Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Ja sæbø! lurer du på noe om stivhet og gummiblanding av slanger så er det bare å spørre dem! for meg hadde det vært urelevant, men derimot om ventilene i motorrommet stod åpne eller lukket, ville jeg heller rettet oppmerksomheten mot! rart at den fløt som en kork etter hevinga og ventilene var i lukket tilstand!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

båten var forsikret for 1,5 mil. prisen på båten ferdig inn te Norge på båten var 1590000 derfor ble forsikringen økt.men den ble ikke gyldig før en md senere pga det måtte monteres en traker.

Link to post
Share on other sites

Tror det ville være en fordel for de tiltalte om du ikke uttalte deg mer om saken 178-178... Jeg har skrevet det tidligere, men føler det kan være greit å gjenta.. Men nå leser neppe påtalemakten og forsikringsselskapet her på forumet så det går nok bra..

 

Etter mitt syn så taler du ikke de tiltaltes sak her.. :nonod: Du gjør bare vondt verre, men ser det neppe selv

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

At økningen ikke "ble gyldig" for at det måtte monteres en traker (hva nå det enn måtte være)

visste man kanskje ikke før havariet var et faktum. mener å huske at det gikk bemerkelsesverdig kort tid fra økning av polisen til havariet var et faktum?

Link to post
Share on other sites

morten det du sier at den fløt som en kork etter heving stemmer vel ikke.den sank jo for dem som heva båten å dagen etter

Er det relevant hva som skjedde dagen etter? dem som heva båten konstanterte at båt fløt fint i vannet helt normalt etter de hadde hevet den og stenkt igjen ventilene! at den sank dagen etter har jeg ikke lest noen plass.. og 178, tror Sydvesten har et ganske smart poeng! Denne farsen og dine uttalelser, og dommen som jeg har lest, gjør at jeg sitter igjen med at alt de gutta har foretatt seg er et sabla rot uten noen form for struktur.. alle de små men likevel viktige elementene rundt hele kjøpet, transporten, slepet telefonsamtalene, mailkorespondanse som dem hadde sletta..uansvarlighet og lite som henger på greip hele vegen! måten dem planla og slepte båten på på natta! svært uaktsomt etter min mening!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

hvorfor ble de da frikjent i lagmansretten enstemig dom?

Nå er ikke jeg jurist, men det var neppe de tiltaltes troverdighet som var årsaken.

 

For å finne svaret på ditt spørsmål så ville jeg ha lett i Høyesteretts begrunnelse for at saken skal opp der. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

saken kommer opp i lagmansretten på nytt ikke høyesterett . så jeg ser ikke helt hvorfor dem skal bli dømt denne gangen saken er jo lik som sist.vist ikke retten hadde trodd på dem sist så hadde dem blitt dømt.

Link to post
Share on other sites

For å være sikker på hva som skjedde så er det ensbetydende med at du var tilstede... Og da er du vel litt "inhabil" ift å uttale deg?

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Hvis du vet hva som er sant må du nesten være en av dem. Hvis jeg skulle tenke på senke en båt hadde jeg ikke fortalt det til en eneste sjel hverken i kamerat gjengen eller utenfor. Var vi 2 om båten og jeg mente det var fornuftig å senke den for å heve forsikringspengene er det slettes ikke sikkert jeg hadde fortalt det til kompanjongen heller hvis jeg umerket kunne ha gjenomført tiltakene som skulle til alene

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Skal man være banditt er det mye å hente i tegneserier Ben sin

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Skyldig eller inte skyldig till bedrägeri spelar kanske inte så stor roll. men ansvaret måste ju ändå gå utanför vad som är rimligt för att få betalt av försäkringsbolaget? ganska många ställen dom har brist på ansvar på det som jag har läst.

Link to post
Share on other sites

................................................ men ansvaret måste ju ändå gå utanför vad som är rimligt för att få betalt av försäkringsbolaget? ganska många ställen dom har brist på ansvar på det som jag har läst.

Jo det klemmer en sko der. Hos den vanlige mann er det hevet over enhver tvil at disse gutta ikkje skal ha en pott av spleiselaget vårt. Men juridisk sett er det kanskje ikkje straffbart å være dum.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Saken skal opp i retten på nytt i mars etter det jeg forsto.

Jo precis. Det jag menade mest va att jag inte bryr mig om han är skyldig eller inte. jag sitter inte på all fakta så jag försöker att hålla mig neutral ang hurvida han har försökt med bedrägeri eller inte. det som jag påpekade va att oavsett borde det inte finnas någon chans till ersättning från försäkringen.

Link to post
Share on other sites

saken kommer opp i lagmansretten på nytt ikke høyesterett . så jeg ser ikke helt hvorfor dem skal bli dømt denne gangen saken er jo lik som sist.vist ikke retten hadde trodd på dem sist så hadde dem blitt dømt.

Men hvorfor skal denne saken opp på nytt?

 

Ellers må jeg vel si at dersom du vet hva som er sant i denne saken, ja da var du med da båten gikk ned. Hvis ikke vet du faktisk ikke hva som er sant.

Link to post
Share on other sites

Ja kansje jeg var der .? Uansett vet jeg at det ikke er gjort no strafbart.

nu kan ju inte jag varken Norsk lag eller vad försäkringsvillkåren är men OM man har försökt att få utbetalt på en försäkring då man uppenbarligen har gått till väga på ett mycket irågasättande vis samt att man har varit försumlig vid med att kontrollera hurvida båten kan ta in vatten under en eventuell bogsering m.m då har man ju faktiskt begått ett lagbrott.

samma måste ju även gälla nedskräpning om man har sänkt ett skepp oavsett om det va "meningen" eller inte.

 

kan ju liknas med att man kör berusad på grund väntar med att höra av sig tills man har nyktrat till och säger att man "råkade" gå på grund. oavsett så måste ju någon betala kalaset med bärgningen och kan ju inte vara mer än rätt att dom som äger(de) båten får betala detta?

Redigert av Scand29bal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...