h2o Svart 19.Juni.2011 Del på Facebook Svart 19.Juni.2011 På min båt kommer dette vannet fra ferskvannstanken ombord, spyler via en elektrisk pumpe som aktiveres når jeg trykker på spyleknappen. Dersom det er lenge siden den ble brukt, kan det ta litt tid før vannet kommer. På den forrige st.cruzen var spyleren aktivert med en helt vanlig vannkrane over hodet på styrbord side ved førerposisjon. Også denne hentet vann via ferskvannssystemet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Christel III Svart 19.Juni.2011 Del på Facebook Svart 19.Juni.2011 Ok. Da ble det straks et litt verre problem enn å finne påfyllingen:-) Hører pillen går når jeg trykker, (har holdt den inne lenge uten resultat) så da er det vel luft eller defekt pumpe. Takker for svaret:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2011 På vår 2005-modell er spylerveske-tanken plassert bak samme luke som de manuelle lensepumpene, på styrbord side på akterdekket, rett utenfor døra inn til kabinen. Over luka står det merket med "Lensepumpe forskip" "Lensepumpe motorrom" og hmmm ... "Spylervesketank". Ikke nødvendig å lese bruksanvisningen for dette. Og like greit, for med det nivået det er på beskrivelsen av selve båten i "skipspermen" har du neppe funnet noe der uansett. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
EIRINA Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Ja nå hadde vi siste helga i Jodaen det er jo veldig rart !men de som sier at de som venter på noe godt venter aldri forgjeves. Det værste er og være resten av sommeren uten egen båt står for meg nesten som et mareritt.men det løser seg sikkert på et vis det også med endel gode båtvenner får vi sikker kjenne saltvann og tang lukta igjen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Det værste er og være resten av sommeren uten egen båt står for meg nesten som et mareritt.men det løser seg sikkert på et vis det også med endel gode båtvenner får vi sikker kjenne saltvann og tang lukta igjen. For livets glade gutter går solen aldri ned vettu Ajoda. Ventetiden på ny båt er alltid laaang og deiiilig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 (redigert) Å måtte gi fra seg Jodaen er sikkert vemodig. Føler med dere alle. Etter mitt syn er båten dere gir fra dere antagelig den beste sportscruiserne på markedet i 30+segmentet. Gled dere til nybåten. Viksund 360 er en flott båt, og gir dere en helt annen mulighet til å utvide båtbruken. I mellomtida har dere herved en stående invitasjon til å mønstre på Escada akkurat når dere måtte ønske. Redigert 17.Juli.2011 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
EIRINA Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Vi takker for det Rem så nå har vi pakket det meste ut av båten støvsugt og vasket så nå er det snart siste turen også Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Gratulerer med ny båt. Jeg synes også det er trist å levere fra meg båt jeg er glad i. Men etterhvert kommer gleden over nye båten og tar over. Nye båten deres ser ut som ei flott skute. Hva slags motorisering? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
EIRINA Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Det ble Volvo D6 435 aksling en gang volvo alltid volvo Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Fin motor det mener nå jeg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 29.September.2011 Del på Facebook Svart 29.September.2011 (redigert) Var på båtmessen i Bergen forrige helg og så på den nye Viksund 335 St Cruz. Likte båten! Meget godt utnyttet. 6 faste køyeplasser (litt trangt, men ok for barn og ungdommer med "4-sengslugar"). Flott rederlugar og romslig bad med dusjhjørne. For meg, som ikke kunne tenkt meg større båt enn noe over 30 fot, var dette virkelig et kinderegg. Liker vanligvis ikke flybridge, men synes denne var helt OK. Ser nesten ut som en hardtop-båt på litt avstand...he, he. Og kona likte den. (skal ikke si så mye om Martin Viksund, som er en ålreit fyr, men han har nok ingen framtidig karriere som filmstjerne, hvis båtfabrikken går konk... ) Redigert 29.September.2011 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
Haa- Svart 29.September.2011 Del på Facebook Svart 29.September.2011 Postet av Haa- 29.05.11 19:53: Men jeg synes den er noe baktung, og da ligger også badeplattformen for lavt! Er det noen som har noen gode råd for dette? Er det noe man kan gjøre med det? Hva med å støpe på en forlengelse av skroget på hver side av drevet for å øke oppdriften bak? Dette i kombinasjon med noen kilo bly i baugen burde gjøre susen Tar opp igjen et gammelt innlegg her... Er det noen som har bilder eller tegninger på noen eksempler av dette!?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 30.September.2011 Del på Facebook Svart 30.September.2011 Hvordan oppleves den baktung? Går badeplattformen under vann ved kjøring? Hva i konstruksjonen forårsaker dette og er dette basert på prøvekjøring? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
Haa- Svart 30.September.2011 Del på Facebook Svart 30.September.2011 Hvis du kikker på innlegg 5 og 9 i denne tråden har jeg forklart det nermere der. Alt av tanker og batterier er plassert så langt frem i båten som mulig, så er ikke noe og hente der heller. Alle 270er jeg har sett, ser det ut til at ligger litt bakpå. På etterkommeren, 310, er skroget noe lengere bak og har mere oppdrift pga dette, så den ligger rettere i vannet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 1.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2011 Jeg misforsto - du sikter til din Viksund 270 og ikke til 335. Jeg oppfattet det slik at 335 var vel og bra det, men at den var noe baktung. Det var neppe det du mente, da? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
Haa- Svart 1.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2011 Det var ikke 335en jeg mente nei! Den ser forøverig ut til å være en veldig fin og praktisk båt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rune Fredriksen Svart 20.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2011 Hei. Noen som hvet målene til opplagskrybbe. Til 270 med drev ? Mvh. Rune. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Haa- Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 (redigert) Hei Rune. Jeg har krybber som vist på bildet under til vår 270 som det ikke står noe båt på nå, da jeg har laget opplagshenger til den. Jeg kan eventuelt måle vinkelen på disse om du fortsatt trenger mål til krybbe!? Og avstanden de hadde da båten sto på de. Redigert 3.November.2011 av Haa- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BV Jakob Svart 5.November.2011 Del på Facebook Svart 5.November.2011 Se videointervju med Rune Viksund om Viksund sitt nye prosjekt Viksund 395 St. Cruz :) LINK: http://baatfrelst.com/2011/11/05/video-norges-storste-serieproduserte-bat/ Rune Viksund forklarer til Baatfrelst.com at nye 395 vil få et volum som ingen andre båter på den størrelsen har. Jeg gleder meg masse til å se båten ferdig! Hva med dere? Sitér dette innlegget Båtens Verden | www.b-v.no - Båtbladet med norges bredeste stoffmiks Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 5.November.2011 Del på Facebook Svart 5.November.2011 Stort volum kan alle få ved bredde og høyde. Da er jeg spent på hvordan sjøegenskapene blir Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Terje G Svart 16.Januar.2012 Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 Vi har falt for Viksund 335 St Cruz, skal prøvekjøre om en uke..... Jeg har festet meg ved strak aksel m Yanmar 6'er (6LY3-UTP), "midterste" Hk-nivå i motorutvalget, 360-380 Hk, traust, solid og godt serviceapparat i nærområdet(Skjeberg) og aktuelt fartsområde. Yanmars nye V8'er, kunne også være aktuell, men den har noe lavere dreiemoment, og er litt dyrere, så selv om lavere støynivå, nyere teknologi og 8'er kan friste, så holder jeg på den eldre 6'eren. Cummins har en med enda bedre dreiemoment, men tilsynelatende svakt serviceapparat foreløpig, så litt skeptisk til det, selv om jeg har en problemfri Mercruiser 4,2 D-tronic i dag. Volvo D6, de har sikkert løst D6-problemene, men de vil hefte ved de motorene når båten en gang skal videre til ny eier. Noen som har synspunkter, spesielt på Yanmars 6'er? Sitér dette innlegget Terje G<p> Link to post Share on other sites More sharing options...
EIRINA Svart 16.Januar.2012 Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 Vi får vår båt i midten av April en 36 st.cruz vi valgte uten nøling Volvo D6 det er en utrolig sterk motor godt service nett rimelige deler. Gled dere til Viksund 335 en utrolig fin båt bra utnyttet plass. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 16.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 Vi har falt for Viksund 335 St Cruz, skal prøvekjøre om en uke..... Spennende! La oss få høre hvordan du opplever båten. Når det gjelder motorvalg har jeg ikke noen erfaring med Yanmar. D6-ern vår har sålangt tjent oss vel uten unormale problemer. Jeg vet ikke hvor lett 335-ern er for motor, men dersom den ligner på 340-en kan det godt være at den kler en noe kraftigere maskin. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 16.Januar.2012 Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 Jeg har festet meg ved strak aksel m Yanmar 6'er (6LY3-UTP), "midterste" Hk-nivå i motorutvalget, Yanmar 6LY3 finnes som UTP STP ETP med henholdsvis 380 440 og 480hk. Jeg ville strukket meg til STP 440hk var jeg deg. Da har du plenty krefter å ta av og trenger ikke stresse motoren med full ferie utrustning og fulle tanker. Sannsynligvis sparer du suppe også. Og ikke minst, båten blir atskillig mer lettsolgt når den dagen kommer. Har aldri hørt noen klage på for stor motor i båten noen gang. Men hørt mye det motsatte, og da er det for sent. Har bare lovord å si om Yanmar. VP D6 ? Nei takk ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Terje G Svart 16.Januar.2012 Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 Enig i det med at det få som klager på for stor motor, heller ikke jeg, men det blir også et økonomisk spørsmål.Forskjellen blir i utgangspunktet litt for stor. Men, jeg tror du gir et godt råd... Sitér dette innlegget Terje G<p> Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.