen for kosen sin del.

 

 

Det er der det ligger for de fleste... :yesnod:

 

Jeg er stor forkjemper for å ha alkoloven slik den er i dag på sjøen, jeg ønsker fortsatt ha muligheten til å ta noen øl under fart hvis selskapet/stemningen er tilstede ...

 

At man har muligheten til å kose seg med noen pils er ikke det samme som at man må ta en øl hver gang man er ute med båten som noen tydligvis tror, ei heller drikker seg full noe jeg ikke har gjort på flere år.

 

Sist sommer rørte jeg ikke en dråpe ved bruk av båten men jeg vil fortsatt ha muligheten til det hvis jeg vil , en rett ingen fanatiker skal frarøve meg.... :smash:

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

så hvis jeg mener at alkohol ikke bør nytes mens man fører båt så er jeg en fanatiker?? :confused:

syntes egentlig synd på dere som vil/ må / nyte / kose seg med alkohold underveis jeg ,,,,,

håper vertfall at jeg og fam min har flaks og ikke møter en av dere som drikker underveis og feilvurderer inntaket og feildømmer en situasjon ....

Link to post
Share on other sites

Nå var det ikke snakk om å være utenfor den lovlige grensa. Da er det helt greit at det svir skikkelig.

Begynner å bli enig med bukt at det går over til fanatisme når du synes synd på andre som ikke føler det samme som deg. Mitt inntrykk er at de som roper høyest om noe er de som har størst problem med det.

Håper heller ikke at jeg møter en som et pære full med båt, men det er en helt annen diskusjon..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...