Jump to content

Hurtigruten "Live"


880

Recommended Posts

Har på NRK2 som "screen saver" og da er det greit å kikke bortom en gang i blant... Det er jo en vakker kyst vi har Norge....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har såvidt båret bagasje ombord ett av de nyeste Hurtigruteskipene.

 

Men har jobbet på Haakon Jarl - Erling Jarl - Narvik - Ragnvald Jarl i nevnte rekkefølge, så jeg har tatt denne turen mange ganger.

 

På 70-tallet lå vi i 3 døgn i Bergen, og var vel 3 båter innom på samme tid på det meste.

 

Kjedelig å se på TV sikkert, men var alt annet enn kjedelig i dårlig vær.

 

I Belsen var det også langt fra kjedelig, Belsen var der byssepersonale, lugarpiker, servitører, og stuepiker hadde sine lugarer.

Link to post
Share on other sites

Har du en link til sjøspeiderenes opplegg

 

Sjøspeiderne. Og akkurat nå,fredag 0950 finner du hurtigruten på dettekartutsnittet.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er Sunnmøringer spesielt pr-kåte? Tok denne printscreen'n av sendingen for ikke mange minuttene siden da hurtigruten ikke var langt fra Ålesund.

 

vannski1.jpg

 

vannski2.jpg

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Morsomt stunt av sunnmøringene, dette her.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Prøv igjen nå. Det var en periode de var utenfor satelitt-dekning, og dermed ikke kunne vise live video.

 

Sjekket igjen nå - samme resultat. Får kanskje avfinne meg med dette intill videre, programmet går jo leenge enda :smiley:

 

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Link to post
Share on other sites

Morsomt å se alle fritidsbåtene som følger Hurtigruta inn og ut av havn. Får håpe alle utenlandske passasjerer er informert om at det lages TV-program. Hvis ikke må de jo syntes at det er en smule snodig med alle som vifter med norske flagg fra båter, brygger og verandaer! Sitter 12 timer på jobb i natt, og har hurtigrutesendingen på 52 tommers skjerm. Fikk skrekkelig lyst på en tur med båten av sitte og se på dette, da... Oi, der kom det en svær og gul ambulansebåt rett ved Brattvåg!

Link to post
Share on other sites

Men med denne linken, http://nrk.no/hurtigruten/ får du også med kart som viser hvor hurtigruta er.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Morsomt å se alle fritidsbåtene som følger Hurtigruta inn og ut av havn. Får håpe alle utenlandske passasjerer er informert om at det lages TV-program. Hvis ikke må de jo syntes at det er en smule snodig med alle som vifter med norske flagg fra båter, brygger og verandaer! Sitter 12 timer på jobb i natt, og har hurtigrutesendingen på 52 tommers skjerm. Fikk skrekkelig lyst på en tur med båten av sitte og se på dette, da... Oi, der kom det en svær og gul ambulansebåt rett ved Brattvåg!

 

Hørte de informerte over høytaleranlegget på tysk, engelsk og norsk at det er live dekning av turen før i dag. Tenkte det samme som deg før jeg hørte det :)

Redigert av Julie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...