Jump to content

Viksund St.cruz-tråden


Brigg

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Da er Viksund 335 testet, i 7-8 sekundmeter og snøvær, 23 januar. Positiv mottagelse på verftet, fin opplevelse å kjøre, også på flybridge. Ser ut til at det blir Yanmars nye V8'er. Bare positive ting å si om båten, en skal ha rimelig høye krav for å finne vesentlige ting å pirke på. Vi fant ikke det, og har skrevet kontrakt og gleder oss til sommeren! :thumbsup:

Terje G<p>

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Terje bra valg mulig vi sees i Bergen, for og følge byggingen av båtene.

Vi får vår i April når får dere deres båt :thumbsup:

 

Apropos å følge byggingen av båtene:

 

Her er en video av hele båtproduksjonen til Viksund :sailing:

 

Båtens Verden | www.b-v.no

- Båtbladet med norges bredeste stoffmiks

Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad

Link to post
Share on other sites

Hva synes dere egentlig om førerstolen i denne flotte båten? Jeg synes den "skurrer" litt i helheten og ser litt "småbåtaktig" ut. Her synes jeg Viksund burde fornyet i en ellers fabelaktig flott båt. Og hvordan er plotterplasseringen? Oversiktlig eller er rattet i veien?

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Ser litt på St.Cruz 360 for tiden. :thumbsup: Lurer på hvor mye en må regne med å betale for en sånn ca 2003 mod. Ligger noen på finn men dette er nyere og eldre modeller.

Noen av dere som har en mening om dette? Eventuelt noen som har gamle lagrede annonser som de vil dele?

 

På forhånd takk.

 

Mvh Renita

Link to post
Share on other sites

340 og 360 er så og si identiske med unntak av skroget som er ca en meter lengre. Bredden er den samme. 360en har ca 30 cm lengre akterdekk, ca 30 cm lengre kabin (bakre skap i pentry er bredere) og er noe lengre i midtgangen

mellom bad og lugarer.

 

360en har luka ut på badeplattformen ca midt på mens 340en har den til styrbord. Flybridgen er lik på begge.

 

Vær obs på at det var en modellendring ca 2004, bla ble bad og dashbord endret.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Kom ny layout på flybrigde og. Fra L sofa til dobbelt sete i kjøre retning.

 

360 har ingen planings terskel, kanon om der er litt sjø og en kan sakke ned til det blir behagelig, og ikke dette ned av plan eller kjøre med snuten i været.

Erfaringen er basert på to påfølgende 20 min test turer på sletta i greit med sjø.

 

340 er god i sjøen men 360 er mye bedre.

 

Som oftest har en ikke bruk for topp sjøegenskaper da en kjører innaskjærs om sommeren (det holder med svært gode), og siden 340 er såpass mye lavere priset hadde jeg ikke latt det være avgjørende.

Link to post
Share on other sites

340 og 360 er så og si identiske med unntak av skroget som er ca en meter lengre.

Er virkelig 360 en meter lengre enn 340?

 

St.Cruz båtene var de vi falt mest for på båtmessa sist, utrolig flotte båter og skreddersydd for norsk båtliv!

 

Det vi syns var et minus med 340 var at det virket trangt på akterdekket, særlig for en aktiv barnefamilie. De 30 cm forskjell fra 340 til 360 syntes vi var vesentlig :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det vi syns var et minus med 340 var at det virket trangt på akterdekket, særlig for en aktiv barnefamilie. De 30 cm forskjell fra 340 til 360 syntes vi var vesentlig :smiley:

Enig, plassen på akterdekket er kanskje det som irriterer meg mest med 340en. Selv 310en som er en litt mindre båt har romsligere akterdekk.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Er ein fornøyd eigar av 335 st. Cruz. Har bygg Nr 3 og er strålande fornøyd. Fikk båten i oktober og har brukt den i 25 timer

Båten virker veldig godt sammensatt. Det er ingen ting som henger og slenger. Har hatt 2 nimbuser før denne, så eg er vant med god kvalitet.

 

 

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.238968,5.439988

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...