Jump to content

Viksund St.cruz-tråden


Brigg

Recommended Posts

Har sjekket pris på nettet for økning fra 6LY3 UTP (369Hk) til STP (427Hk), ser ikke ut til at Viksund tar noen ublu pris for økningen, og det er jo godt å se! Ellers takk for gode innspill så langt! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er Viksund 335 testet, i 7-8 sekundmeter og snøvær, 23 januar. Positiv mottagelse på verftet, fin opplevelse å kjøre, også på flybridge. Ser ut til at det blir Yanmars nye V8'er. Bare positive ting å si om båten, en skal ha rimelig høye krav for å finne vesentlige ting å pirke på. Vi fant ikke det, og har skrevet kontrakt og gleder oss til sommeren! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Terje bra valg mulig vi sees i Bergen, for og følge byggingen av båtene.

Vi får vår i April når får dere deres båt :thumbsup:

 

Apropos å følge byggingen av båtene:

 

Her er en video av hele båtproduksjonen til Viksund :sailing:

 

Link to post
Share on other sites

Hva synes dere egentlig om førerstolen i denne flotte båten? Jeg synes den "skurrer" litt i helheten og ser litt "småbåtaktig" ut. Her synes jeg Viksund burde fornyet i en ellers fabelaktig flott båt. Og hvordan er plotterplasseringen? Oversiktlig eller er rattet i veien?

Edited by Bergen dørk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det med stoler og teak ++ så har de byttet litt på leverandørene for stoler og teak og ++

Det blir samme leverandør av teak som HB bruker og Norwest den blir 7mm i sted for 4 - 5 som den er i dag. Så vi tror dette blir bra. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Ser litt på St.Cruz 360 for tiden. :thumbsup: Lurer på hvor mye en må regne med å betale for en sånn ca 2003 mod. Ligger noen på finn men dette er nyere og eldre modeller.

Noen av dere som har en mening om dette? Eventuelt noen som har gamle lagrede annonser som de vil dele?

 

På forhånd takk.

 

Mvh Renita

Link to post
Share on other sites

340 og 360 er så og si identiske med unntak av skroget som er ca en meter lengre. Bredden er den samme. 360en har ca 30 cm lengre akterdekk, ca 30 cm lengre kabin (bakre skap i pentry er bredere) og er noe lengre i midtgangen

mellom bad og lugarer.

 

360en har luka ut på badeplattformen ca midt på mens 340en har den til styrbord. Flybridgen er lik på begge.

 

Vær obs på at det var en modellendring ca 2004, bla ble bad og dashbord endret.

Link to post
Share on other sites

Kom ny layout på flybrigde og. Fra L sofa til dobbelt sete i kjøre retning.

 

360 har ingen planings terskel, kanon om der er litt sjø og en kan sakke ned til det blir behagelig, og ikke dette ned av plan eller kjøre med snuten i været.

Erfaringen er basert på to påfølgende 20 min test turer på sletta i greit med sjø.

 

340 er god i sjøen men 360 er mye bedre.

 

Som oftest har en ikke bruk for topp sjøegenskaper da en kjører innaskjærs om sommeren (det holder med svært gode), og siden 340 er såpass mye lavere priset hadde jeg ikke latt det være avgjørende.

Link to post
Share on other sites

340 og 360 er så og si identiske med unntak av skroget som er ca en meter lengre.

Er virkelig 360 en meter lengre enn 340?

 

St.Cruz båtene var de vi falt mest for på båtmessa sist, utrolig flotte båter og skreddersydd for norsk båtliv!

 

Det vi syns var et minus med 340 var at det virket trangt på akterdekket, særlig for en aktiv barnefamilie. De 30 cm forskjell fra 340 til 360 syntes vi var vesentlig :smiley:

Link to post
Share on other sites

340 er faktisk en kappet utgave av den daværende 350.

Den het 310 da den kom og det er den faktiske netto skroglengden.

Den fikk litt lengre badeplattform ca. 1999 og het da 330.

Link to post
Share on other sites

Det vi syns var et minus med 340 var at det virket trangt på akterdekket, særlig for en aktiv barnefamilie. De 30 cm forskjell fra 340 til 360 syntes vi var vesentlig :smiley:

Enig, plassen på akterdekket er kanskje det som irriterer meg mest med 340en. Selv 310en som er en litt mindre båt har romsligere akterdekk.

Link to post
Share on other sites

Dette er vel en smule upresist, siden 340 er 3.50 bred. 310 var 3.20 bred...

Du snakker nok om 310 som før het 290 nå.

Og det er en helt annen båt, den med bulben.

Den het faktisk 270 st.cruz når den så dagens lys.

Så det har gått inflasjon i føttene ja...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...