Jump to content

Prosjekt oppussing Scand Dynamic 8600/9200


KenBjork

Recommended Posts

Nja.. bli litt skuffa over maritim da ja.

Er vel egentlig også allerede.

Dem skulle hvertfall ikke sagt det dem sa første setning i mailen da. Ref mitt forje innlegg.

 

Vel har begynt å produsert nye benker til båten.

 

Stegla opp alt først, for å få alle "biter" på rett plass

 

scand_d_29.jpg

 

Fjerna så alle puter, for å planlegge litt.

Har funnet ut i tiden jeg har holdt på i båten, at jeg ikke vil har de hullene i benkene men at jeg vil ha luker istedet.

Hvertfall de som vender inn i båten.

Få se hva jeg gjør med de i toppen under putene etterhvert.

 

scand_d_30.jpg

 

scand_d_31.jpg

 

scand_d_32.jpg

 

scand_d_33.jpg

 

scand_d_34.jpg

 

Hmmmm må rense linsa ser jeg..

 

Jeg tar det hele seksjonsvis med å lage de nye benkene, så det ikke bli surr, samt jeg har mulig/ser bedre evt justeringer.

Har laga til co-pilot benken, så det blir å test-montere i morgen tidlig.

 

Skikkelig dritt med varene fra maritim som ikke er kommet, for får ikke da satt fast benkene, eller jooooo men må da demonterte masse når varene mine kommer.....

:headbang:

 

Men nå :drink:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forjævlig vettu, sendt i vei nesten 30 laks til maritim, de skuffer meg stort nå, og ingen varer er kommet..

Spørs om jeg kommer til å prøve en annen butikk etter dette ja.

Hadde varene mine vært pakket og klart til sending, venter bare på betalinga. Jauuuuu da skulle de vært her forje uke.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det stemmer.

Men var tok også litt tid før beløpet var klart, da pga størrelsesordre, volum og frakt beregning.

 

Jeg har i ettertid ringt 1 gang, og mailet 1 gang etter det.

Han jeg snakka med virka ikke som han fant ut noe.. utydelig svar.

Svaret jeg fikk på mailen var er en settning; "jeg skal pushe denne ordren" - christian.

 

Skuffende.

 

Idag er hvertfall godt i gang med benkene i båten.

Har beveget meg fra co-pilot og til akterbenken.

Har funnet ut at jeg vil ha kun luker i front, og ikke i toppen under putene som det også var.

Da pga at jeg kan fikse så det blir låsbare rom.

Må se hva jeg finner av egnede hengsler og låser til formålet.

Planen er å ha teak lister rundt lukene også.

 

Mvh Kenneth :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Har idag jobbet iherdig fra kl 0730 og fått ferdig benkene i båten. :thumbsup:

Dog ikke skjært til lukene da, er litt under planlegging de enda.

 

Så ble tid til en liten test-tur etter konas ønske også ungene da. Deres første i båten forresten.

Båten din låg til kai kir... og ikke på msn.. hva driver dere med?

 

scand_d_35.jpg

 

Imorgen blir det å gjøre ferdig "veggen" fra akterbenken og frem til konsollen.

 

Når det er gjort, så bli det vel konsollen som får det tenker jeg.

Så fremt ikke maritim får ut finger`n...

 

Sommerferie :cheers:

 

Kommer bilder i morgen av prosjekt.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Se der ja :-)..

vel har faktisk brukt det meste av ettermiddagen nedi båten.

litt klargjøing for en eventuell båt tur denne uka.

i morgen tror jeg at jeg skal kjøpe meg hvit pressening eller lignende til å bruke som nødkalesje. side vi garantert får regnvær denne uka også :-)

 

ser stadig fremgang hos deg tross treg leveransje fra maritim, får håpe de får ut fingern snart.

Link to post
Share on other sites

Igår ble ikke gjort noe effektivt i båten.

Tok en tur til ålesund på akvariet med ungene og svigers som påheng.

 

Men idag har det blitt gjort ferdig benk og vegger i båten, dog ikke lukene og forsegling av kantene på alle platene.

Det bli gjort etterhvert senere.

Beklager at jeg har glemt å ta bilder av dette men det blir :yesnod:

 

Men idag så dukket hvertfall opp stasj fra maritim, med rest på varmluftslangen.

Og :confused: kjøleskapet stod på seddel men var ikke på bilen..

Satser på det kommer med bilen i morgen.

 

scand_d_36.jpg

 

Så i morgen starte det med å planlegge og montere alt stasjet i båten.

Må nok en tur til byn på tess etter noen meter slanger også.

Link to post
Share on other sites

Hm, masse "snop" der i haugen. Ofte kjøper man billig båt og ender opp med en dyr en :wink: . Jeg har selv tre forskjellige båtrekvisitabutikker i nærheten av meg, så det har gått noen kroner for meg og...

 

Må bare få viderebringe det skrytet av Kraftlimet som selgeren som solgte til jobben kom med i sin tid. Han har også båt, og hadde limt skap og vegger i sin båt. En streng oppå endetreet på kryssfiner og så i 90 graders vinkel rett opp under dekk rett på glassfiberen, dvs at skapene hang etter limet på glassfiberen. Han brukte båten og da i god sjø, og aldri vært nødt til å lime på nytt. Så derfor bruker jeg det til alt som skal henge. Bla Citroën-padda har limt tak, lakkert glassfiber mot stål, og bakvinga på Land Cruiseren henger på lakkert stål og glass...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Det er sant hehehe

 

Første jeg gjorde sammen med morgen-kaffen idag tidlig

 

scand_d_37.jpg

 

Også har dassen fått seg elektrisk tømming/spyling

Men fy :headbang: hvor små irritert jeg har vært,

 

-ikke fulgte det med mal, så måtte montere det hele og sette på plass, merke av og så demontere og sette på "kverna" og merke hulla

-ARGH så var bakre gulvfester/hull under slangestussen så der gikk ikke å merke med hverken drillen eller penn.

men lurte det til likevel med å merke hullsenter ca uten for kverna.

-aaaaalt for trangt til å få mellom 13nøkkelen mellom skåla og skruene for å skrue fast hele hakka i gulvet.

så nå er stakkars Bacho`n min slipa forderva.

-så var dritt-utgangen mindre enn den andre "gammle" originale dass pumpa, men dem hadde lagt ved overgang med kverna.....

Men dem hadde ikke lagt ved slangen som de har tiltenk imellom

Overgangen er ikke da en som kan byttes ut med dem som er på montert kverna, men en som skal inni hver sin slange.

Ser det på bildet:

 

scand_d_38.jpg

 

Videre så har jeg plassert varmvannstanken og planlagt defroster plassering og ditto rør koblinger slange planlegging til disse 2

 

Videre så hadde jeg besøk av knut, og vi ble litt.. ikke "uenige" men forskjellig tankegang vedrørende den mastervolten og den sin funksjon.. så vi ble nå i tvil pga "uenighet" hvordan koble dette opp riktig.

 

Så vi må ha en avklaring fra BP-guruer på dette.

Tror jeg lager egen tråd på dette, men må en tur i båten og sjekke eksakt hva den master volten er for noe så all info bli riktig til herskarene her inne.

Link to post
Share on other sites

Slik der er da tråden :Trenger avklaring på oppkobling,batteri 2stk + velger +mastervolt opprettet.

 

Jo forresten, jeg har også montert og koblet til kartplottern idag også.

 

scand_d_39.jpg

 

Nå må jeg ha mat i skrotten også en :drink:

Link to post
Share on other sites

God kveld.

Økten ble avsluttet med sms fra fruen til sein middag og kald drikke :drink:

 

Dagen idag har gått med til å ha vært på shopping, og levert hengern til bellan (noe jeg har glemt av å gjort tidligere) og fått opp viskermotorene og elektrikken til dem.

Samt endra på LED-lys-listen under speilet på badet slik at det er kobla sammen med taklyset på badet og da slår seg på samtidig nå man slår på taklyset, da LED-listen ikke hadde noen bryter ut av esken.

Så blir da fortsette der imorgen, til å få opp lampene i taket omsider da viskerne er på plass, for de ender i samme takpunkt som lugar-taklyset.

Videre så bli det å få laget ett hull der jeg skal ha visker brytern og defroster brytern, og laget med panel med kevlar og få dette på plass.

 

Bli også å få på overgangs-slangen på driter`n imorgen også, så den er klar til bruk.

 

Edit* kjøleskapet er i hus

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Laget ett panel idag.

Baugankervinsj, viskere, horn, defroster

 

scand_d_40.jpg

 

scand_d_41.jpg

 

Gjort ferdig elektrikk og belysning etter at maritim fikk ut fingern og levert varene.

Båten har jo forbrukstrøm jo.... Beklager mobil bilder..

Led belysning

scand_d_42.jpg

 

scand_d_43.jpg

 

scand_d_44.jpg

 

scand_d_45.jpg

 

scand_d_46.jpg

 

scand_d_47.jpg

 

scand_d_48.jpg

 

scand_d_49.jpg

 

:drink::cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Ja "nesten" hehe, men gjør godt.

Garmin 521s

Hadde lyst på en med større skjerm, 720s evt, men passa ikke i budsjettet mitt..

 

Hellsikes klåfingra tyvradder, slik er så surt.

 

åhh hangover, må ta en pille..

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjem til å rydde båten etterpå siden det er ikke behov for alt verktøy og kabeltrommler/ledninger nedi båten lenger.

Så ta båten inn til torvika (hytta til svigers) istedet for bilen, for er ikke smart å kjøre bil i dag...

Skal innta ett lammelår kl 16 :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Trasig dette med at pakket tar seg inn i båten men fikk akkurat greie på hvem det er og jeg har midline som skal til for å få de på rett kurs. :smash::smash::smash: . Når det er gjort så blir det ny plotter, tenkte på en 526 med lodd siden plassen og budsjettet ikke synes at jeg skal ha noe større

Link to post
Share on other sites

Takk :smiley:

 

Fornøyd selv også med blendelokkene/panel. :thumbsup:

Glassfiberplatene har jeg hatt de stående i mange år, er gammle reklameskilt fra en fotballbane, som skulle kastes som jeg fikk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...