Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Forøvrig et trist syn. Noen som tør forestille seg kostnad og tidsbruk for å få båt ut av dette igjen?

Jeg tipper det vil overgå innkjøp av et velholdt eksemplar en gang eller to.

 

Jeg vil tippe man kommer langt med to millioner og store mengder arbeid, og jeg vil også tippe at båten da med strøkent interiør og overhalte motorer vil ha en verdi på rundt 6 millioner i Norge, så kan man regne på det ut i fra kjøpssummen

Link to post

Men du Sunseeker,,,, Du som kjenner gutta godt,hvorfor åpnet de "alle" vinduene under slepet?

 

 

ja lufting den hadde jo vært under vann.uansett så var det ett hull i dekket på 2 m2 og skyvedøra bak mankerer, så det har ingen betydning om gluggene var åpne

Redigert av sunseeker 62 (see edit history)
Link to post

Legger inn noen bilder fra Zett.no annonsen.

Ser hvertfall slanger og vanninntak...

Forøvrig et trist syn. Noen som tør forestille seg kostnad og tidsbruk for å få båt ut av dette igjen?

Jeg tipper det vil overgå innkjøp av et velholdt eksemplar en gang eller to.

 

 

bilde

her ser man jo slangen stå av seg selv.den som ikke kunne stå.

 

og det var før gutta kjøpte den

Redigert av sunseeker 62 (see edit history)
Link to post

 

Jeg vil tippe man kommer langt med to millioner og store mengder arbeid, og jeg vil også tippe at båten da med strøkent interiør og overhalte motorer vil ha en verdi på rundt 6 millioner i Norge, så kan man regne på det ut i fra kjøpssummen

Bare motorer i denne størrelsesorden er ca 1 mill per stykk.. alt av ledningsnett og tekniske instalasjoner er jo søppel etter min mening. Bare propeller og ror til denne skuta er verdt like mye som en brukbar daycruiser, ser dem er kappa av, så her må sikkert ting bygges opp igjenn på nytt.. hele fordekket må bygges opp på nytt igjen da det er digre hull samt det som er igjen er deformert. De rustfrie rekkene på en såppas stor båt er også en formue, samt at alle rekkefestene fremmover er jo revet i stykker. Alt inventar og skrogtrekk må jo bygges opp på nytt også, så her blir det nesten som å starte med et tomt skrog. Jeg betviler at noen gidder og har råd til å sette istand denne skuta til tipp topp stand! Verdien på denne båten er nok veldig forringet uansett om den får nytt utstyr ombord.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post

Bare motorer i denne størrelsesorden er ca 1 mill per stykk..

..

De rustfrie rekkene på en såppas stor båt er også en formue

han som har kjøpt båten har laget ny rekke støpt hullet i dekk.kjøpt 2 nye man motorer brukte til kr 150000 .vist du er litt om deg så trenger det ikke bli så dyrt
Link to post

Jeg vil tippe man kommer langt med to millioner og store mengder arbeid, og jeg vil også tippe at båten da med strøkent interiør og overhalte motorer vil ha en verdi på rundt 6 millioner i Norge, så kan man regne på det ut i fra kjøpssummen

Jeg tror det er for optimistisk med tanke på alt hva en slik båt inneholder av maskineri, generatorer, AC, øvrig tekninkk, mekanikk og elekstrisk/ elektronikk.

Så kommer innredning og tekstiler.

 

Båter med slik historie vil forbli sitroner på markedet uansett.

Samme med den Squadron 58 som Helge Duus fikset opp etter forliset i Arendal etter alle kunstens regler. Og han var båtbygger med eget verft tilgjengelig.

 

V58'en som gikk på land på Fagerstrand. Samme sak. Ingen vil ta i det med mindre det er nesten gratis.

 

Jeg tror man ville slitt med å få mer enn 2,5-3 mill i dag for en SS62 selv uten en slik forhistorie. Markedet for eldre slike båter er dødt da de fleste kan se for seg utgiftene på en slik båt.

Ser de ligger til salgs fra 200' pund og oppover. Antagelig uten å bli omsatt.

 

Så forleden en Squadron 56/59 fra samme tidsepoke til rett over 100' pund. Så ikke ut som den ble solgt heller.

 

Vet SS 62 hva som er planen videre med båten? Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hafde vært interessant og vite :-)

Mvh. SAP

Link to post

Takk for link.

Ser det står følgende: "Denne sank etter at eieren skar over inntaksslangen til kjølevannet."

 

Skrev ikke du at de var hele og originale?

jo selger skrev det men sa i retten at han ikke viste hvem slanger som var kappet. han har aldrig sett båten men fikk beskjed om at no slanger var kappet

Link to post

Da er det vel grunn til å anta at noen slanger var kuttet av, siden båten hadde sunket på grunn av dette.. Dermed er det naturlig at kjøperne sjekker dette, med mindre de har til hensikt å kopiere det som tidligere eier gjorde... De viste jo at båten ville synke på nytt om ikke slangene ble fikset... som nok ble en del av planen etter at skibet var inspisert

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

Adeneo:

Jeg vil tippe man kommer langt med to millioner og store mengder arbeid, og jeg vil også tippe at båten da med strøkent interiør og overhalte motorer vil ha en verdi på rundt 6 millioner i Norge, så kan man regne på det ut i fra kjøpssummen

6 mill :eek: ?? Det var da voldsomt. Det ligger et par makan i middelhavet for rundt 2,5MNOK. Litt nyere vel og merke men i utmerket stand så vidt jeg kan se. Vel tilkommer det norske avgifter, men allikevel??

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Da er det vel grunn til å anta at noen slanger var kuttet av, siden båten hadde sunket.. Dermed er det naturlig at kjøperne sjekker dette, med mindre de har til hensikt å kopiere det som tidligere eier gjorde... De viste jo at båten ville synke på nytt om ikke slangene ble fikset...

 

 

eller de regnet med at det hvar fixet før slep i frankrike.båten fløt jo 3 dager i strømstad

Link to post

du ser sikkert syner, har det noen praktisk betydbing?

Neida, ikke annet enn at en kan få evakuert luften raskere slik at den sykner raskere

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

6 mill :eek: ?? Det var da voldsomt. Det ligger et par makan i middelhavet for rundt 2,5MNOK. Litt nyere vel og merke men i utmerket stand så vidt jeg kan se. Vel tilkommer det norske avgifter, men allikevel??

de lå på ca 5.5 -6 mil i norgeden gangen nå ligger de på 3

Link to post

Neida, ikke annet enn at en kan få evakuert luften raskere slik at den sykner raskere

Hvis en da åpner vinduene i tillegg så skjer det nok i rekordfart :giggle:

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post

De var jo åpnet.. Det ble gjort i Strömstad.. Kan vanskelig se for meg at båten er transportert gjennom Europa med åpne vinduer

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

6 mill :eek: ?? Det var da voldsomt. Det ligger et par makan i middelhavet for rundt 2,5MNOK. Litt nyere vel og merke men i utmerket stand så vidt jeg kan se. Vel tilkommer det norske avgifter, men allikevel??

 

Man får vel ikke den prisen for båten i det markedet som er nå, men det er ikke så lenge siden det var en realistisk pris. Jeg også sjekket litt på nett, og så rundt 3 mill i utlandet, i tillegg til en som så veldig hel og grei ut til 5.7 mill, som nok er en ønskedrøm, i tillegg kommer som du sier norsk moms og hk avgift på noen tusen hester, så blir det fort noen kroner av det.

Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...