h2o Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 På min båt kommer dette vannet fra ferskvannstanken ombord, spyler via en elektrisk pumpe som aktiveres når jeg trykker på spyleknappen. Dersom det er lenge siden den ble brukt, kan det ta litt tid før vannet kommer. På den forrige st.cruzen var spyleren aktivert med en helt vanlig vannkrane over hodet på styrbord side ved førerposisjon. Også denne hentet vann via ferskvannssystemet. Link to post
Christel III Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Ok. Da ble det straks et litt verre problem enn å finne påfyllingen:-) Hører pillen går når jeg trykker, (har holdt den inne lenge uten resultat) så da er det vel luft eller defekt pumpe. Takker for svaret:-) MvhSimon Link to post
Brigg Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 På vår 2005-modell er spylerveske-tanken plassert bak samme luke som de manuelle lensepumpene, på styrbord side på akterdekket, rett utenfor døra inn til kabinen. Over luka står det merket med "Lensepumpe forskip" "Lensepumpe motorrom" og hmmm ... "Spylervesketank". Ikke nødvendig å lese bruksanvisningen for dette. Og like greit, for med det nivået det er på beskrivelsen av selve båten i "skipspermen" har du neppe funnet noe der uansett. Brigg Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
EIRINA Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Ja nå hadde vi siste helga i Jodaen det er jo veldig rart !men de som sier at de som venter på noe godt venter aldri forgjeves. Det værste er og være resten av sommeren uten egen båt står for meg nesten som et mareritt.men det løser seg sikkert på et vis det også med endel gode båtvenner får vi sikker kjenne saltvann og tang lukta igjen. Link to post
Bonus Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Det værste er og være resten av sommeren uten egen båt står for meg nesten som et mareritt.men det løser seg sikkert på et vis det også med endel gode båtvenner får vi sikker kjenne saltvann og tang lukta igjen. For livets glade gutter går solen aldri ned vettu Ajoda. Ventetiden på ny båt er alltid laaang og deiiilig. Link to post
REM Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 (redigert) Å måtte gi fra seg Jodaen er sikkert vemodig. Føler med dere alle. Etter mitt syn er båten dere gir fra dere antagelig den beste sportscruiserne på markedet i 30+segmentet. Gled dere til nybåten. Viksund 360 er en flott båt, og gir dere en helt annen mulighet til å utvide båtbruken. I mellomtida har dere herved en stående invitasjon til å mønstre på Escada akkurat når dere måtte ønske. Redigert 17.Juli.2011 av rem (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
EIRINA Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Vi takker for det Rem så nå har vi pakket det meste ut av båten støvsugt og vasket så nå er det snart siste turen også Link to post
Bitteliten Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Gratulerer med ny båt. Jeg synes også det er trist å levere fra meg båt jeg er glad i. Men etterhvert kommer gleden over nye båten og tar over. Nye båten deres ser ut som ei flott skute. Hva slags motorisering? Link to post
EIRINA Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Det ble Volvo D6 435 aksling en gang volvo alltid volvo Link to post
Bitteliten Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Fin motor det mener nå jeg Link to post
Bergen dørk Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 (redigert) Var på båtmessen i Bergen forrige helg og så på den nye Viksund 335 St Cruz. Likte båten! Meget godt utnyttet. 6 faste køyeplasser (litt trangt, men ok for barn og ungdommer med "4-sengslugar"). Flott rederlugar og romslig bad med dusjhjørne. For meg, som ikke kunne tenkt meg større båt enn noe over 30 fot, var dette virkelig et kinderegg. Liker vanligvis ikke flybridge, men synes denne var helt OK. Ser nesten ut som en hardtop-båt på litt avstand...he, he. Og kona likte den. (skal ikke si så mye om Martin Viksund, som er en ålreit fyr, men han har nok ingen framtidig karriere som filmstjerne, hvis båtfabrikken går konk... ) Redigert 29.September.2011 av Bergen dørk (see edit history) mvh Bergen Dørk Link to post
Haa- Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Postet av Haa- 29.05.11 19:53: Men jeg synes den er noe baktung, og da ligger også badeplattformen for lavt! Er det noen som har noen gode råd for dette? Er det noe man kan gjøre med det? Hva med å støpe på en forlengelse av skroget på hver side av drevet for å øke oppdriften bak? Dette i kombinasjon med noen kilo bly i baugen burde gjøre susen Tar opp igjen et gammelt innlegg her... Er det noen som har bilder eller tegninger på noen eksempler av dette!?? Link to post
Bergen dørk Svart 30.September.2011 Link til dette innlegget Svart 30.September.2011 Hvordan oppleves den baktung? Går badeplattformen under vann ved kjøring? Hva i konstruksjonen forårsaker dette og er dette basert på prøvekjøring? mvh Bergen Dørk Link to post
Haa- Svart 30.September.2011 Link til dette innlegget Svart 30.September.2011 Hvis du kikker på innlegg 5 og 9 i denne tråden har jeg forklart det nermere der. Alt av tanker og batterier er plassert så langt frem i båten som mulig, så er ikke noe og hente der heller. Alle 270er jeg har sett, ser det ut til at ligger litt bakpå. På etterkommeren, 310, er skroget noe lengere bak og har mere oppdrift pga dette, så den ligger rettere i vannet. Link to post
Bergen dørk Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Jeg misforsto - du sikter til din Viksund 270 og ikke til 335. Jeg oppfattet det slik at 335 var vel og bra det, men at den var noe baktung. Det var neppe det du mente, da? mvh Bergen Dørk Link to post
Haa- Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Det var ikke 335en jeg mente nei! Den ser forøverig ut til å være en veldig fin og praktisk båt. Link to post
Rune Fredriksen Svart 20.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2011 Hei. Noen som hvet målene til opplagskrybbe. Til 270 med drev ? Mvh. Rune. Link to post
Haa- Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 (redigert) Hei Rune. Jeg har krybber som vist på bildet under til vår 270 som det ikke står noe båt på nå, da jeg har laget opplagshenger til den. Jeg kan eventuelt måle vinkelen på disse om du fortsatt trenger mål til krybbe!? Og avstanden de hadde da båten sto på de. Redigert 3.November.2011 av Haa- (see edit history) Link to post
BV Jakob Svart 5.November.2011 Link til dette innlegget Svart 5.November.2011 Se videointervju med Rune Viksund om Viksund sitt nye prosjekt Viksund 395 St. Cruz :) LINK: http://baatfrelst.com/2011/11/05/video-norges-storste-serieproduserte-bat/ Rune Viksund forklarer til Baatfrelst.com at nye 395 vil få et volum som ingen andre båter på den størrelsen har. Jeg gleder meg masse til å se båten ferdig! Hva med dere? Båtens Verden | www.b-v.no - Båtbladet med norges bredeste stoffmiks Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad Link to post
Bitteliten Svart 5.November.2011 Link til dette innlegget Svart 5.November.2011 Stort volum kan alle få ved bredde og høyde. Da er jeg spent på hvordan sjøegenskapene blir Link to post
Terje G Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Vi har falt for Viksund 335 St Cruz, skal prøvekjøre om en uke..... Jeg har festet meg ved strak aksel m Yanmar 6'er (6LY3-UTP), "midterste" Hk-nivå i motorutvalget, 360-380 Hk, traust, solid og godt serviceapparat i nærområdet(Skjeberg) og aktuelt fartsområde. Yanmars nye V8'er, kunne også være aktuell, men den har noe lavere dreiemoment, og er litt dyrere, så selv om lavere støynivå, nyere teknologi og 8'er kan friste, så holder jeg på den eldre 6'eren. Cummins har en med enda bedre dreiemoment, men tilsynelatende svakt serviceapparat foreløpig, så litt skeptisk til det, selv om jeg har en problemfri Mercruiser 4,2 D-tronic i dag. Volvo D6, de har sikkert løst D6-problemene, men de vil hefte ved de motorene når båten en gang skal videre til ny eier. Noen som har synspunkter, spesielt på Yanmars 6'er? Terje G<p> Link to post
EIRINA Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Vi får vår båt i midten av April en 36 st.cruz vi valgte uten nøling Volvo D6 det er en utrolig sterk motor godt service nett rimelige deler. Gled dere til Viksund 335 en utrolig fin båt bra utnyttet plass. Link to post
Brigg Svart 16.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Vi har falt for Viksund 335 St Cruz, skal prøvekjøre om en uke..... Spennende! La oss få høre hvordan du opplever båten. Når det gjelder motorvalg har jeg ikke noen erfaring med Yanmar. D6-ern vår har sålangt tjent oss vel uten unormale problemer. Jeg vet ikke hvor lett 335-ern er for motor, men dersom den ligner på 340-en kan det godt være at den kler en noe kraftigere maskin. Brigg Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Mix Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Jeg har festet meg ved strak aksel m Yanmar 6'er (6LY3-UTP), "midterste" Hk-nivå i motorutvalget, Yanmar 6LY3 finnes som UTP STP ETP med henholdsvis 380 440 og 480hk. Jeg ville strukket meg til STP 440hk var jeg deg. Da har du plenty krefter å ta av og trenger ikke stresse motoren med full ferie utrustning og fulle tanker. Sannsynligvis sparer du suppe også. Og ikke minst, båten blir atskillig mer lettsolgt når den dagen kommer. Har aldri hørt noen klage på for stor motor i båten noen gang. Men hørt mye det motsatte, og da er det for sent. Har bare lovord å si om Yanmar. VP D6 ? Nei takk ! Link to post
Terje G Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Enig i det med at det få som klager på for stor motor, heller ikke jeg, men det blir også et økonomisk spørsmål.Forskjellen blir i utgangspunktet litt for stor. Men, jeg tror du gir et godt råd... Terje G<p> Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn