Jump to content

Prosjekt oppussing Scand Dynamic 8600/9200


KenBjork

Recommended Posts

Link to post
Share on other sites

Har løst saken

Ingen feil på motoren etter uhellet med pluss til minus ett kort øyeblikk.

Eneste jeg har løsnet på kabling til motoren er jordinga, jeg tenkte da jeg monterte den igjen at jeg burde kanskje rensa joringspunktet. Men gjorde det ikke da.

Men gjorde det nå og da fyra den med engang. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Får ta oppdateringa på badeplattformen nå da hvor "oscar sylte" nyttiggjør seg uten sukker.

 

scand_d_20.jpg

 

scand_d_21.jpg

 

scand_d_22.jpg

 

scand_d_23.jpg

 

scand_d_24.jpg

 

Imorgen håper jeg jobben ringer at varene mine kommet fra maritim :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Ja ikke sant. Lett å jobbe med også.

PS jeg nevnte i Innlegg 23 hårføner som verktøy, ikke bruk det, resulterte i luftbobler noen steder.

Så skal kanskje gjøre om ett lokk.

 

Den er kjøpt her http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Tilbehor/Selvklebende-karbonfiberark/

Tykk, myk (fin og forme) og kraftig lim.

Er 3M som har fabrikkert det så rekner med kvaliteten er god på sikt også.

Link to post
Share on other sites

Forresten, noen som kan fortelle meg hvor kjølevannet ut og inn på motoren er?

Den sløyfa som skal til defroster og varmtvannstank.

 

Tenkte å koble fra motor-defroster-varmtvannstank-motor. Ok ?

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har lest en del/litt om det ja, men er ikke sikker på hvor inn og ut er på min motor...

Har en viss peiling og mener jeg ser inn og ut men tenkte noen som har samme motoren kunne bekrefte det.

 

Men nå skal jeg gå ned til havna og gjøre litt til. :cool:

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Idag har tiden gått til å fjerne gamle kalesjefester etter gamle den 8600-kalesjen, slipt/forsenka og sparkla disse.

Samt fuge sika rundt vinduene på vindskjermen, ble ikke helt ferdig siden det kom litt tordenvær med ditto skybrudd med vann.

Pakningene holdt ikke helt tett og var morkne, så skjærte de ned og renska opp på forhånd for noen dager siden.

 

scand_d_26.jpg

 

scand_d_27.jpg

 

Stod ei gammal VHF-antenne på fordekket, som ikke var helt god i festet, den tenkte jeg å modifisere og lage meg vimpelstang av og montere den i bøyla oppå targaen.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser du bruker Sika for å tette, ikke for å favorisere noe merke men det virker som Sika tørker ut etter ikke for lang tid. Jeg gikk over til Tec-7 som jeg oppdaget finnes i flere farger og er like fin og tett rundt vinduer enda. Hvis det er rester igjen på tuben bruker jeg det til liming av ymse ting. Skulle teste dette med liming i garasjen og limte en gammel krakk på veggen som er av spon fast, hadde ingen tro på dette men dagen etter satt det så fast at her var det bare å dra til byggsenteret og kjøpe ny plate. Sånn er det å forske på egenhånd......

Link to post
Share on other sites

Ser ut som et Teroson-produkt. Er det Kraftlim, vil det være tett for all tid og man kan heise båten etter rutene :wink: . Det brukte vi til limimg av styling og bakvinger på nye biler. Var klatt den dagen de kom tilbake og hadde fått skade og den limte delen måtte demonteres.

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Heyyy

 

Bli tatt i å skrøne siden sist post og idag mens jeg er nede vært nedi hele dagen (igjen) :giggle:

Var ikke meninga å skrøne M/S AIOLOS :saint: , sa sika for da vet alle hva det er snakk om. Tror ikke det er mange som ikke vet hva sika er..

 

Knut vet hva det er (det vet jeg), med sitt hemmelige svar :wink:

Kjetil1 gjetta rett, er nok teroson

 

scand_d_28.jpg

 

Ellers så har dagen gått med til å lime ferdig overalt rundt vinduene i vindskjermen, så nå har båten fått ny og vakker mascara :smiley:

Samt sparklet undersiden av dekket (inni lugar mm) av de hulla jeg sparkla utvendig igår.

Og montert LED-lampa over pantry, da nå når jeg ser at det ikke kommer fukt i takpunktet (resultat av gårsdagens jobb).

Trekt kabling til ett 12volt "sig-tenner uttak" og montert en skinne sikringer for slike dingser som ikke går på panelet.

Vært av og på med bakerste kalesje 13ganger idag.... (pokkers tordenvær og regn) for å rette opp sløv-latmans-arbeide med skinna som er skrudd fast i targabøyla som glidelåsen går inni.

Er enda ikke helt ferdig så satser på litt opphold i morgen så jeg blir ferdig med det.

 

Ellers så er ikke noe kommet fra maritim enda, så er litt stillstans i storeffektivt arbeide helt det ankommer.... hvor blir av pallen min??

 

Så derfor blir det da noe små flikking mens jeg venter, men er jo slike ting som er tenkt å gjøre det også.

Spørs om jeg ikke begynner å lage benker snart.

 

Takk for bekreftelse andersb :flag_bp:

 

Men NÅ.. :drink:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hehe ja, skal ikke bli hvite løgner heretter.

 

Hmm da må jeg spørre jobben hvor de skaffer limen. :giggle:

Har jo lov til hvite løgner :giggle::giggle:

Hvis dette er en industrilim så er jo det langt bedre enn det vanlige kunder får, selv kjøper jeg mye rart gjennom jobb og venners jobb for å få skikkelige varer :yesnod:

Link to post
Share on other sites

:thumbsup:

 

Googla litt etter teroson men fant ikke noe spess, enste jeg fant var at mange karosseriverksteder har det.

Jeg var akkurat inne og så selv, fikk frem datablad og en masse annet gøy. Ser ut som det er Henkel som har disse sakene. En ting er sikkert og det er at det må jeg bare ha. :giggle::flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Ja det jeg så også, men fant ikke forhandlerliste på Henkel sine sider, du får ta en tlf til dem å høre om det er noen nær deg.

 

Nå sendte jeg mail til maritim og purre på ordren min, er rart den ikke er kommet da dem sa i mailen den 13de med betalings infoen

Hei!

 

Dine varer er nå ferdig pakket og klar til å sendes.

 

Og det betalte jeg tiiiidlig den 14de etter at jeg ringte de og endra til jobben som leverings adresse.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...