Jump to content

Hurtigruten "Live"


880

Recommended Posts

Bruker DENNE linken til å følge med :saint:

Samme her, og da med sjøkart valgt. I går kveld da det etter hvert mørknet, var det nesten som å føre båt selv. Et blikk fremover på utkikk etter lykter og fyr, og et blikk på kartet for å se at jeg holdt rett kurs. Nattseilas er gøy!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Der var den - takker så mye :smiley:

Får sende ny link til noen utenlandske venner - fint med noe som virker :flag:

 

Da har du sikkert bare noen problemer med Flash. Den andre linken, som virker hos deg, viser videoen i windows media format.

 

Jeg trodde forresten ikke NRK video kunne streames fra utenlandske IP-adresser, men det er godt mulig jeg tar feil :smiley:

Link to post
Share on other sites

Rutetiden er ankomst 2130 og avgang 2200, men de er tydeligvis forsinket. Og der gikk trossen! Rutetider for alle stedene nordover, finnes her.

 

Ups, den var jeg nok litt sent ute med.

 

Jeg trodde forresten ikke NRK video kunne streames fra utenlandske IP-adresser, men det er godt mulig jeg tar feil

 

Vanligvis går det ikke med det meste fra NRK, men tydeligvis nå. Sendingen vises blant annet på undergunnbanestasjonene i Seul Korea!

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

det er nok fint det og over Loppa i uværet.

 

Jeg var ofte med prammen ut for å hente/levere post, bytte passasjerer etc., da Hurtigruta ankom Gamvik på Nordkinnhalvøya i "gamledager". Da var det ikke rent sjeldent at spystanken lå tung rundt båten når det hadde vært litt sjø, hehe. De nye båtene er vel litt mer stabile i uvær, vil jeg tro. Når jeg ser denne direktesendingen fra den vakre kysten vår begynner jeg jo å lure på hvorfor i all verden jeg har bosatt meg her inne i Oslo-suppa...?!?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...